an-200 + dx-200 + tr-909 syncen

Absynth

Born 2 chill!
Helleuw, ik heb strax een dx-200 en een an-200 maar ik wil in het begin gewoon hun eigen sequencer gebruiken, ik wil ze alletwee gelijk laten lopen aan mijn 909, maar geen van de apparaten heeft midi thru, dus hoe los ik dit op??

iemmand nog goeie tips?, of bestaan er speciale midi splitters?

gr,

joe

Als het goed is kun je de output gewoon midi thru signaal laten geven. Staan in de manual!

Origineel geplaatst door Acidfever
Als het goed is kun je de output gewoon midi thru signaal laten geven. Staan in de manual!

Juist!

en het gaat als volgt:

Zorg dat de sequencer op stop staat, hou [shift] ingedrukt, druk op pad nummer 14 (waar het woordje midi setup onder staat)

Zo uit mijn hoofd 5 x op 14 drukken (shift ingedrukt houden), totdat je in het schermpje "thru" of iets in die strekking ziet, dit zet je op "on", je hoeft verder niet op store te drukken,klaar! Werkt uiteraard bij An200 en Dx200 op dezelfde manier.

Origineel geplaatst door Absynth
Okay dan, das echt een hele opluchting, kan dat met alle apparaten waar geen thru op zit?, damn, heb ik toch wat gemist......ik zal voortaan braaf de manual maar lezen dan:P
Thanx!

Dat kan helaas niet met alle apparaaten, het meerendeel wat ik hier heb staan met 2 midipoorten overigens wel. Enige uitzondering die ik zo ff kan bedenken is de Yamaha SU700, maar da's dan ook een geval appart;) Het is dus ook niet merk afhankelijk...

Trouwens fijn aan de AN200 en DX200 (wist je wellicht al) is dat als je 1 van die twee als midi master (clock) neemt, en je eenmaal op play drukt, hij automatisch dat BPM vasthoud als je van patterns switched (zolang hij maar op play blijft staan).. Bij ander gear werkt dit óf niet, óf je moet een instelling aanpassen... Bij de AN/DX 200'tjes gaat dit automatisch. Stabiele clock ook, nog nooit een vastloper gehad live..

Jah, de yamaha "grooveboxen" in combi met de 909 lijkt me een heerlijke minimale setup om zo wat technotrackjes te maken, erg mooi dat ze zo goed syncen dan!, kan ik lekker creatief bezig zijn zonder allerlij vreemde midi setup dingetjes:P, met de ea1 voor wat extra spice kom ik zo een heel end;), nog een klein makkelijk samplertje zoals de electribe esx erbij....en dan ben ik voorlopig ff klaar, heb genoeg fx iig:D, kep niet echt een grote woning dus ik kan alle ruimte goed gebruiken.

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Dat kan helaas niet met alle apparaaten, het meerendeel wat ik hier heb staan met 2 midipoorten overigens wel. Enige uitzondering die ik zo ff kan bedenken is de Yamaha SU700, maar da's dan ook een geval appart;) Het is dus ook niet merk afhankelijk...

Trouwens fijn aan de AN200 en DX200 (wist je wellicht al) is dat als je 1 van die twee als midi master (clock) neemt, en je eenmaal op play drukt, hij automatisch dat BPM vasthoud als je van patterns switched (zolang hij maar op play blijft staan).. Bij ander gear werkt dit óf niet, óf je moet een instelling aanpassen... Bij de AN/DX 200'tjes gaat dit automatisch. Stabiele clock ook, nog nooit een vastloper gehad live..

Maar hoe doe jij dat dan met die hick-up die in de sequencer zit als je van pattern switcht? Hij speelt dan de eerste 1 à 2 noten nooit af!

Origineel geplaatst door gijs
Maar hoe doe jij dat dan met die hick-up die in de sequencer zit als je van pattern switcht? Hij speelt dan de eerste 1 à 2 noten nooit af!

Als ik van pattern switch, staat de DX/AN 200 op de mixer uit, of ik mute eerst de patterns voordat ik switch..... Ik ken het probleem. Ik gebruik hem dan ook niet als hoofd synth, maar gebruik hem als hoofd clock, en af en toe haal ik er een gefreaked geluid uit. Hoofdzakelijk zijn er andere apparaaten "aan het woord". Als de pattern dan eenmaal 2 maten loopt, gooi ik de volume schuif omhoog of un-mute ik de DX/AN200!

Nog een rare bug is dat als je Roll functie gebruikt, en de gate-time staat hoger dan 100, hij na de Roll de eerste paar noten te snel afkapt (alsof hij de gate nog zo kort heb staan zoals hij tijdens de Roll klinkt) ... ik kan er mee leven maar een update uitbrengen Yamaha? Vergeet het maar!

nee daar zijn ze bij de loopfactory bakkies niet zo scheutig mee geweest. Enige update waar ik van gehoord heb is een nieuw OS met 1 verbetering: hij geeft voortaan de melding als de back-up batterij bijna leeg is. wow! :D

Back