Oplichter?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door D-Ranged
IBAN/BIC codes refereren alleen naar je bank, niet naar jouw rekening zelf.

In de IBAN zit wel gewoon je rekeningnummer hoor... duh

Origineel geplaatst door D-Ranged
IBAN/BIC codes refereren alleen naar je bank, niet naar jouw rekening zelf.
Zonder bankrekeningnummer hebben ze niks aan jouw IBAN en BIC code.

Dan boek je het toch terug?

IBAN: International Bank Account Number. Dus je bank/giro rekening. En terugboeken is helemaal niet zo eenvoudig.

Doen!

Doen!

Origineel geplaatst door T-Jay
Ik vat het onderhand wel als een belediging op aangezien gedacht wordt dat ik zo dom zou kunnen zijn om hier serieus op in te gaan... Krijg wel de neiging om een leuke prophet van karton in elkaar te knutselen en die op te sturen :)
:dubbel: Zeker doen. Dan Photoshop ik wel een photo voor hem met jou naast die kartonnen P6oo.

:doei:
Yoonchi

Origineel geplaatst door OnAcid
IBAN: International Bank Account Number. Dus je bank/giro rekening. En terugboeken is helemaal niet zo eenvoudig.
oftewel helemaal niet mogelijk, alleen als je een betaling doet met een acceptgiro heb je een paar dagen om het terug te boeken

Origineel geplaatst door dr.DRé
oftewel helemaal niet mogelijk, alleen als je een betaling doet met een acceptgiro heb je een paar dagen om het terug te boeken

Ken je nagaan! :)

Origineel geplaatst door richard2000
Nah ik vind het niet raar, een Prophet is toch een historische synth...?:D

De beste man blijft maar zeuren over het feit dat zijn brother in africa echt het item nodig heeft
voor zijn historical project. Dus ik denk dat ik hem nu maar het volgende ga sturen: :)

"Ah I understand ! Well, in that case I also have a item for sale which might be very in"teresting for
your brother ! It's a genuine vintage custom Moog IrieBassMan analogue synthesizer from the 1970's !
It's in perfect condition and has the orginal red, green and yellow knob colouring ! A while ago
I retrofitted it with a PhatJongle MIDI interface, very handy for laidback computer controlled interfacing.
At the moment I don't have it advertised on 2dehands.nl, but I was planning on selling it because I don't use
it anymore, since my dancehall days are over.
I was thinking about an asking price of 1200 euro's, which is quite a good deal for such a difficult
to find item imho.

But, as I said, I don't ship in or outside the Netherlands. I would be glad to hear from you when you are
back in Utrecht, so we could arrange something. Actually, in september I have to perform at the
Watdachtjenouzelf ! festival, an underground festival in Utrecht, so maybe I can bring the item with me
to Utrecht.

regards."

Als er forumleden zijn die zich geroepen voelen om een genuine vintage Moog IrieBassMan in elkaar te fotofoppen...gaat vooral Uw gang ! :)

:) Vandaag ook weer een Nigeria scammertje te pakken op Marktplaats...

Deze keer ging het om een PSPgigapack dat ik te koop aanbood.

1) Idd een veel te hoog bod.

2) Ik een kortaf maar net mailtje:

Hallo,

Bod van 300 euro neem ik natuurlijk aan.
Ik stuur niets op, mocht u daadwerkelijk interesse hebben kan de PSP worden
opgehaald.
(zie advertentie)

Zolang ik geen bevestiging heb blijft de advertentie staan op marktplaats!
Gaarne uw reactie.

Groet,

3) Engels mailtje terug:
Thanks so much for your message i really appreciate your
message i agreed with the bid of your item and am glad for your message once
again moreso will shiped the item to my Daughter in Nigeria and i have
check the shiping cost through (TPG REGISTERED POST) to his destination and more
the cost TPG gave me is Euro 55.00 and the total i will paid you will add it with the item price i offer you in marplaats site so that i can proceed with the payment. beside i will need your bank details belwo.
Full Name.
Account Number,
Bank Name.
Iban.
Thanks til i see your message,

Ik zat idd ook nog even in mn hoofd om te kijken hoe ver ze kunnen gaan voor een PSP, maar ik laat het maar voor wat het is denk ik.

jammer hoor.... :(

wel grappig dat we niet uitgepraat raken over die oplichters uit nigeria, terwijl je helemaal niet zo ver van huis hoeft om besodemieterd te worden (kapotte spullen opgestuurd krijgen, afgesproken geheugenkaarten die niet meegeleverd worden, geld dat niet wordt overgemaakt ondanks toezeggingen), dat kan allemaal gewoon hier op het forum.
en je leest er (bijna) niks over.

hou ze in de gaten, die nigerianen!

Bericht door een moderator:
Opgeschoond. Op dit forum liever geen politieke discussies, laten we het gezellig houden!

verdachte persoon?

verdachte persoon?

Afgelopen week kreeg ik een bod dat hoger was dan de vraagprijs op een advertentie. In eerste instantie was ik erg enthousiast en bood meteen aan om een deal te maken. Wat heen en weer gemaild en toen ik om z'n adres vroeg voor de verkoop overeenkomst kon ie ineens niet meer komen. Het bod toen van marktplaats afgehaald en een dag later bied iemand anders hetzelfde. Het verdachte is dat de aliasen erg op elkaar leken:
flodder_23(at)hotmail.com (gabber telenet)
punkgabber2000(at)hotmail.com (punker gabber)

Toen ik verder ging snuffelen kon ik in het orgineel van het bericht zien dat het IP-address van beide personen hetzelfde is, erg handig dat hotmail dat er bij in stopt dus zo annoniem is hotmail niet:

84 193 95 223

Even een tracert en het lijkt erop dat het een Belg is (...access.telenet.be).

Ik laat horen hoe het afloopt.

Patrick.

ik hoop dat iemand me hier advies kan geven. Mijn vriendin wil wat verkopen aan iemand aan het buitenland (US). Allereerst moet ik zeggen dat ik de emails die ze sturen heel raar vind, de ene vol met hoofdleters en spelfouten, slecht engels voor iemand die in de US woont. Afgezien van dit zijn ze wel heel enthousiast en willen ze de 'deal' (gaat om ca. 500 euro) zo snel mogelijk afronden.

In eerste instantie stelde ze voor om met western union te betalen, gezien de verhalen gaan we dat dus sowieso!! dus niet doen, ons alternatief was paypay. Echter, nu lees ik her en der verhalen dat dit OOK niet veilig is. Personen kunnen hun creditkaart betaling na ontvangst intrekken (onder mom van 'niet ontvangen') waarna paypal netjes dit terugbetaald.

Wat is nou de meest veilige manier om dit af te ronden?? hulp waardoor BIJZONDER gewaardeerd (uw karma zal beloond worden hehe :))

Heb niet een te hoge verwachting...

Heb niet een te hoge verwachting...

...van de grammaticakennis van Amerikanen. Vooral in het grote gebied tussen WhiteTrash-Territory en Redneck-Country wordt het hiermee niet zo nauw genomen. Ik bivakkeer geregeld op de Songwriters Yahoo-groep en wat daar langs komt aan kromme zinnen en onbegrijpelijke grammatica...
Maar als je die zinnen dan even op z'n Amerikaans uitspreekt, herken je meteen dat het veelal spreektaal op schrift is, compleet met de knauwende bijgeluiden. Dus, probeer dat ook 'ns. Misschien herken je het dan wel als Amerikaans.

Maar los daarvan kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Misschien is het de moeite waard om de proef op de som te nemen. Vraag ze 'ns naar de naam van de president van Amerika. Als ze het niet weten zijn het hoogstwaarschijnlijk échte Amerikanen.:D

Pjeut.

Als je het niet vertrouwt dan eerst laten betalen en pas daarna versturen. Hebben ze daar geen trek in? Jammer dan. Voor hun en jouw vriendin. Er zullen nog wel meer kopers voorbij komen.

western union is toch prima? je moet het zelf niet gebruiken om te betalen, maar als een ander jou zo wil betalen, dan is dat toch tamelijk risicoloos? (dacht ik.) zoals ik het heb begrepen kan je dan gewoon je centen op het postkantoor ophalen en daarna versturen. als zij betaald hebben tenminste.

kan iemand dit bevestigen?

Origineel geplaatst door Leo
western union is toch prima? je moet het zelf niet gebruiken om te betalen, maar als een ander jou zo wil betalen, dan is dat toch tamelijk risicoloos? (dacht ik.) zoals ik het heb begrepen kan je dan gewoon je centen op het postkantoor ophalen en daarna versturen. als zij betaald hebben tenminste.

kan iemand dit bevestigen?

hmm. dit klinkt al positiever :), ze willen best eerst betalen, maar probleem met creditkaart betalingen e.d. is dat ze de betaling 'ongedaan'kunnen maken. Is er sowieso wel een 'sluitende'methode?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back