Midi latency?

T'is een ramp, ik probeer m'n sequencer aan m'n computer te syncen en hij start misschien 0.3 seconden trager.
gevolg: al m'n opnames zijn volledig uit de tijdlijn van live. kan'k niets mee doen:stupid

kheb nochtans m'n instellingen al proberen te veranderen maar hij BLIJFT een 0.3 sec trager starten.

bullocks:(

Zou een andere geluidskaart dit probleem verhelpen...? nee zeker he:confused:

Origineel geplaatst door Brice
T'is een ramp, ik probeer m'n sequencer aan m'n computer te syncen en hij start misschien 0.3 seconden trager.
gevolg: al m'n opnames zijn volledig uit de tijdlijn van live. kan'k niets mee doen:stupid

kheb nochtans m'n instellingen al proberen te veranderen maar hij BLIJFT een 0.3 sec trager starten.

bullocks:(

Origineel geplaatst door Brice
T'is opgelost:biertje:

:okdan:

En wat was het, een instelling in Ableton Live?

Origineel geplaatst door FrankH
En wat was het, een instelling in Ableton Live?

ja, het is niet volledig opgelost geraakt, maar een instelling in ableton heeft het wel 'doenbaar' gemaakt.

Met hardware sequencers heb je daar niet of nauwelijks last van, als je de kabels maar kort houdt en goede midi patchbays gebruikt. Ben eigenlijk wel eens benieuwd of ik de enige gek op het forum ben die alleen met midi hardware werkt.

Origineel geplaatst door Akikaze
Met hardware sequencers heb je daar niet of nauwelijks last van, als je de kabels maar kort houdt en goede midi patchbays gebruikt. Ben eigenlijk wel eens benieuwd of ik de enige gek op het forum ben die alleen met midi hardware werkt.

Ik heb JUIST een mpc 4000 gekocht se:D

NB. ik ben nieuw hier en zie net dat er iemand anders is met een gelijkende nickname, echter met spatie. Weet iemand of dit veranderd kan worden?

Origineel geplaatst door Akikaze
... Ben eigenlijk wel eens benieuwd of ik de enige gek op het forum ben die alleen met midi hardware werkt.

Er is niets mis met hardware, sterker nog ik ben van mening dat je met hardware sneller en creatiever kunt werken dan met een PC. Desondanks doe ik veel met de computer maar ik merk dat software niet altijd de creativiteit en improvisatie bevorderd, juist doordat je te veel mogelijkheden hebt.

Ableton Live gebruik ik nu ongeveer 5 jaar en ik moet zeggen dat het nog steeds een waanzinnig programma is. Zo af en toe wordt ik alleen een beetje narrig van problemen in de timing etc. vooral onder Windows, op Mac OS zijn er over het algemeen minder problemen.

Verbeteren van de timing:

Zo heb ik onder windows onoverkomelijke problemen met de Emagic AMT8 midi-interface, het hele systeem wordt stroop zodra ik dat ding gebruik, die AMT8 staat ondertussen werkloos in de hoek.

Verder heb ik ontdekt dat het onder windows belangrijk is om alle netwerkactiviteit uit te schakelen en dan vooral WIFI want die datastromen zitten elkaar vreselijk in de weg op mijn systeem. Verder screensaver en virusscanner uit en de PC draait als een zonnetje, geen problemen met timing en dergelijke.

Back