jullie "standaard" afmix-plugins

Gebruik helemaal geen afmix soft of hardware...

Ik zorg er voor dat de eindmix zo schoon mogelijk en niet genormalized op cd komt, en dan gaat ie naar een bevriende soundengineer (Bekend als de beste van oost NL :p) en die masterd de shit voor mij.

Mastering is een vak apart, en dat laat ik liever over aan de proffesionals :engel:

*** Sniff Vinyl ***

Origineel geplaatst door dione
Waves L1,soms...de rest hardware...

maarreh..URS is toch ook gewoon in VST te krijgen ?
(zijn hier trouwens mensen die URS plug-ins gebruiken ?...)

Hardware ben ik redelijk vanaf! maar moet zeggen dat er wel zo nu en dan twijfel bij mij komt over hardware vs. software! Hoe dan ook gebruik ik iig die vst eq etc van URS en moet zeggen toen ik hem had heb ik me wel zitten verbazen over de kwaliteit. Het is een aardig bedrag zeker om het feit dat het software is maar ja het is een mooi pakket!

Origineel geplaatst door Ramoonus
rcl?

Renaissance compressor

waves_renaissance_comp.jpg

Uit mijn ervaring klinkt de duurste software compressor(buiten de dsp bakken zoals Quad enzo) nog steeds niet net zo goed als de goedkopere hardware compressor(Alesis DBX).

Origineel geplaatst door RezonatoR
1 De Peak Master limiter plugin die standaard in Wavelab zit voor het maximaal haalbare volume.

Is dit niet zoiets als normalizen met een editprogramma of het volume opschroeven met t-racks? Alleen dan beter me dunkt, want van t-racks heb ik niet zo'n positief beeld..

2 Geen plug-in maar toch, de phasemeter van Wavelab voor het controleren van het stereobeeld en phaseproblemen

Is dit zo'n fijn tooltje dan? Geeft ie visueel weer of je stereobeeld gelijk is en goed zit, of hoe moet ik dat zien..? :)

yep, zit nu op-p mijn werk maar heb die sonalksis multiband dynamics serie en die essentials! Moet zeggen dat het me erg mee viel. Had een demo even gechecked maar doet zijn werk meer dan prima, al zeg ik zelf!

Uit mijn ervaring klinkt de duurste software compressors(buiten de dsp bakken zoals Quad enzo) nog steeds niet net zo goed als de goedkopere hardware compressor(Alesis DBX).

Echt wel! Ik ben ervan overtuigd dat Voxengo en Kjaerhus compressor (veel!) beter klinken dan bijv. de dbx 166XL, die heeft altijd de neiging om muf te gaan klinken, en heeft grote moeite om het signaal dynamisch een beetje in te perken.
De dbx 166XL klinkt erg budget als je hem bijv. met een DNA dymand compressor.

weet iemand wat goed klinkende (Low-, High- en Band-pass) filter plug-ins zijn voor de Mac?

Ik heb op m'n master standaard een subtiele t-racks multiband limiter staan die een vrij minimalistische eigen patch van isotope ozone ingaat. Ik heb een tijdje de UAD Fairchild erop gehad maar die maakt het allemaal net wat te zuig/pompend op zwaardere instellingen, en op subtiele instellingen laat ie imo te weinig laag door voor op de master te mogen...

Ik heb hier echt lang over gezeten (nog steeds een work in progress trouwens) en ik vergelijk door meerdere stukjes waarvan ik vind dat ik ze goed heb afgemixt door deze masterchain te sturen (incl reverb en alles) en dan moet het beter klinken dan droog door de master. Als ik dit gedaan heb wil ik nog wel eens een vrij droog gemixt liedje (nirvana doet het goed :D) door deze master sturen en als dat goed zit ben ik tevreden :)

Een limiter heb ik niet erin staan, ook al heb ik de UAD precision limiter ter beschikking...
Ik hoor graag wanneer ik 'erover' ga in mijn mix en anders ben ik een beetje buiten mijn principes aan het lopen in de zin van "de droge afmixing moet op zich al goed zijn".
Misschien heb ik een verkeerd beeld van limiters? Maar volgens mij ligt het er gewoon aan hoe je afmixt, persoonlijk dus :)

Ik lees soms wel eens dat mensen niet zo gecharmeerd zijn van t-racks, maar persoonlijk vind ik de t-racks limiter beter (en lichter op cpu) dan die dure waves plugs?

Ik gebruikte de Multiband en de gewone van FLStudio, maar sinds kort de powercore Multi, die is lekker. Ik vind hem goed voor het danswerk persoonlijk.

Hoi,

in de sound on sound van vorige maand stond een heel artikel waarin verschillende producers hun favoriete plug-ins opnoemden. als ik thuis ben zal ik ze hier even plaatsen..

enkele (opvallende) dingen die in mn hoofd zijn blijven hangen:
- de SIR-reverb (impuls respons; freeware), alleen voor windows..
- de eq in Logic
- inderdaad de compressors van Waves..
- uiteraard werden UAD en Sony Oxford genoemd

nou ja, als ik straks thuis ben zet ik de rest er ook nog wel even op. misschien leuk!

Ik heb wat grote trance producers zien werken met timeworks plugins, hun waren er erg tevreden over, heb er zelf geen ervaring mee..

plugins

plugins

Reverbs -
VSS 3 van TC (Kan met mijn PCM's en Eventides wedijveren)
Glaceverb (erg leuk voor weirde ruimtes.

comp-
TC native bundle.
Ozone 3 - Izotope.
UAD (Diverse)

(opmerking voor bobaphat - Onzin, die goedkope DBXjes en vooral die Alesis kunnen niet mee met de huidige goede software plugins. Zelfs de wat duurdere modellen hebben het al af en toe moeilijk!!

Limiting -
Ozone 3 (Maar hier prefereer ik mijn hardware L2 en de Drawmer Masterflow)

Algemene delayetc.
TC en UAD en diverse gratis plug ins

Back