't zal je zoon maar wezen, maar hij is nu een aantal weken uit het land en ik mag op zijn huis passen. "Pa ga maar lekker stoeien met Sonar5 producer". Dus Pa reist af naar onze zuiderburen met zijn MIDI bestanden en gaat aan de gang.
Dat had ik gedacht, dus. Manual gezocht, alle open kasten afgestruind en niets. Dus maar met online help verder geworsteld.
En toen snapte ik er geen hout meer van.
Ik kan midi tracks maken en met import midi er in zetten....alleen schijnt het tempo verschwunden te zijn.
Als ik daar even aan voorbij ga, dan wil ik aan die midi tracks een of meerdere VST instrumenten hangen.
En ook dat lukt mij niet.
Ik ben gewend te werken met Cubase-achtigen, waarin dat allemaal lekker vanzelf (intuitief gaat), maar dat is verre van makkelijk in Sonar.
Dus waarom worden de tempo wisselingen die WEL in de midi file staan niet overgenomen?
En waarom/hoe kan ik VST instrumenten koppelen aan die miditracks om er later een audio file van te maken?
't Is dus jammer, dat ik dat manual niet kan vinden... maar het zij zo.
Een link naar een site waar de antwoorden staan is uiteraard ook goed.
Raymond
[nu even thuis]
Dat had ik gedacht, dus. Manual gezocht, alle open kasten afgestruind en niets. Dus maar met online help verder geworsteld.
En toen snapte ik er geen hout meer van.
Ik kan midi tracks maken en met import midi er in zetten....alleen schijnt het tempo verschwunden te zijn.
Als ik daar even aan voorbij ga, dan wil ik aan die midi tracks een of meerdere VST instrumenten hangen.
En ook dat lukt mij niet.
Ik ben gewend te werken met Cubase-achtigen, waarin dat allemaal lekker vanzelf (intuitief gaat), maar dat is verre van makkelijk in Sonar.
Dus waarom worden de tempo wisselingen die WEL in de midi file staan niet overgenomen?
En waarom/hoe kan ik VST instrumenten koppelen aan die miditracks om er later een audio file van te maken?
't Is dus jammer, dat ik dat manual niet kan vinden... maar het zij zo.
Een link naar een site waar de antwoorden staan is uiteraard ook goed.
Raymond
[nu even thuis]