Roland TD6, iemand?

klausito,
dat zijn geen echte drumvellen, zoals op een akoestische kit, maar mesheads (gaasvellen)
het klinkt dus bijgevolg niet hard... maar alsof je op gaas slaat ;) denk aan het geluid van een strak opgespannen vliegenraam :D

Origineel geplaatst door Maks
klausito,
dat zijn geen echte drumvellen, zoals op een akoestische kit, maar mesheads (gaasvellen)
het klinkt dus bijgevolg niet hard... maar alsof je op gaas slaat ;) denk aan het geluid van een strak opgespannen vliegenraam :D

Ok, thanx voor de info!

Origineel geplaatst door Drifter
En de trommels met echte vellen vind ik toch beter aanvoelen dan die mash pads

Toch trommels met echte vellen?? Maar dan krijg je dus weer herrie met de buren en met je vrouw...

ik heb afgelopen week gespeeld op de iets van Yamaha (DTX explorer of zo), op de Roland TD3 en de TD6.
De TD6 vond ik verreweg het fijnste spelen (bijna als een echt drumstel) en klinkt bovendien erg goed. Als ik geld heb koop ik een TD6 KW.
Bij Feedback in Eindhoven staan ze allemaal opgesteld en kun je ze zo proberen. Speel er even op en je weet het zo wat je "moet" hebben.

Toevallig afgelopen week hetzelfde gedaan bij Feedback Rotterdam. Daar was Zacky aanwezig met een demo van de Yamaha DTXpress IV Special. Ding klonk super maar heeft rubber pads ipv meshheads. Ik ben zelf behoorlijk weg van de TD6KX (alles mesh-heads :) ) dus ik denk dat dat 'm gaat worden als ik weer een beetje geld heb. Met name de "geluidsoverlast" van rubber pads vind ik nog aanzienlijk en ik wil sowieso een rim sensor in mijn snare en chokable cymbals hebben. Ook viel me op dat die Yammie niet alle "subtielere" hits op sommige pads oppakt. Nadeel van de Roland vind ik weer dat ie wat minder natuurlijk klinkt bij rolls. Maar ja, daar heb ik weinig over te zeggen verder want ik kan nog voor geen meter drummen :) (wil gaan beginnen).

Je zou ook eens kunnen kijken op www.drum-tec.de Zij verkopen roland en yammie kits eventueel gecombineerd met harware van HART DYNAMICS. ERRUG mooi spul en niet zo duur. Drumtec zit ca 45 minuten rijden van de duitse grens ofzo en heeft een showroom vol verschillende edrums (waaronder de clavia) goeie plek om je dus eens ECHT goed te laten informeren en wat te raggen op die dingen :)

Wat ik zeker NIET zou kopen is het spul van HAYMANN of die andere goedkope meuk. Wil je later nog een beetje kunnen uitbreiden dan is een DTX series of Roland TD6 of hoger echt wel het minumum. Of een mooie Hart kit met een drummodule of trigger-to-midi box naar keuze natuurlijk. Die hart Pro 6.4 is echt megageil :)

Hier loopt nog ergens een draadje over hetzelfde. Misschien samenvoegen?

Ik twijfel zelf ook tussen een TD6 (liefst met alles mesh-heads) en een Hart Dynamics die meshheads heeft voor een lagere prijs, ik ken de kwaliteit van de mesh heads van Hart Dynamics niet. die van roland zijn iig dik in orde.

Nadeel van de Roland vind ik weer dat ie wat minder natuurlijk klinkt bij rolls
Volgens mij ligt dat aan de module, met een TD20 heb je dat echt niet meer, die klinkt zo realistisch.

Ik ben me nu al een aantal dagen aan het verdiepen in de Roland vs Hart vs Yamaha kwestie en als ik de reviews moet geloven zijn de Hart toms en snares op een aantal punten zelfs iets beter dan die van Roland, maar laten de cymbalen nogal eens te wensen over. Daarnaast is de functionaliteit (trigger-zones) bij de meeste Hart cymbalen naar ik heb begrepen ook beperkter. Yamaha heeft mooie sounds, maar de kit maakt een minder robuuste indruk op me en die rubberen padjes blijven flink herrie geven.

Verder lees ik berichten dat in tegen stelling tot de normale Roland TD6K series met de rubberen toms de 6KX serie met alles gaas geen of geen goede rim trigger heeft op de toms. Misschien dat iemand dat hier kan bevestigen. Ik ga van de week nog eens even kijken bij feedback welke set daar nu precies staat en een en ander even testen. En anders toch maar es een middagje op en neer rijden naar drum-tec ben ik bang om een custom setje te testen. Ik ben nog maar een beginner, maar ik wil liever geen dingen kopen die ik na een paar maanden alsnog in wens te ruilen op wat anders. dan liever in 1 keer goed als we toch geld aan het uitgeven zijn.

Ik begon met het "mogelijk" kopen van een TD3 serie of DTXplorer, inmiddels ben ik verschoven naar de TD6KX of Hart maar hoe langer hoe meer ik ervaringen van gebruikers lees en me verdiep in functionaliteit en upgrademogelijkheden hoe meer ik begin te neigen naar een TD12 serie die op dit moment helaas nog verd buiten mijn budget ligt. En het was zo simpel :) Ik wil gewoon het volgende:

- goede sounds en uitbreidingsmogelijkheden
- een natuurlijk aanvoelende snare (en bij voorkeur ook toms) MET rim trigger
- cymbalen met goede multizone triggering MET choke
- zo min mogelijk contactgeluid en herrie (ivm buren en onderburen)

iemand nog suggesties?

Heb zelf een dtxplorer; idd wel wat veel contactgeluid, maar de bassdrumklopper is sowieso de grootste boosdoener voor (beneden)buren. Let dus vooral op het geluid dat deze produceert! Ben trouwens dik tevreden over de dtxplorer. Snel & makkelijk editen voor oefenen; via midi gebruiken om fatsoenlijke drumgeluiden te gebruiken voor recording :okdan:

Origineel geplaatst door Lynxxx
Ik begon met het "mogelijk" kopen van een TD3 serie of DTXplorer, inmiddels ben ik verschoven naar de TD6KX of Hart maar hoe langer hoe meer ik ervaringen van gebruikers lees en me verdiep in functionaliteit en upgrademogelijkheden hoe meer ik begin te neigen naar een TD12 serie die op dit moment helaas nog verd buiten mijn budget ligt. En het was zo
Precies zo gaat het mij ook. Ik dacht eerst aan een TD3, voor ietsje meer heb je een TD6 maar ik wil ook zo min mogelijkj contact geluid dus ben ik aan het kijken daar de TD6KX met allemaal meshheads. Totdat ik die Hart Dynamics zag, die hetzelfde zou bieden voor een stuk minder geld.
Ik ben ook nog maar een beginner en wil geen kapitalen uitgeven, een TD12 gaat me net iets te ver.

Ik ben eruit. Ik ga voor de TD3 KW, die kost bij Thomann compleet met kruk en pedaal € 999. Bij Music Store zie ik de combinatie met de kruk en pedaal (DAP-3 accessoire set) niet staan.

ff een totaal anderkant je opt forum
ik was me aaan t verdiepen in acoustic drums ..
ik hoefter geen live publiek mee te overtuigen ,...dus iets aan de90 ies kant / lees cheesy magbest!
de td 5 de oudste uit de serie ,....is erg goed koop te scoren viel me op
http://cgi.ebay.com/Roland-TD-5-Ele...ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

300 $ compleet
ik wil denkik een module eerst eens checku...
via midi kan toch,...?
lijkt me ...?

td 5
he TD-5 is a pro-quality sound module with a huge library of percussion instrument sounds, built-in effects and eight dual-trigger inputs.

* 210 preset instruments; 32 user-editable preset patches
* 8 dual-trigger inputs for use with PD-7/9 Pads, PD-5 Pads, KD-5/7 Kick Trigger and FD-7 Hi-Hat Controller
* Onboard effects processor with reverb
* Inputs are well-suited for use with acoustic triggers – does not require AT-4
* Stereo outputs

klinkt redelijk...toch

staat nu ook een td7 op mp geloof iets van 80 eu
ik neem aan dat dat soort acoustic drums beter klinken dan uit een boss dr nog wat doosje
iemand meer ervaringen met de wat oudere td ,s drum modules

want ik geloof wel dat een td20 ...erg goed klinkt
kost ook ,..genoeg
:halleluja

td 5 setje van ebay 300 $

Attachments

• td5.jpg
    td5.jpg
    5,9 KB · Bekeken: 119
td5 klinkt echt wel gedateerd hoor, doch vooor dat geld een hele set ;-)
hangt er allemaal vanaf wat je wil doen natuurlijk
ik zeg in zake kit voor weinig: ga voor de td3, of de nieuwe v-drum HD1 lite; of idd deze, maar neem er dan een leuk stuk soft bij ofzo. battery/bfd/dhf/addictiv/...

Ik heb een paar maanden geleden een TD3KW aangeschaft. Hierbij is de snaredrum de enige pad met een mesh/gaas. De andere pads/hats zijn rubber. Ook de bd. Ik heb deze gekozen omdat ik geen die-hard drummer ben of wil worden maar toch lekker ongestoord willen kunnen rammen op een drumstel zonder dat de buren meteen aan de bel hangen. Qua contactgeluid zijn de rubberen pads uiteraard het hardst (en de bd). De snare mesh is vrij stil, maar toch flink hoorbaar. Uiteindelijk kan ik misschien wel de pads en bd gaan vervangen met mesh pads, maar dat is aardig aan aardige prijs. Qua samples gebruik ik vaak gewoon de TD3 drumcompu, maar soms ook via midi een sampler ed...

Nadeel vind ik dat er geen seperate outs op de TD3 drumcompu zit :(

succes!

Origineel geplaatst door Maks
td5 klinkt echt wel gedateerd hoor, doch vooor dat geld een hele set ;-)
hangt er allemaal vanaf wat je wil doen natuurlijk
ik zeg in zake kit voor weinig: ga voor de td3, of de nieuwe v-drum HD1 lite; of idd deze, maar neem er dan een leuk stuk soft bij ofzo. battery/bfd/dhf/addictiv/...

ben erg nog niet helemaal uit
maar met dit soorty prijzen ,..is wel leuk om er naar te kijken ,..een lekker outdated setje ,..
.ja toch... :{
misschien dat ik achter de td5 een sampler van mezelf kan hangen astie td5 ook midi out heeft
note toewijzen lijkt me

ff wat dieper spitten in de THEORIE haha
:luv:

ik wil niet meteen een td38 ofiets nieuwers kopen kost bets wat asje idd iets wil met meerdere raak point op een pad...heet geloofk mash ..??

iig er bestaat een drumforum.nl kwam ik achter ....:koffie: ff daaro buurten :bekdicht:

mesh is gewoon gaas ;) en ja, de td5 heeft midi, maar idd, hoe hoger je gaat, hoe meer midimogelijkheden, en hoe beter dus ook het aansturen van hard of softs gaat...

probeer vdrums.com, beste v-drumforum around

mesh is gewoon gaas ;) en ja, de td5 heeft midi, maar idd, hoe hoger je gaat, hoe meer midimogelijkheden, en hoe beter dus ook het aansturen van hard of softs gaat...

probeer vdrums.com, beste v-drumforum around

Back