CME UF 8 Ervaringen, goed of niet goed?

Talsma

Ouwe rot
Hey Mensen,

Ik ben van plan een nieuw master-klavier te gaan kopen en zag dat de CME UF 8 opzich wel een aantrekkelijke bak is voor een leuke prijs.

Aangezien elke fabrikant beweert dat z'n produkt uit de hemel is komen vallen zou ik graag wat comentaar van de ECHTE gebruikers ervan willen hebben.

Vragen zoals:

Hoe speelt het klavier?

Zijn de controllers een beetje van kwaliteit, dus niet twee keer schuiven en 3 keer plakken.

En dat soort dingetjes..

Thx

Klavier is geweldig, knoppen ook alleen de sliders voelen ietswat minder aan maar desalniettemin een fantastisch board.

Hey, over het klavier van de uf 88 kan ik niks zeggen, ik heb de uf 6. Maar kwa controls is hij zeker wel handig. Alleen de faders...:confused: Ik was er al meteen 1 kwijt toen ik de verpakking opende. Maar misschien zijn de nieuwe cme masterkeyboards iets voor je? Ze zijn wel lelijk rood maar hebben veeel meer knopjes en gemotoriseerde faders..

Niet om de uf's af te kraken hoor, ik ben er zwaar tevreden mee!:halleluja

ben tevreden van mn UF-8

de drivers zijn wel :stupid maar de degelijkheid van de toetsen maakt alles goed...

bedankt voor de reacties, tja je kunt het eigenlijk voor die prijs ook niet verwachten dat ales perfect i. Maar dat de toetsen goed zijn, dat vind ik wel belangrijk.

Nou mensen, alvast bedankt voor de info..:biertje:

de velocity curve zou nog wat extra modi mogen hebben naar mijn zin (zou moeten een modus hebben weer je makkelijk maximum velocity bereikt, handig voor bepaalde instrumenten die reageren op max-velocity).

en het feit dat het keyboard midi clock begint uit te sturen nadat je een fader aanraakt is ook wel :stupid

maar nog steeds ben ik blij met de toetsen zelf.. ook de aftertouch is in orde vind ik.. ben wel geen pianist.. :P

Alleen de faders... Ik was er al meteen 1 kwijt toen ik de verpakking opende

de drivers zijn wel klote

en het feit dat het keyboard midi clock begint uit te sturen nadat je een fader aanraakt is ook wel klote

hmm tis dus echt een beetje afwegen..., mag ik dan vragen waarom jullie er voor gekozen hebben?

Mijn faders zaten allemaal op hun plek toen ik de doos opentrok. Drivers heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het keyboard alleen al dubbel en dwars het geld waard. Vergelijkbaar met een yamaha CS6X maar dan nog net een stapje beter. Maar ik heb het dan ook over de UF5, niet de UF8 .....

als je het kan betalen zou ik hem zeker halen man, het zijn echt rete stevige boards. Metaal he!:walker:

na een beetje zoeken is nu voor mij ook de kogel door de kerk, en gaat het de CME UF8 worden voor mij denk ik.
nog bedenkingen? hoe zit het met de drivers? zijn die zo een tijdje na datum al wat beter?

geen idee van de driver _ die hadden wel wat bugs in het begin
sluit hem niet aan via USB omdat dat anders via een HUB moet en dat betekend weeral extra kabels..
als je hem via midi aansluit heb je imo nog steeds de meeste flexibiliteit..
wel een deftige interface zoals de AMT-8 nemen zodat je kan dingen uitfilteren (zoals de midiclock dat ie stuurt)

gebruik hem enkel via midi.. maar ben nog steeds heel tevreden.. het toetsenbord 'vraagt' om bespeeld te worden.. en ziet er ook heel mooi uit

Back