Oplichter?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik durf te wedden dat het een scam is, doe het en naderhand kun jij ons op zeker "de catch" vertellen.
Gebrekkig engels, haast hebben, ik durf echt om alles te wedden dat je genaaid gaat worden.

Die smeerlappen bedenken elke dag een ander foefje.

dat er iets niet klopt is duidelijk .. maar niet in al deze gevallen hoef je perse je spullen of geld te verliezen.. je kan er zelfs meer geld voor krijgen dan je item waard is.. alleen wordt je wel gebruikt (misschien zonder dat je het weet)..

niet alle oplichters truukjes bestaan uit t zogenaamde item stelen .. soms hebben mensen ook bank info of credit card info gejat.. en kopen hiermee spullen en laten t afleveren op een adres waar toch niet snel iemand zou gaan checken of te achterhalen is.. dat ze teveel betalen zal ze niks boeien, omdat het toch niet hun geld is .. items die ze kopen worden via andere plekken wel weer verhandeld.. je hoeft dus niet altijd je spullen te verliezen, maar je heb wel kans dat je veel gezeik krijgt en dat je misschien interpol op je dak krijgt omdat ze misschien denken dat je medeplichtig bent aan fraude.. maar goed, als er met check betaald wil worden is t duidelijk geval van jatten.. als ze gewoon op een normale manier geld overmaken denk ik niet dat dit zomaar weer afgeschreven kan worden

Doe gewoon alsof,en zeg dat je het spul idd hebt opgestuurt,dan denkt die dat hij jou beet hebt,als je dan mail krijgt gewoon verder doen alsof ,en zeggen dat zijn pakje er wel zal aankomen,zeggen dat je nog geen tijd gehad hebt om de check te innen,maw gewoon met die aap zijn kloten wat spelen,dat zou ik doen ,wat je eigenlijk doet is de rollen omdraaien jij wordt de leugenaar en waarschijnlijk trapt die er voor een tijdje in,hem aan het lijntje houden zo lang mogelijk..

Ik heb toch een twijfelgevalletje (misschien is het voor jullie overduidelijk, maar ik twijfel dus. Dus graag jullie mening over deze man:

Ik kreeg een mail van hem, vreemd genoeg, via marktplaats.nl, dus ik was gelijk wat achterdochtig:

Hello from Athens, Greece! I am interested on the EXB-SCSI package (KORG EXB-SCSI board, cdrom and cable). I can send you payment immediately via WU. Normal post is ok with me. Waiting for your replay!With my best greetings!

Deze reactie is afkomstig van:
Naam: Vasilios Katsareas

Ik stuurde hem een beleefd (denk ik) afwijziingsbericht:

Hello Vasilios,

Thank you for your offer, but I won't ship to other countries, I've had some experience with people who tried to scam me, and it has made me very careful about those things. It's nothing personal, I'm assuming you mean well, but I've had so much bad experiences that I just won't take the risk anymore. Sorry!

greetings Johan Snijders

En toen kreeg ik onderstaand mailtje:
Dear Johan,

I can understand you fears.
I am an ebay user for the last two years. I have a home studio and deal mainly with sound
designing.
My set up consists of seven keyboards (4 Yamaha home keyboards, 2 Kurzweil and a tiny Casio CZ)
and 8 racks (TG500, RM50, wavestation sr, k2500, JD990, Jv1080, XV5080, SG01V).
I have just got a nice Triton RACK from ebay but missing the SCSI board. Today i received 96MB ram
from Germany and still wait for the rack from Germany and EXBPCM05 from UK. Also the moss is here
and waits for the triton.
My sound designing depends heavily on loading samples( commercial and mine). I have 3 SCSI zips
and three SCsi CDroms in my system. I am planning to use the triton with full sample load
capabilities
If i dont have the ability to load sample libriaries to the triton I will have major problem.
After all you will first receive my payment, clear it and then post your item to me.
If you feel free also have my mobile phone number: xxxxxxxxxxxxxxx usualy after midday.

Please consider my offer.
Waiting for your replay with my best regards!

Vasilios Katsareas
(telefoonnummer heb ik even weggehaald)

Wat denken jullie? Mijn gevoel zegt dat ie wel eerlijk is, maar ik wil natuurlijk geen slachtoffer worden van een oplichter.

Nogmaals, misschien is het voor jullie zonneklaar, maar ik weet het niet.

als hij het totaalbedrag wil betalen alvorens shipping, loop je 'geen enkel' risico :)

Hij wil je betalen via "WU". Dit is volgens mij Western Union. Staat nou niet bepaald bekend als betrouwbare methode.
Gevoelsmatig zou ik weigeren.
Echter, als hij echt wil, dan stort hij het bedrag op je rekening en zodra jij het ziet staan, stuur je de spullen op.
Dan ligt het risico volledig bij hem.

Origineel geplaatst door elektrovolt
lijk tme wel eerlijk inderdaad, normaal gesproken schrijven oplichters dingan als " the object" of "the item"

nou, dat is het hem precies, dat ik denk dat ie toch eerlijk zou kunnen zijn. Hij is zo vreselijk specifiek.
Ik denk dat ik hem ga mailen, dat ie het geld overmaakt en ik het daarna opstuur. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik denk dat via iban het makkelijkst is of niet?

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
nou, dat is het hem precies, dat ik denk dat ie toch eerlijk zou kunnen zijn. Hij is zo vreselijk specifiek.
Ik denk dat ik hem ga mailen, dat ie het geld overmaakt en ik het daarna opstuur. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik denk dat via iban het makkelijkst is of niet?

idd, hop!, recht de rekening op. geen gemekker met WU = no risc :okdan:

ik heb dit vaker gedaan: NOOIT NOOIT NOOIT iets met Western Union doen, eoa Check of weet ik wat voor andere onzin. Over laten maken op je rekening; dat kan tegenwoordig prima via je IBAN nr, en dan pas daarna versturen. Als het erop staat kan niemand het er meer af halen. Dat is de enige manier om zeker van je geld te zijn. Anders gewoon geen verkoop.
Alle andere manieren zijn oplichters. LET OP MIJN WOORDEN
ps: ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ben wel door lezen veel wijzer geworden

Ik heb mezelf gesteld dat alles boven de 100 euro op bv MP ik zelf ga ophalen, anders heb ik het niet meer nodig

Origineel geplaatst door renepela
Als je nu eens echt goed wilt lachen, moet je hier eens kijken: http://www.419eater.com/html/letters.htm
Neem even de tijd en lees het letters archive eens door.
Die kerel maakt er een sport van om de oplichters compleet in de maling te nemen en ze zelf een loer te draaien.
Echt leuk om te lezen.

:halleluja ben alweer een paar uur extra nachtrust kwijt, maar heb wel dubbel gelegen ! :o: :D 8o) :dubbel:

Origineel geplaatst door sander815
Alle andere manieren zijn oplichters. LET OP MIJN WOORDEN

dat is echt niet zo. WU wordt vaak gebruikt door oplichters omdat het lekker anoniem is en niet te traceren.
ik heb trouwens wel eens iemand betaald via de giro, gewoon binnen nederland (iemand van synthforum zelfs!)
en die heeft het pakket gewoon nooit meer verstuurd. met een naam, mobiel nummer, rekeningnummer en woonplaats kom je echt niet ver bij de politie.

met andere woroden: als ze je op willen lichten dan lukt het ze het toch wel.

Er worden hier wat zaken door elkaar gehaald wat betreft Western Union. Betalen met Western Union zou ik alleen gebruiken als ik de ontvanger vertrouw/ken. Je laten betalen met Western Union is zonder risico. Je krijgt een nummer van de betaler en gaat daarmee naar een kantoor van Western Union. Met dat nummer en een legitimatiebewijs ontvang je het afgesproken bedrag. Als de betaler een ander bedrag wil overmaken met één of ander verhaal dan zou moet je wel oppassen.

marktplaats virus Ti

Dit vind ik ook wel een vage advertentie. Hij heeft hem een week, maar kan hem zich eigenlijk niet veroorloven. Is een advertentie in het Engels zowieso al niet verdacht

Voor mij persoonlijk gaat er echt nul noppes nada gevaar uit van die nigeriaanse scams, hoe dom kun je zijn om daar op in te gaan zeg. Als die gasten wat slimmer worden dan is het een ander verhaal maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

Western Union is voor de VERKOPENDE partij juist erg relext.

Hij zend jou het geld, jij haald het geld op bij een WU punt (postkantoor bijv) en je hebt je cash, klaar.

Pas als dat veilig en warm in je portemonnee zit stuur je het spul op.

Daarom ook nooit KOPEN met WU, want verkopers naaien daar meestal mensen mee.

wat ivosp zegt klopt helemaal
bij WU moet je langsgaan en krijg je daar cash geld in je handen
pas dan moet je versturen

wat iedereen(of toch de meeste aanraden)is een overschrijving naar je rekening,kan er niks fout lopen

Origineel geplaatst door ivosp

Daarom ook nooit KOPEN met WU, want verkopers naaien daar meestal mensen mee.

wat ivosp zegt klopt helemaal
bij WU moet je langsgaan en krijg je daar cash geld in je handen
pas dan moet je versturen

Ergens is dit behoorlijk tegenstrijdig 8o) :D :D :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back