Clavia Modular G2 OS 1.40 (allerlaatste update?)

Ik mag toch aannemen dat er ook gezond commercieel belang bij is. De G2's worden nog nieuw verkocht en de editor is niet compatible met operating systems die heden ten dage met computers worden geleverd. 1+1=??
Een beetje ja, maar voor het overgrote deel is het besluit genomen als geste tegenover de huidige gebruikers. Voor de Electro en de Stage zullen ze beslist aan de slag moeten gaan, want die worden vol op verkocht. Hetzelfde geldt voor de Wave, natuurlijk. Maar waarom de G2 ook meenemen in de verdere ontwikkelingen, welke bepaald worden door factoren buiten Clavia? Simpel omdat de huidige gebruikers van het instrument tot de groep behoren die de computer-ontwikkelingen op de voet volgen. Deze groep bezit trouwens meer dan één computer, zodat voor velen de pijn wel te overzien zou zijn geweest. Echter, deze groep zorgt ook voor een grote hoeveelheid feedback, dus in de toekomst kunnen zij een rol van belang spelen bij verdere ontwikkelingen op welk gebied dan ook. Een breuk frustreert die ontwikkelingen.

Wout

Tussen haakjes...
Het betreft hier niet een update van het OS, maar alleen een overbrenging naar nieuwere platforms.

Wout

even een schopje...

kom maar op clavia hoeveel tijd moet dit gaan kosten of ze hebben lak aan de g2 gebruiker of zo... pfff... wat een...

Sinds wanneer draait de G2 soft niet onder Leopard.

Ik heb de Editor al draaien sinds 10.5 (en dus ook 10.5.1, 10.5.2, 10.5.3 en nu 10.5.4 zonder enig probleem).

Of mis ik iets?

Zoals ik in de andere thread aangaf, er zijn al een tijd 1.41 betadrivers beschikbaar (huidige versie is build 272 en die is volgens mij al heel lang hetzelfde). Ik heb geen idee waar Clavia op wacht met de release, want Tomas Johansson mailde mij eind april al met de mededeling dat die release heel snel zou komen.

In elk geval draai ik deze versie nu al ruim 2 maanden zonder problemen op Windows Vista. Ook zou de Intel/Mac OSX compatibiliteit verbeterd zijn, verder zijn er geen nieuwe features. De OS update is zowel aan de editor kant als de OS in de G2 zelf. Voor Windows is er ook een nieuwe USB driver.

De drivers zijn te downloaden van de Clavia betawebsite, en een username/password kun je aanvragen bij feedback[at]clavia[dot]se . Probeer het even via dit adres, ik kreeg heel snel antwoord en Clavia wil denk ik bijhouden hoeveel mensen met de beta werken. Ik mag zelf geen software/toegangscodes verspreiden dus wacht even met PB'en tot je echt wanhopig bent.

Zoals ik in de andere thread aangaf, er zijn al een tijd 1.41 betadrivers beschikbaar (huidige versie is build 272 en die is volgens mij al heel lang hetzelfde). Ik heb geen idee waar Clavia op wacht met de release, want Tomas Johansson mailde mij eind april al met de mededeling dat die release heel snel zou komen.

In elk geval draai ik deze versie nu al ruim 2 maanden zonder problemen op Windows Vista. Ook zou de Intel/Mac OSX compatibiliteit verbeterd zijn, verder zijn er geen nieuwe features. De OS update is zowel aan de editor kant als de OS in de G2 zelf. Voor Windows is er ook een nieuwe USB driver.

De drivers zijn te downloaden van de Clavia betawebsite, en een username/password kun je aanvragen bij feedback[at]clavia[dot]se . Probeer het even via dit adres, ik kreeg heel snel antwoord en Clavia wil denk ik bijhouden hoeveel mensen met de beta werken. Ik mag zelf geen software/toegangscodes verspreiden dus wacht even met PB'en tot je echt wanhopig bent.

heb iki fgedaan en draaid dus nu... tot nu toe :okdan:

Gaat er ooit eens een G3 komen of is Clavia gestopt met het maken van synthesizers???

Clavia is overigens wel legendarisch traag hoor. Ik draai die beta editor nu al sind eind Juni en ik kreeg de melding van Clavia "Je kunt ook even wachten, we staan op het punt de final te releasen.". Uiteindelijk dus onzin want we zijn inmiddels 6 maanden verder en er is totaal geen activiteit geweest, zelfs geen nieuwe beta.

Uiteindelijk zal na een aantal OS updates de Nomad community hopelijk G2 support toevoegen aan hun editor. Clavia zou er sowieso verstandig aan doen gewoon een goede platform onafhankelijke(java) editor te releasen die toekomstbestendig is.

Met de G1 editor voor OSX zijn ze ook zeer laks geweest en nu is er een beta editor beschikbaar die bij verschillende handelingen gewoon crasht (wat dan wordt geplaatst onder de noemer "known issues".)

Ik snap dat support op een product een keer over is maar als je dan nog een beta uitbrengt haal dan nog wel de blocking fouten eruit.

Het is overigens ook geen goede reclame voor je bedrijf. Je hebt behoorlijke userbase en die mogen maar lekker aanrommelen tot Clavia zin/tijd denkt te hebben deze mensen uit de brand te helpen.

SOUND:
Laat ze maar eens goed naar de SPECTRALIS kijken...

IK kon deze nog even niet laten liggen (reactie op deze draad van de eerste bladzijde, 11 April 2006). :)

NEE laat ze maar niet naar de spectralis kijken, inmiddels 2 1/2 jaar later is OS development voor deze bak nog steeds minimaal te noemen en wachten bergen gebruikers nog steeds op de implementatie van functionaliteit die ze is beloofd.

Nee vergeleken met dat bedrijf is Clavia een droom kwa support.

Back