ebay vraag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Otlen

Lid
Een tijd geleden had ik via ebay op een synth geboden. Ik wilde echter mijn bod intrekken maar de tijd was al verstreken. Ik ben toen met de verkoper overeengekomen dat hij hem zou verkopen aan de 1ste lagere bieder dan ik (was 1 euro minder).

Nu krijg ik een bericht van hem dat ebay hem € 7,61 in rekening heeft gebracht. Hij wil dit op mij verhalen.

Mag/kan dit?

Volgens mij had hij dit dan van te voren mee moeten delen zodat ik de keuze had: of annuleringskosten betalen of toch de synth kopen.
En moet iemand niet altijd kosten betalen voor een advertentie op ebay?

Re: ebay vraag

Nu krijg ik een bericht van hem dat ebay hem € 7,61 in rekening heeft gebracht. Hij wil dit op mij verhalen.

Zegt hij ook waarom? Hij heeft de synth toch aan een ander verkocht? Die kosten aan eBay moet hij sowieso betalen en dat heeft niks te maken met of jij nu wel of niet afhaakt. De kosten zijn echter wel een percentage van het verkoopbedrag, maar als hij 'm uiteindelijk verkocht heeft voor 1 euro minder, dan is het verschil dat hij theoretisch op jou kan verhalen natuurlijk nihil.

En moet iemand niet altijd kosten betalen voor een advertentie op ebay?

Promotiemiddelen betaal je altijd, maar dat kan hij mijns inziens niet op jou verhalen (die kiest hij bij plaatsing al). eBay rekent alleen provisie bij verkoop.

Overigens is een bod doen op eBay min of meer het aangaan van een verplichting. Intrekken van zo'n bod kan alleen bij hoge uitzondering. Dus als hij de synth uiteindelijk niet kon verkopen maar doordat jij de procedure hebt doorlopen hij wel kosten van eBay voor z'n kiezen krijgt, dan vind ik het eigenlijk wel logisch...

Ja maar hij heeft hem dus wel kunnen verkopen. En zelfs als hij hem voor €50 minder had verkocht. Hij ging ermee accoord dat ik mijn bod introk en wist op dat moment het prijsverschil met de 1st lager biedende.

Waarom moet jij voor iets betalen waar je niets mee te maken hebt?

Deze vraag zou ik de verkoper ook ff voorleggen...
t is zijn advertentie, zijn voorwaarden, zijn zaak. Simpel lijkt me.

Aan de andere kant, als winnaar van een veiling ben je in principe verplicht te kopen!
Maar jullie kwamen overeen van niet, op dat moment stopt jou verplichting.

Origineel geplaatst door etaoin
Nouja, dan gaat het inderdaad nergens over.

Tjah... wel vreemd dat hij dat op mij wil verhalen. Ik kijk niet zo vaak in mijn ebay inbox, stuurde hij een 2e mail dat hij nog geen reactie had gekregen en dat hij, als ik niet voor de 24e reageerde, ebay zou inschakelen.. Nou hij doet maar.

Origineel geplaatst door klausito
Tjah... wel vreemd dat hij dat op mij wil verhalen. Ik kijk niet zo vaak in mijn ebay inbox, stuurde hij een 2e mail dat hij nog geen reactie had gekregen en dat hij, als ik niet voor de 24e reageerde, ebay zou inschakelen.. Nou hij doet maar.

Ik heb een iets ander probleem met een ebayer. Ik heb een object gewonnen welke ik ook niet ga betalen. De productomschrijving verhulde een niet onbelangrijk detail (op z'n lichtst gezegd). Dat heb ik de verkoper (een Pool) ook drie keer vriendelijk proberen uit te leggen. Hij reageerde steeds alsof ik zijn land binnenviel.

De verkoper wil kortom ook niets weten van mijn verhaal en stelt voor dat ik 10 euro betaal of anders zal ik wat beleven. Nou ja, dan gaat ie ebay inschakelen...helaas, daarin was ik hem net voor. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back