goeie setup met ballen

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Dit jaar wil ik flink inkopen gaan doen maar wat !!!!

Op het moment ben ik bezig met een studie als audio engineer elke dag leer ik weer wat meer en dat is TOF
het probleem is echter dat mijn hoofd soms overloopt met informatie die verwerkt moet worden en hierdoor vaak teveel vergeet
om dit te verkomen wil ik in rap tempo thuis een goeie setup hebben staan
me studiekosten zijn vergoed dus kan het me veroorloven om ff gek te doen :)

ik ben nog flink aan het rondzoeken maar ben tot nu toe tot de volgende combo gekomen

(houd in het achterhoofd dat ik zowel in de studio wil kunnen werken als live on stage de mogelijkheden tot me beschikking wil hebben)

PowerBook G4 1,67ghz 1,5gb werkgeheugen (heb ik al)

Sequencer: Logic Pro (korting via school) vind het heerlijk werken (500,-)

Synths:
hardware: Virus TI, SIDstation, Motif rack es vanwege de (unieke) sounds, mogelijkheden en feeling (2300,-)
software: NI komplete 3 bundle (korting via school) uitgebreid pakket met vanalles wat (500,-)

Audio interface:
hier twijvel ik nog tussen Motu, RME en Apogee (1000,- / 2000,-)
hangt er een beetje vanaf wat het totaal plaatje zal kosten

Controllers:
Mackie control universal 2dehands niet duur (500,-)
M-audio Trigger finger (heb ik al)
M-audio Axiom 25 keys (korting via via) klein en fijn (175,-)

Speakers:
Mackie HR 824 ze klinken goed en zijn 2dehands niet duur (900,-)

verder nog een patchbay en een midi interface welk merk weet ik niet (vraag ook af of dit wel uitmaakt)

de meeste kabels soldeer ik zelf

zal vast nog het een en ander vergeten maar dit is wat ik ongeveer in gedachten had

mics etc leen ik wanneer dat nodig is

het totaal bedrag zal komen op zo'n 6500,- euro

tips over titels van boeken/dvds etc in begrijpend engels of nederlands zijn van harte welkom

kwa boeken heb ik op moment:

teach yourself elctricity and electronics
priciples od digital audio
masterhandbook of acoustics
modern recording technics
sound reinforcement handbook
professionele audiotechnieken (belgisch)

hoop dat jullie mij van info kunnen voorzien zodat ik geen groffe fouten maak

alvast bedankt

:mega:

hoop dat ik het op de goeie plek heb neergezet anders hoor ik het wel ;)

Als midi-interface zou ik degene nemen die Speciaal voor Logic
gemaakt is. Weet niet hoe die heet maar bij Steunberg's Cubase
zou dit de midex zijn.

Als goekope maar goede patchbay kun je nuetrik nemen. Kost
ongeveer 55,-.

Bij geluidskaarten zou ik ook de Lynx TWO zetten.
Kwaliteit ligt hoger dan de RME en men vind ook hoger dan Apogee.
(Motu heb ik geen ervaring mee)
Bovendien is de Lynx Two te configureren naar je behoefte; bijv. 2 in 6 uit
of 4 in 4 uit, etc.
Niet onbelangrijk; de Lynx is sowiezo goedkoper dan de goedkoopste Apogee en ook goedkopere dan de betere modellen van RME.

Succes,

gr. Tom

Volgens mij kost een Lynx instapmodelletje al meer dan een beetje RME of Motu interface. Zijn erg goede kaarten maar daar is de prijs ook zeker naar.

De Lynx L22 kost bijvoorbeeld nieuw al 750 euro en dan heb je 2 analoge i/o en een zootje digitale i/o. Als je op zoek bent naar meerdere anloge i/o een relatief dure oplossing dus.

Een Volledige Lynx Two met 4 i/o doet al snel 1100 euro.

De ADAT expansions zijn dan weer relatief goedkoop. Tijd dat Lynx eens wat met firewire gaat doen want de specs liegen er niet om.

Origineel geplaatst door Acidfever

Een Volledige Lynx Two met 4 i/o doet al snel 1100 euro.

999,- als je weet waar je moet zoekn.

De ADAT expansions zijn dan weer relatief goedkoop.

Valt weer tegen; 275,-.

Tijd dat Lynx eens wat met firewire gaat doen want de specs liegen er niet om.

Firewire is overhyped.
Waarom zou je een duurdere firewire interface gebruiken als het met andere/vorige systemen net zo goed werkt?
Upgraden is niet altijd beter; kost wel altijd meer geld... .

gr. Tom

:erm: Alles ineens kopen is wel gaaf (denk ik), maar heeft wel als nadeel dat je misschien door de bomen het bos niet meer ziet, en/of dat je bij lange na niet de mogelijkheden PER BAK benut.

ZELF zou ik eerst het 'broodnodige' aanschaffen: pc/mac met opname/efx/afmix-mogelijkheden (incl. mixer/geluidskaart), monitors, een uitgebreide synth (de Virus Ti of die Motif) en daarmee eerst alles uitpluizen.

Daarna op 't gemakkie eens rondkijken/luisteren wat je nog mist, etc.

Maar goed, jouw geld, jouw leven :D

Succes iig!!

Mixer?

Of in ieder geval iets om het monitor volume te regelen? De Apogee Ensemble heeft een volume en koptelefoon regeling aan boord, maar dan moet alles ook in de Apogee gemixed worden. Heb je de 8 in- en uitgangen ook echt nodig? Als je nu een dure Apogee of RME koopt om straks meer mogelijkheden te hebben kun je beter nu iets anders nemen.

Logic Pro voor 500 euro is geen geld en staat stijf van de plugins. De controller zou ik er zeker bij halen, maakt alles veel makkelijker. Als midi interface kun je een AMT8 nemen, werkt perfect.

Ik zou eerst eens kijken hoeveel synths uit Logic je op je Powerbook kunt draaien voordat dat je nog meer softsynths in huis haalt.

Wat betreft boeken:

'Mastering Audio' van Bob Katz.

Mijn mening over digitaal heb ik op mijn site gezet, het stukje heet: The Digital Devil

bedankt voor de nodige tips alvast

more to come..... nu eerst lekker ontbijten :W

lijkt mij ook verstandiger om 1 ding per keer te kopen. Dan ff maand eraan wennen, dan t volgende.

Alles in een keer, is vragen om een situatie waarin je de helft niet aanraakt of snapt

Origineel geplaatst door Pjotr G
lijkt mij ook verstandiger om 1 ding per keer te kopen. Dan ff maand eraan wennen, dan t volgende.

Alles in een keer, is vragen om een situatie waarin je de helft niet aanraakt of snapt

Mwa, wat is het verschil tussen wachten met kopen of wachten met gebruiken. Nu zou je misschien nog een alles-in-een koop deal kunnen sluiten ergens.

iemand bekent met musicproducts.com

hier is de virus ti 1550,- scheeld toch weer 150,- met feedback

rme fireface 800 wordt de geluidskaart
me leraar tevens dealer van verschillende merken ( top dude ) gaat waarschijnlijk een deal sluiten zodat we hier op school ook nog eens korting krijgen

de sidstation laat ik vervallen aangezien er mogelijkheden zijn om er zelf eentje te maken (leer je gelijk de ins en outs van zon ding)

en hou dus als synths de virus en motif over om zo redelijk breed verschillende stijlen te kunnen creeren

als speakers mackie hr824

de controller laat ik ff voor wat ie is aangezien dit echt een luxe ding is en niet heel belangrijk is

en voor de software logic pro 7

heb een beetje moeten downsizen om me geldschieter niet boos te maken :D

Beste vriend,

Hier een top lijssie voor als ik het allamaal nog eens over zou doen ;

synths;

alrounders;

roland fantom X
Yamaha motif ES
korg triton classic

VA;

Access Virus TI
Nordrack 3
Novation supernova II

eventuele ''kleine'' synth ondersteuningen;

micron
Orbit V3

Speakers/monitors; behringers, spirits absoluut 2,

effecten alrounders;

TC electronics vocal Harmonzer pro
TC een alrounder kassie... of zo'n kurzweiler

een virus TI desktop is onderweg mijn kant op :D

volgende stap worden de monitors

iemand ervaring met tannoy met name de eclipse ?

:erm: Het enige dat ik van de eclipse's weet is dat ze best wel (lomp) groot zijn; je moet er wel ruimte voor hebben/maken dus.
En dat ze met de prijs van €1300,- per stuk voor de 8" woofer versie toch een redelijke aanslag gaan vormen op je budget van €6500,-..

linkje

:bekdicht: Maar geen idee hoe de kwaliteit ervan is.. Nooit gehoord iig.

heb ze zien staan voor een setprijs van 1800,- euro

wat nog steeds veeeel geld is maar van wat ik in het verleden met tannoy gehoord heb kan dit zeker zijn geld waard zijn

nou is er ook een IDP versie iemand enig idee wat dat inhoud?

Als ik audio engineer was en ik kon helemaal opnieuw beginnen...
(gelukkig heb ik al een aantal dingen van het lijstje ;-)

COMPUTERGEAR
Powerbook + motu traveller
+ wat leuke software pakketjes voor tracking/mixing/fx enz.enz. (lekker portable)

SYNTHS+SEQUENCING
*Radikal technologies Spectralis (all in one powerhouse) 2000,-
*Dikke modulaire doepfer set met midi (mcv24) (dikke studio experimenten en opnemen met motu) 2000,-
*Korg DSS-1 (dikke vintage sampler met analoge ssm chips om samples te maken+midi keyboard) 250,-

AUDIO VERBETERING
*Akai mfc42 (gooi als laatst de eindmix nog even door iets analoogs) 200,-

Als ik jou was zou ik er toch echt wat analoge power ingooien om je studiegenoten ermee om de oren te slaan ;-)

logic pro 7.2 en een logic controller zijn besteld :)

2 nieuwe vraagjes

- wat zouden jullie doen als je de keuze had

een motif rack es kopen of ewql colossus met ni komplete 3 voor ongeveer de zelfde prijs?

- wie is er bekent met de presonus central station?
CSandCSR1.jpg

vind hem namelijk best duur en eigenlijk nu nog een overdreven aanschaf maar om later weer een andere te kopen is ook weer zo zonde

Origineel geplaatst door champ
- wie is er bekent met de presonus central station?
vind hem namelijk best duur en eigenlijk nu nog een overdreven aanschaf maar om later weer een andere te kopen is ook weer zo zonde

Ik ben er niet mee bekend. Maar er is nog wel een ander alternatief, de Mackie Big Knob. Kost de helft v/h geld en heeft meer aansluitmogelijkheden.

Volgens sommige fora kleurt deze Personus het geluid wel minder dan de Mackie, maar de vraag is of je dat hoort in een gemiddelde studio.

Ik bestel deze maand in ieder geval de big knob !

ik heb de big knob gezien maar die lijkt me een drama in de zin dat het een zooitje wordt met al die kabels achterin het apparaat

daarom sprak de presonus me zoveel aan

Back