Rare & vage geluidjes

Leendert

Gedeactiveerd account
Hey mensen,

Misschien wel een leuk topic dit, want je hoort vaak wel in hardcore vaak wazige geluidjes.
Leuk om te weten of dit met een synth ook kan, of gewoon gedownloade samples?
Hoor bijvoorbeeld endymion en Nosfertu. Allebei goed en allebei van die piepjes en dingetjes
erdoorheen. Dus, als je ze hebt gevonden, of zelf hebt gemaakt; plaats ze hier! :okdan:

Nou, een handige manier om rare en vage geluidjes te creƫren is volgens mij door gewoon willekeurig aan alle knoppen van je synth te gaan draaien en dan kijken wat er gebeurt. Indien het iets interessant oplevert kun je altijd nog een beetje fine-tunen en ....opnemen die hap!

vage geluidjes maken is op zich niet zo'n probleem, klooi lekker met je lfo, fm, ringmodulator en weet ik veel wat er allemaal nog te moduleren valt, of desnoods de random-functie op je synth als je t echt niet meer weet

de kunst zit m in die vage geluidjes ritmisch en organisch in een track te verwerken (en evt. nog zo dat het als lead kan dienen), denk aan de industrielere en/of abstractere techno en hardcore...ik heb dat iig nog steeds niet onder de knie =(

heb nog wel een truukje trouwens, door simpel te gaten met je volume (dus ritmisch je volume dicht en voluit gooien) kun je wel makkelijker vage sounds door je track gooien...dit kun je ook doen met je pitchbend, cutoff, of weetikveel welke paramter je wil..op die manier kun je je sounds wat organischer in je track krijgen, een bizar geluid telkens opnieuw triggeren werkt meestal niet

heb hier een klein voorbeeldje toegevoegd, net in elkaar gezet, beetje techno-achtig

heb eerst een simpele zaaglead neergezet en met het volume ritmisch ingetekend, met de pitchnbend zitten spelen, daarna klooien en knoppendraaien tot ik het wel grappig vond klinken en een loopje gemaakt

(vroeger met fasttracker gebruikte ik die volumegate ook vaak om van die snelle ruffneckmelodietjes te maken :))

Attachments

• vaag.mp3
    161,6 KB · Bekeken: 124
Duh!

SOWIESO KNOPPEN DRAAIEN...

Maargoed een grainshifter is ook nooit weg :

Attachments

• grainshift.mp3
    743,3 KB · Bekeken: 123
Daar is ie weer: Leendert.. was jij niet ook van die topic over: Hoe maak ik een Professionele (met 2 ff) hardcore kick? Ik zou zeggen speel eens wat meer met je spul dan vind je vast wat origineels, iets dat nog niemand heeft. Als ik constant anderen moet vragen hoe je een geluidje na moet maken... zou mij niet echt bevredigen. Laat je creativiteit los! En anders: probeer je creativiteit te ontwikkelen.

Jonge houd je bek en ga met je piemeltje spelen ofzo?
Ik vraag gewoon waar ik vage geluidjes mee kan maken, en vraag toch niet aan welke knoppen ik moet twisten of dat iemand ffetjes een heel nummer voor me maakt zodat ik hem kan publiceren? Waar doe je moelijk over? Je wil me niet helpen doe het dan niet en ga niet liggen zeuren. :stupid

Waar anderen hun kennis vergaren door zelf te doen, de interesse hebben en de motivatie hebben om te willen weten hoe een sound vekregen word. Willen anderen alles op een presenteerblaadje.
Is men te lui geworden, of houd men gewoon niet echt van sound?
Je leert door te doen lijkt me.

Jammer dat men zo gaat stampen als men hun zin niet krijgt.

Nieuwe generatie of word ik oud?

nah, je wordt niet te oud hoor denk ik, ik ben (waarschijnlijk) van diezelfde generatie. 1988 dus reken maar uit.

ik weet het even niet meer hoor:confused:

die jeugd van tegenwoordig...:stupid

Origineel geplaatst door trash

Je leert door te doen lijkt me.

psies...:okdan:

Origineel geplaatst door Leendert
Ik vraag gewoon waar ik vage geluidjes mee kan maken, en vraag toch niet aan welke knoppen ik moet twisten of dat iemand ffetjes een heel nummer voor me maakt zodat ik hem kan publiceren? Waar doe je moelijk over? Je wil me niet helpen doe het dan niet en ga niet liggen zeuren. :stupid

Nou nou.... chill man.. chill :peukie:

Haal een paar geposte "professionele hardcore kicks" en "vage geluidjes" van het forum en je hebt een hardcore nummer..
=)

dat is nou juist het vette van muziek(electronic) maken. gewoon je synth op standaard zetten( bij men virus is dat `start` en dan eindeloos aan knoppen draaien. kijken/ luisteren wat er gebeurt en langzaam je eigen sound en stijl ontwikkelen. toch?????
groeten.

Re: Rare & vage geluidjes

Leuk om te weten of dit met een synth ook kan, of gewoon gedownloade samples?

Alsof men vroegah dingen sounds downloaden ...

Alles wat geluid genereert is bruikbaar. Klaar.

Gotver wat lullig om een 1 april grap op 5 april te posten!
En toch nog trappen we er massaal in....

Ik had al bijna zoiets van : welke idioot vraag nou naar zoiets? *!&!%%!!!!!
Maar toen iets zag over piemels had ik deze hoax natuurlijk meteen door

:eureka:

Laatst gewijzigd:
Back