Producers gezocht!

Sven S.

Nieuwkomer
Zelf ben ik DJ en zoek iemand die samen met mij wil gaan produceren. Helaas heb ik de kennis en middelen niet, maar heb wel een creative mind! Wil dus graag een samenwerking met iemand aangaan! Wil graag leren van iemand die al reeds produceert.

Ben nu al een aantal jaren als DJ aan de weg aan het timmeren en wil nu ook graag als producer aan de gang. Ik heb een cursus op het SAE gevolgt maar dit was geen succes. Ben nu op zoek naar iemand waarmee het klikt. Heb connecties in de dance-scene om samen een eventuele plaat uit te brengen.

Zelf draai ik een variatie van progressive, trance en tech-house en wil dus graag in deze richting produceren.

Dus voor degenen die interesse hebben, onderstaand mijn mailadres:

Greetz Sven S.

www.sven-s.nl
sven9877@hotmail.com

Waar gaat je voorkeur naar uit?
Ik bedoel dan, op wat voor manier werk je graag, met welke pakketen, wat voor sound zoek je, wanneer ben je beschikbaar etc?

-C-

8D

Origineel geplaatst door Sven S.
Ik heb een cursus op het SAE gevolgt maar dit was geen succes.

Origineel geplaatst door Sven S.
Helaas heb ik de kennis en middelen niet, maar heb wel een creative mind!

Wat ging hier fout?

Origineel geplaatst door C738
Ik bedoel dan, op wat voor manier werk je graag, met welke pakketen, wat voor sound zoek je, wanneer ben je beschikbaar etc?

-C-

Origineel geplaatst door C738

-C-

Mijn voorkeur gaat uit naar progressive, trance en tech-house. A la Sander van Doorn, remy & roland klinkenberg
Ben eigenlijk altijd in het weekend beschikbaar. Mocht je in omgeving a'dam wonen, dan ben ik door de weeks in de avonduren ook beschikbaar.

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
8D

Wat ging hier fout?

SAE was alleen maar gericht op theorie, denk 80% van de lessen. Veel te weinig praktijk, echt veel te weinig. Kijk ik begrijp dat je theorie nodig hebt om dit op de praktijk toe te passen, maar deze cursus werkte gewoon niet.

Ik zou het graag van iemand willen leren die al enige tijd produceert en misschien komt daar wel iets uit...een samenwerking. Tenminste dat hoop ik.

ik weet niet of mensen daarvoor te springen staan. je wilt er toch wel iets voor terug krijgen als je het zo voorsteld.

in vriendenkring is het toch een andere zaak.

Wat verwacht je van de ander. Dat hij kant en klaar een goed geproduceerde track kan produceren? En die kennis zomaar overgeeft aan jou? Of wil je gewoon lekker muziek maken met een doel voor ogen maar voor de rest ook gewoon LEKKER muziek maken.....

Maak je niet te sappel hoor.
Bij dit soort posts wordt vaak zo gekat om een of anderen duistere reden.

Die gast zoekt gewoon iemand om mee te muzieken.
Niets mis mee toch?

Goed alternatief om het zo te proberen en niet geschoten is altijd mis.

@fuse:

ik wil best met sven muziekmaken hoor. zelf zijn muziek ligt mij wel hoewel ik liever voor techno ga maar ik kan bijv niet goed mixen. duidelijk nog een leer proces voor mij. (en je mastering cursus gaat nog regelmatig door mijn hoofd).

En als ik "connecties" lees krijg ik toch een bepaald beeld. Misschien gezeik mijnerzijds ....

Maar wanneer produceer je? releases? trackies tenminste af? of snippets?

Ik vraag me gewoon af wat Sven S. er zelf van verwacht.

Tuurlijk wil ik ook wel een track uitbrengen, dat lijkt mij het gaafst om mee te maken, gewoon een berg mensen die uit je dak gaat op jou muziek zou helemaal super zijn!

Wat betreft hotmail... ik heb ook een hotmail account
:confused:

Ik denk dat het lastig samenwerken is als je zelf er niet zo heel erg veel ervaring hebt met produceren. Maar daar kan je natuurlijk wel wat aan doen.

Download een aantal gratis VST's en kijk eens wat ze doen of hoe ze werken. Er zijn vast ook wel wat gratis tracker programma's te vinden waarmee je een basis krijgt van de opbouw van een track.

Het belangrijkste van samenwerken is dat je elkaar aanvult en kennis uitwisselt. Als dit niet wederzijds is dan ben je vooral bezig andere mensen te vragen wat ze voor jou kunnen doen in plaats van elkaar aan te vullen wat de funfactor niet echt verhoogd.

Iig, veel succes.

@ Bananaworld:

Als het net als in dit geval om dancegerelateerde tracks gaat kan een DJ wellicht nog wel meer voor een track betekenen dan je zo zou denken, opbouw, breaks, de sound van dat moment, allemaal erg belangrijke factoren.

Ik werk zelf altijd graag samen met DJ's (meestal collega producers die ook draaien) omdat zij een goede invloed op de sound en het arrangement hebben.

Waar ik het zelf nog wel eens te vol en te braaf voor een vloer produceer(de), remt een goede DJ je dan wel weer af, zo iemand kan je heel anders naar een track leren luisteren waar je ook als "volleerd" producer echt nog wel een hoop aan kan hebben!

Buiten dat vind ik samenwerken aan iets altijd erg leuk (mits het klikt uiteraard).

Veel succes i.i.g Sven!

Als het klikt dan is het toch OK?

Wie zei het ook alweer?
Alles waar je niet dood van gaat leer je van. ;)

Ik wil gewoon graag muziek leren maken.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met draaien en het is gewoon een kick om mensen uit hun dak zien gaan op de muziek die jij op dat moment draait! Maar het lijkt me nog meer een kick als het een track is die je samen met iemand hebt gemaakt. Sowieso denk ik dat er maar weinig grote namen zelf produceren. Het is meestal een DJ en een producer die samen de track maken. Een DJ heeft vaak toch een andere kijk op muziek dan de producer en dat vult elkaar vaak goed aan!

Ik wil dus graag een samenwerking met iemand aangaan! Gewoon om lekker muziek te maken en kijken wat hier uit komt.

Heb in die 3 jaar wel wat connecties opgedaan en er is wel een mogelijkheid om SAMEN een eventuele track uit te brengen. Het zal echt niet zo zijn dat alleen mijn naam op die track komt te staan. Zo ben ik niet. Voor wat hoort wat!

Je doet dit samen, dussss

Dus voor diegenen die geinteresseerd zijn, mail me aub

sven9877@hotmail.com of info@sven-s.nl

Beste sven,

Waarom zou iemand met jou willen samenwerken als je niet eens een sae cursusje wilt afmaken?
Als je graag wilt auto rijden dan moet je ook een 200 pagina theorieboekje in je kop stampen.

Als je iets wilt bereiken dan moet je je inzetten....en dit doe je met passie....anders kan je beter een andere hobby zoeken.

Origineel geplaatst door Raph
Beste sven,

Waarom zou iemand met jou willen samenwerken als je niet eens een sae cursusje wilt afmaken?
Als je graag wilt auto rijden dan moet je ook een 200 pagina theorieboekje in je kop stampen.

Als je iets wilt bereiken dan moet je je inzetten....en dit doe je met passie....anders kan je beter een andere hobby zoeken.

Wie heeft gezegd dat ik die cursus niet heb afgemaakt???? Heb hem wel degelijk afgemaakt en er veel tijd, energie en geld in gestoken!

Alleen de cursus was naar mijn idee (samen met nog een paar andere studenten) te theoretisch. Ik snap dat je theorie nodig hebt om dit op de praktijk toe te passen, maar niet 90% theorie en 10% praktijk.

Laten we maar ophouden over inzet en passie......dit gaat anders nergens meer over.

Ik snap niet dat er zo fel gereageerd moet worden......maar ja dat is mijn mening.

Back