art tcs compressor wie heeft er ervaring mee?

totalee

Ingeburgerd
wie heeft er ervaring met de art tcs compressor?
aangezien hij bij div bedrijven goedkoop te verkrijgen is

mvg leo

hier een plaatje

Attachments

• art tcs.jpg
    art tcs.jpg
    18,7 KB · Bekeken: 108
welke compressor pompt en zuigt er beter? de TCS of een DBX 166 xl ?

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Rene heeft er ook een...ik von het bij hem echt lekker klinken!!
Wa kostie nou?

I had er 1, maar ergens in januari 2006 al weer verkocht. Het is een aardig ding, maar niet om over naar huis te schrijven. In de USA kun je hem nu echt voor weinig [$150-180] aanschaffen.

Ik zou doorsparen voor een PRO VLA van ART als je bij dit merk wilt blijven. Ik denk dat ik nu voor een duurdere DBX zou gaan zoals bv een DBX DDP. Klinkt een stuk beter dan die ART.

Ik heb zowel een 166XL als een Art TCS en ik vind het voor het geld echt wel een leuke compressor. De combinatie van VCA en optische compressie is gewoon erg leuk en je kunt er echt geluiden mee shapen.

De buizen zijn een grappige toevoeging....als je het signaal er flink hard doorheen trekt dan hoor je wel degelijk verschil.
Verder vind ik 'm er gewoon leuk uitizen.

Als allround compressor is het een prima inzetbaar apparaat en ik vind 'm over drums erg leuk klinken. Het is geen hi-end DBX, maar ja je betaald er ook niet zoveel voor.

Ik merk dat veel mensen wonderen verwachten van compressors en bij sommige bakken kun je ook wel bepaalde verwachtingen hebben (Urei 1176 bijvoorbeeld) maar dit is gewoon een all-round compressor met net even meer features dan de meeste in zijn prijsklasse (nieuwprijs dan he).

Ik heb al met best een aantal compressors mogen werken en dit zit zeker ver boven de gemiddelde behringer bak wat betreft kwaliteit. Voor korte releasetimes vind ik hem persoonlijk ook beter dan een 166XL.

Maar ja...smaak is subjectief he! :D Het beste wat je sowieso kunt doen is een CDtje met wat van je eigen werk bakken en er lekker voor gaan zitten bij de lokale audioboer.

Origineel geplaatst door Acidfever
Maar ja...smaak is subjectief he! :D Het beste wat je sowieso kunt doen is een CDtje met wat van je eigen werk bakken en er lekker voor gaan zitten bij de lokale audioboer.

en die audioboer maar denken: "alweer??" :erm:

Back