Kicks die doordreunen

gewoon een zooi reverb over je kick en je komt idd een heel eind :)

De voorbeelden die je gaf geven mij nog steeds het idee van een bas op de afterbeat ipv gated reverb. Gated reverb helpt overigens wel om het zuigender te laten maken.

Attached een voorbeeldje hoe ik het zou doen volgens de omschrijving die ik eerder gaf. Enige verschil is dat er ook nog een beetje sidechain compressie op de bas zit. Drumloopje loopt niet helemaal naar m'n zin qua timing, maar het principe lijkt me duidelijk.

Attachments

• blaat.mp3
    321,8 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door MikeJarod
De voorbeelden die je gaf geven mij nog steeds het idee van een bas op de afterbeat ipv gated reverb. Gated reverb helpt overigens wel om het zuigender te laten maken.

Attached een voorbeeldje hoe ik het zou doen volgens de omschrijving die ik eerder gaf. Enige verschil is dat er ook nog een beetje sidechain compressie op de bas zit. Drumloopje loopt niet helemaal naar m'n zin qua timing, maar het principe lijkt me duidelijk.

lijkt idd een stuk beter op de voorbeeldjes die gepost zijn :)

heb hier nog een kick gemaakt door iemand die over betere hardware beschikt ..
een sample van de cd Vengeance Club sounds

ook een gated reverb kick alleen dan een stuk beter afgewerkt als de voorbeeldjes die ik poste
denk dat deze persoon ook geen budget reverb bak heeft gebruikt .. al lijkt hier trouwens ook een bassje tussen te zitten ... tis eigenlijk moeilijk te horen .. lijkt me misschien ook nog wel een combo van beide ... een bassje + gated reverb
ben ook eigenlijk niet echt thuis in hardstyle beats .... misschien kan iemand met wat meer kennis eens iets toevoegen?

Attachments

• gated-reverb-3.mp3
    108,3 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door MikeJarod

Deze komt inderdaad aardig in de richting. :)

Back