polysix batterijlekkage vraag

bobaphat

Ouwe rot
Ik kan van iemand een polysix overnemen maar hij heeft wat gebreken en ik zou graag willen weten hoe ik kan herkennen of de printplaat beschadigd is zonder dat ik hem hoef open te maken.

Ik heb de volgende mankementen geconstateerd:
--De toetsen reageren niet goed, soms doet de een het wel , en de ander het niet, vrij onvoorspelbaar welke toets het wel of niet doet.
-- Een aantal van de program toetsen doen het het niet of niet goed
-- geluid valt op een rare manier weg soms
-- oscs zijn out of tune

Wat zou een redelijk bedrag zijn voor deze synth en hoe kan ik checken zonder de synth open te schroeven of er schade is door batterij lekkage???

..

..

maximaal 100 euro voor een kapotte poly6 lijkt mij..reparatie zal je zeker 150-200 euro kosten het kan meevallen maar er zijn waarschijnlijk wat printsporen opgelost door batterijzuur..
Er zit wel een vette effectunit in,en de losse onderdelen zijn altijd nog wel wat waard..
mocht ie onrepareerbaar zijn.Boemtsjak kan hem waarschijnlijk wel weer aan de gang krijgen,het is wel een rotwerkje vindt ik zelf en je moet de printplaat goed schoonmaken anders kan het later weer terugkomen!
:geslaagd:

De toetsen is een bekend probleem bij de polysix en ook bv bij de Mono/poly en de poly-61.
Het schoonmaken hiervan is niet zo´n moeilijk karweitje. Zijn ook workshops van op het net te vinden (old crow)

M´n gezonde verstand zegt dat als het geheugen werkt dat dan de batterijen ook nog goed zijn en dus niet lekken.
maar dat weet ik niet zeker. zou dan dus gewoon een kwestie zijn van een geluid creeren, opslaan en kijken of je na aan en uitzetten nog hetzelfde geluid hebt.

succes iig

..

..

je kunt hem het beste toch even openmaken,dit is niet zo moeilijk,4 schroefen onder aan de achterkant en 4 aan de bovenkant en dan kan je hem zo openklappen.De batterij is een grote blauwe op de middelste print op de bodem.Je kunt de lekkage vaak herkennen aan een soort wit schuim aan de zijkant ervan.Maar er kan toch lekkage zijn ook al zie je er niets van.De batterij had elke 10 jaar vervangen moeten worden zoals in het manual staat dus het is de schuld van de eigenaren..:stupid
veel succes!:okdan:

Re: polysix batterijlekkage vraag

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik kan van iemand een polysix overnemen maar hij heeft wat gebreken en ik zou graag willen weten hoe ik kan herkennen of de printplaat beschadigd is zonder dat ik hem hoef open te maken.

Ik heb de volgende mankementen geconstateerd:
--De toetsen reageren niet goed, soms doet de een het wel , en de ander het niet, vrij onvoorspelbaar welke toets het wel of niet doet.
-- Een aantal van de program toetsen doen het het niet of niet goed
-- geluid valt op een rare manier weg soms
-- oscs zijn out of tune

Wat zou een redelijk bedrag zijn voor deze synth en hoe kan ik checken zonder de synth open te schroeven of er schade is door batterij lekkage???

Lekkende batterijen kun je herkennen aan programmer lampjes die blijven branden, programmer toetsen die niet reageren, etc. Dus die Polysix die jij kan kopen, heeft waarschijnlijk last van batterijlekkage. Dat de toetsen van het keyboard niet goed reageren, komt door vervuilde toetscontacten. Met schoonmaken kun je dit verhelpen. Ik zou er niet teveel voor betalen (minder dan 100 Euro), want het repareren van de batterijlekkage gaat meestal behoorlijk wat tijd en geld inzitten. Ik denk, dat je gemiddeld zo rond de 120 a 150 Euro kwijt bent om een Polysix te laten repareren, schoonmaken en tunen. Ik wil eventueel die Polysix wel voor je fixen. Mocht je interessse hebben, dan stuur me maar even een PB.

Back