De encore frequency shifter was voorheen alleen in motm en modcan formaat verkrijgbaar.
Nu dus ook in frackrack formaat.
Dat word dus bestellen levka!!
http://www.encoreelectronics.com/cont_fs2.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit is geen bode he!
The device shifts all frequency components of the input signal by an equal number of Hertz. With this kind of shifting, the harmonic relationships in the signal are not preserved. This is unlike a standard pitch shifter, which shifts all frequency components of an input signal by the same ratio, thus preserving the signal’s harmonic intervals
Origineel geplaatst door mono-poly
Nee een ringmod gaat van het principe uit van X + Y = Z
En de frequencyshifer pitched het gewoon omhoog.
Origineel geplaatst door Patat Met
De VCA hoort natuurlijk ook bij deze "familie".
Alleen bevat de uitgang van een VCA ook nog de oorspronkelijke signalen.
Dus 100Hz en 5Hz er in. Dan 95Hz, 105Hz, 5Hz en 100Hz er uit.
Origineel geplaatst door Meinte37
Dat lijkt me dan weer niet: je kunt het uitgangssignaal schrijven als "iets" met een frequentie van 95Hz, 5Hz en 100Hz, maar een Fouriertransformatie zal niks geven op de 5Hz.
Verder: de rigmod. en de freq. shifter zijn alleen (bijna) gelijk als het ene signaal een pure sinus is van de shift frequentie. Als dat niet zo is, is het resultaat veel ingewikkelder en niet zomaar te zien als een enkele freq. shifter, lijkt me.
Ik bedoelde meer: het is niet waar dat als je een VCA voedt met een signaal van 100 Hz en een van 5 Hz, dat er dan een 95 Hz-component in de output zit.Origineel geplaatst door Patat Met
Een ringmodulator vermenigvuldigd signalen.
Een VCA vermenigvuldigd ook signalen. (De A is van Amplification dat is vermenigvuldigen)
Dan hoor je bij dezelfde familie.
Ik bedoelde meer: het is niet waar dat als je een VCA voedt met een signaal van 100 Hz en een van 5 Hz, dat er dan een 95 Hz-component in de output zit.
Een ringmod is eigenlijk een 4 kwadrants vca he.
Een frequency shifter heeft volgens mij intern een quadrature vco voor het shiften. [/B]