goeie setup met ballen

software vs hardware (daar gaan we weer :P )

ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat investeren in plugins en gezellige software zonde van al die vele centen is

waarom nou om het volgende

hoeveel power moet ik wel niet blijven aanschaffen wil ik al die software draaiend houden

wie kan met zekerheid zeggen dat ik de software na 10 jaar nog steeds kan gebruiken
( rekening houdend met de volgende zaken)

wat als je op een ander os verder gaat werken
wat als de support stopt
wat als je gedwongen wordt update te betalen om verder te kunnen

dit zijn voor mij de grootste nadelen

dat hardware beter klinkt weet ik wel maar zo erg vind ik dat ook weer niet om daarop mijn aanschaf te bepalen

grootste nadeel bij hardware is voor mij

dat het in het begin gewoon veel meer kost in aanschaf
dat software over het algemeen sneller mee te werken valt dan hardware
dat je steeds minder ruimte overhoud aan de andere kant hebben al die knopjes ook weer zijn charme :D

denk dat voor mij de beste oplossing is met een powercore of iets te beginnen en vanuit daar meer hardware er naast kopen

goed of fout slim of dom ben benieuwd

andere vraag

stel je koopt een triton rack + motif es rack + fantom rs = hoop centjes

maar is dat ook overkill en zijn dit de betere soundmodules of vergeet ik er hier een paar?

ho!

je gaat nu wel even heel snel!

je moet kopen wat JIJ lekker vind om mee te werken, waar jij over 10 jaar nog mee verder wil (als je dat zo stelt)!

maak een duidelijke keuze van wat je wilt! ik geloof dat je nu een aardig setje thuis hebt staan al. je wilt iets waarmee je van alles kan, software en computers zijn daarbij geen verkeerde keuze!

hardware of software, het dondert niet. het gaat uiteindelijk om 2 dingen:

1 het eindresultaat moet goed klinken.
2 jij moet er goed mee overweg kunnen.

als allebei zo is dan is er niets aan de hand.

triton rack + motif es rack + fantom rs = in mijn ogen een beetje een overkill. kan je beter een V-synth kopen... (wedde dat ik weer domme dingen zeg??)

bliepbliep

Back