jullie "standaard" afmix-plugins

Gebruik altijd Ozone 3 zonder compressie.
Daarna gooi ik het door de Waves SSL comp.

Dit om een luide pomp sound te maken.

Maarja je kan lang lullen maar zo lang niemand zegt om wat voor muziek het gaat heb je er nog geen funk aan.

Dit zijn de plugins die ik het meest gebruik. Er zijn er meer, maar die gebruik ik eigenlijk (nog) maar zelden. Bij mij is het niet "voor of na de oorlog", maar "voor of na de UAD-kaart" :)

EQ: UAD Cambridge (m'n standaard-to-go EQ- en filterset) ~ UAD Neve 1081 (SE) ~ UAD Pulltec/Pultec Pro ~ URS-A ~ URS-N ~ Waves RenEQ
Compressie: UAD LA2A ~ UAD 1176 ~ UAD Precision Limiter
Reverb: UAD Plate 140 ~ UAD Dreamverb
Modulatie: UAD Dimension D ~ UAD DM1 ~ Kjaerhus classic chorus, flanger en phaser (free!)
Delay: UAD DM1-L ~ standaard Cubase delay ~ Retrodelay (free!) ~ Analog delay (free!)
Distortion/overdrive: CamelCrusher (free!) ~ Steinberg Magneto
Dithering: UV22HR
Sample rate conversie: Voxengo r8Brain
Fatsoenlijke metering: Sonalksis FreeG (free!) en UAD Precision Limiter (op standby stand, voor high res K-12 Metering)

Origineel geplaatst door olaf
iemand ervaring met Sonalksis plug ins?

http://www.sonalksis.com/index.php?section_id=2&area_id=2
Ik heb ze pas kort en ik ben er zéér dik tevreden mee. Vooral van de 517-equalizer krijg ik een erg strakke plasser, omdat ik mijn mixes die altijd teveel laag bevatten (het valt niet mee in een te kleine betonnen ruimte ;)) tot in de puntjes goed kan krijgen.

Waves :)

En dan met name Rbass -> L2 op de master

Sinds kort heb ik een Dynamax SPL en een aphex 204 op de master staan.
Daarna gaat alles nog door Waves L3.

spinaudio roomverb MK2
timeworks bundle (delay 6022, reverb 4080L, phaser88 en compressorX)
waves L1
waves SSL 4000 bundle
IK Amplitube
psp vintagewarmer
bende gratis kjaerhus waaronder de compressor 't meest gebruikt wordt

eq gebeurt vrijwel allemaal op de mixert en er gebeurt nog een en ander outboard

die 204 op de master is een no-go wat mij betreft, natuurlijk klinkt 't allemaal erg lekker maar je kan 't beter hier en daar op losse sporen toepassen.. 't is echt niet die master-saver, je raakt er eventually aan gewend en kan zonder 't apparaat niet meer objectief naar je mix luisteren omdat je 'm bij voorbaat al mist

heeft iemand ervaring met die waves L3-16 multimaximizer? 16-bands limiting, is dat hemels, bullshit, of er een beetje tussenin, bv voor in het niet zo genuanceerde genre electro-house (waar harder per definitie beter klinkt, in ieder geval in de oren van mijn klanten: dj's)?

ik begin qua mastering inserts standaard met:
- waves MaxBass
- LiquidMix compressor+EQ
- Ozone Isotope 3

grtz

Naja het ligt egt aan de track maar er komt altijd wel een Poco of 3 op te staan :D

Origineel geplaatst door nox
die 204 op de master is een no-go wat mij betreft, natuurlijk klinkt 't allemaal erg lekker maar je kan 't beter hier en daar op losse sporen toepassen.. 't is echt niet die master-saver, je raakt er eventually aan gewend en kan zonder 't apparaat niet meer objectief naar je mix luisteren omdat je 'm bij voorbaat al mist

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er nog niet helemaal over uit ben of ik hem wil houden. De big bottom stand gebruik ik eigenlijk nooit. Komt nog eens bij dat hij ook niet constant aan staat en dat ik hem pas inschakel als de track klaar is.
Ik snap je punt in ieder geval.

Als thuis-hobbyist zou ik de mastering plugins van UAD-1 aanraden. Ofwel de Neve's ofwel de Precisions. Die Vintage Warmer is ook een goede tip. Waves heeft ook goede tools.

Maar als pro zou ik maar één apparaat gebruiken en dat is de telefoon......... om Darius te bellen. Masteren is een vak en de tools die je erbij nodig hebt zijn DUUUUUUUUR. Darius heeft de spullen en de kennis. En ik geloof gerust dat er meer pro masteraars zijn die het goed kunnen. Ik heb bij Errol ook mooie spullen zien staan (Millennia EQ en compressor, yummie.....).

Een ding is zeker. Velen van jullie kunnen nog heel veel leren.

Er is geen standaard oplossing want elk nummer is uniek. En leer de tools die je tot je beschikking hebt optimaal te gebruiken.

Origineel geplaatst door fuse
Een ding is zeker. Velen van jullie kunnen nog heel veel leren.

Er is geen standaard oplossing want elk nummer is uniek. En leer de tools die je tot je beschikking hebt optimaal te gebruiken.

Met open deuren ingooien kom ik ook wel aan de 15000 posts............

Origineel geplaatst door OJS

15000 heb je er nog niet... op het moment wel 666 :duivels: 8o)

LOL, jij dan met je 666 posts.

Jij zit zelf nu op 666.... :duivels:

Maar wat mij betreft heb je verder gelijk!

Origineel geplaatst door fuse
LOL, jij dan met je 666 posts.

Ja, meestal post ik wat vriendelijkere berichten.
Maar nu ineens had ik zo'n rare ingeving om iets lulligs te plaatsen.
Het is bijna........ alsof ik mezelf niet helemaal was...........:duivels:

Hoe dan ook, ik voel me alweer een stuk beter.

Enne Fuse, je hebt natuurlijk wel gelijk met die reactie. Maar het ging er om wat iedereens favoriete plugin was voor de eindmix. En uiteraard moet je dat in zijn context zien. Iemand die schlagers maakt zal andere voorkeuren hebben dan een hardcore-fanaat. Vandaar dat ik jouw reactie een hoog 'dûh...'-gehalte vond hebben.
Maar even goede vrienden. Meestal post je wel degelijk nuttige reacties. :okdan:

....... Vandaar dat ik jouw reactie een hoog 'dûh...'-gehalte vond hebben.
Maar even goede vrienden. Meestal post je wel degelijk nuttige reacties. :okdan:

Ik dit ook.... ;)

Back