[Lexicon] MPX-100 editor voor Windows

bikkel

Everything is on the One
Ik heb een MPX-100, ik zag in een document wat op de Lexicon site staat dat je de parameters van bijvoorbeeld de reverb aan kunt passen via SysEx, erg handig want je kunt hem niet via de frontpanel editen.

Het enige wat ik gevonden heb is een Mac editor, is er ook een editor voor de PC?

ik weet het echt niet bikkel...
wil je dat van alle 500 gebruikers horen?
of wil je je topic omhoog kicken?
;)

Ik ben inderdaad mijn topic omhoog aan het kicken, goed gezien :)

Ik geloof dat van de 500 gebruikers er een boel zo'n ding hebben staan, ik vind het vreemd dat niemand er antwoord op weet.

Het geeft namelijk wel ff een hoop extra mogelijkheden aan de MPX-100.

Ik heb inderdaad ook een MPX 100. In gebruik eigenlijk alleen de reverb ervan en dan ook maar een paar programs/variations. Ik heb zelf geen behoefte om hem via MIDI te editen du sik heb er nooit naar gezocht. Wat ik mij wel voor kan stellen dat je vanuit een sequencer settings aan wil passen om deze in de loop van een song te veranderen.

In cubase sx staat de mpx-100 standaard in het lijstje met midi devices. En zo kun je inderdaad switchen tussen de verschillende banks

Program changes zijn op zich niet zo heel interessant voor mij, aangezien het toch een send effect blijft en ik geen enkel voordeel zie aan een andere reverb halverwege het nummer.

Klopt, maar er is een lijst met SysEx codes op de Lexicon sites waarin parameters worden beschreven die je dus nooit vanaf het frontpanel kunt editen:

http://lexicon.com/downloads/downloader.asp?file=MPX100/MPX_MIDI_Sysex_Inst_Rev0.pdf

Bijvoorbeeld de lijst met SysEx aanstuurbare parameters voor de Chamber setting:

BassMult
MidRT
BassXover
Rt HC
PreDelay
RefLvlL
RefLvlR
RefDelayL
RefDelayR
EkoDelayL
EkoDelayR
EkoFbkL
EkoFbkR
Size
Diffusion
Spin
Wander
Shape
Spread
Hi Cut Out
RvbLevel

Altijd handig om net fftjes je reverb te finetunen, zeker bij een reversed reverb is het handig om die precies zo te programmeren dat ie stopt bij het volgende geluid.

Back