korg ms2000R probleem

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
ik zit met het volgende probleem

even een voorbeeld:

ik heb een bas geluid zonder effect, speel 2 noten, als ik daarna naar de volgende patch ga worden de zelfde noten weer gespeeld zonder dat ik het zelf doen en niet met de nieuwe sound maar nog steeds met het bas geluid.

heb het idee dat het met de delay sectie te maken heeft.

heb even een voorbeeld gemaakt ( had alleen even de beschikking over m'n onboard geluidkaart van m'n laptop dus vandaar het bij geluid 8) )

is twee aanslagen van een bas geluid en daarna ga ik over naar de volgende patch, maar zoals je hoort blijf je het bas geluid horen tewijl ik het nieuwe geluid bespeel :confused:

Een paar jaar geleden had ik hetzelfde fenomeen en na lang zoeken opgelost. Alleen weet ik helaas niet meer hoe

Ook kan ik het nu niet meer reproduceren. Volgens mij heeft het meer met het re-triggeren van de vorige noten te
maken dan met een delay.

Ik zou alle menu-settings even doorlopen en kijken naar het MIDI Local on/off gebeuren of de interne Clock settings.
De MS2000 blijft overigens bij mij een soort keep-alive signaal zenden, misschien bij jou ook?

Je hebt gewoon een soort denktijd van het overgaan naar de volgende patch maar dat hij zolang door delayed heb ik nooit meer gemaakt. Als je je email even stuurd dan stuur ik je de sysex van de factory settings even. je moet heb dan op dump ok zetten, dan niks drukken maar wel de sysex vanuit je compu in de korg sturen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door High deciBel
... en na lang zoeken opgelost. Alleen weet ik helaas niet meer hoe

:biertje: :biertje:

Origineel geplaatst door Leo
:biertje: :biertje:

Leo! Dank voor de tip! Ik heb je wijze raad opgevolgd en na een paar teugen ik weet het weer! :eureka:

Niks meer en niks minder als een dood eenvoudige OS update en het probleem was weg.
Logisch/gelukkig dat het probleem dan niet meer te reproduceren is.

Back