Roland TD6, iemand?

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Misschien niet echt synth-related... Maar heeft iemand thuis zon Roland TD6 staan? Ik ben benieuwd hoe die module klinkt. Ik overweeg om een electronisch drumstel te kopen. Maar ik vind spijtig genoeg nergens een mp3 demo van deze module. Heeft iemand zin om wat te laten horen? Liefst droog...
Ik had vroeger een TD5 maar die klonk niet echt realistisch genoeg. Die was te cheesy en te dun

Ben benieuwd....
Dank! :)

Attachments

• 1475_gd.jpg
    1475_gd.jpg
    50,5 KB · Bekeken: 173
aan de lieve moderators,

ik weet dat gitaren en drums hier op het forum niet thuishoren! Maar dit is ook een MIDI controller :engel:

Origineel geplaatst door Sjaak
Onze drummer heeft er geloof ik 1...maar woont wel bij Antwerpen :)
En hoe klinkt die? Zijn die snaren en cymbalen realistisch? En als je bv harder op de snarentrommel ramt, verandert de sound dan ook mee zoals op een echte akoustische kit? Moelijk uit te leggen maar ... is de snaar: Hoe zachter hoe meer "noisy", hoe harder hoe meer "belly" ... zoals in het echt? :)

Ik zou ook alternatieve modules/systemen in de gaten houden, ik denk aan Alesis DMpro (is betaalbaar geworden) en 2e hands TD8.
In de Interface tijdje terug stond nog een vergelijkingstest van e-drumsystemen. Helaas is ook hier weer: goede kwaliteit=veel euries=(

deze thread zal door mij ook worden gevolgd aangezien ik ook overweeg om binnen enkele maanden een drumstel (midi-controller;)) te kopen.

ens

Origineel geplaatst door gringo
Ik zou ook alternatieve modules/systemen in de gaten houden, ik denk aan Alesis DMpro (is betaalbaar geworden) en 2e hands TD8.
In de Interface tijdje terug stond nog een vergelijkingstest van e-drumsystemen. Helaas is ook hier weer: goede kwaliteit=veel euries=(

Ik heb ook battery nog dus ik kan mn eigen kitjes bouwen. Maar het zou handig zijn als die TD6 module vet klinkt. En niet van die MIDI GM drummetjes eruit spuwt en Ik vind nergens een MP3 demo van dat ding

Er is maar een goede Edrumset en dat is de Clavia Ddrum4 SE, de meest realistische drumgeluiden tot op heden en nog steeds beter getest dan de TD20KV van Roland.

:{ :{

Origineel geplaatst door Drifter
Er is maar een goede Edrumset en dat is de Clavia Ddrum4 SE, de meest realistische drumgeluiden tot op heden en nog steeds beter getest dan de TD20KV van Roland.

:{ :{

Tis maar net wat je zoekt hoor. Als het je echt puur om authentieke geluiden gaat ben ik ook van mening dat ddrum toch gewoon het beste klinkt. Gaat het je ook om bespeelbaarheid van de bekkens, hoeveelheid inputs, effecten, sequencer en andere grappen en grollen, dan komt Roland weer beter uit de tests.

Als je een beetje zoekt, kan je waarschijnlijk op www.vdrums.com wel wat mp3s vinden op het forum daar.

Origineel geplaatst door MPCman
Tis maar net wat je zoekt hoor. Als het je echt puur om authentieke geluiden gaat ben ik ook van mening dat ddrum toch gewoon het beste klinkt. Gaat het je ook om bespeelbaarheid van de bekkens, hoeveelheid inputs, effecten, sequencer en andere grappen en grollen, dan komt Roland weer beter uit de tests.

Als je een beetje zoekt, kan je waarschijnlijk op www.vdrums.com wel wat mp3s vinden op het forum daar.

Ja das waar daar heb je geheel gelijk in, maar ik blijf het zo'n mooie module vinden en lekker robuust.

En de trommels met echte vellen vind ik toch beter aanvoelen dan die mash pads, maar dat is mischien een kwestie van smaak.

Geloof me de TD20KV is ook om van te watertanden hoor.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Had/heeft Maks er geen? :)

correct, had!

heb inmiddels de td20 (het maak-elke-klank-die-je-wil-monster)

mja, de td6 drumsounds dateren uit de vorige v-drumgeneratie
in de prijsklasse kan je beter een (goedkopere) td3 nemen
minder editable, betere klank...

bfd is ook een leuke optie. goeie klank, leuk in combi met je v-drum
ik heb zelf de 'cm'-versie hiervan.... vreet wel heel je computer op...

Ik zou zo'n elektronisch drumstel eerder koppelen aan software zoals Drumkit from Hell of BFD als je echt authentieke geluiden wil. DFH heeft 32GB voor 5 drumkits, dat betekend al wel iets :D Bij BFD heb je zelfs een kit die opgenomen is door Steve Albini! Zoiets kom je bij hardware modules gewoon niet tegen.

Volgens mij heeft de nieuwe generatie echt wel goeie geluiden, de TD-3KW bijvoorbeeld (instapmodel?). Of je moet gaan voor een TD-20K-BK die heeft ook echte vellen (maar kost volgens mij ook een hoop).
Ik ben zelf ook een beetje aan het rondsnuffelen want in het najaar wil ik er ook een kopen. Ik twijfel tussen clavia en roland.

op vlak van speelcomfort is er al geen beter dan roland en niet overstijgbaar wegens pattenten op zaken als v-hat en meshheads

qua klank is clavia zeker al een goeie keus. sinds de latere generatie is roland hen heel fel bijgekomen, al dan niet overstegen volgens sommigen...

je kan ook appart voor een td20module gaan, met goedkopere rubberpads, en dan later nog altijd naar v-pads upgraden als je wil. alles van voor naar achter en terug compatible...

TD-20S-BK met echte vellen:

td20sbk.jpg

Inderdaad....

Hoe klinken die v-drums eigenlijk zonder geluid, met hoofdtelefoon dus? Enkel wat getik of toch -dankzij de echte vellen- vrij luid?

Back