Klein leed in de studio...

...dan maar naar Zombo.....

zombocom_limit.gif

:D :D :D

Cheers,
Exo. :mega:

Vintage spul kopen, en merken dat er natuurlijk geen midi in zit. :bekdicht: Kun je gaten gaan boren.

Vintage spul kopen, en merken dat er natuurlijk geen midi in zit. :bekdicht: Kun je gaten gaan boren.

Wel een trechter gebruiken heh. Anders zit je hele vintage bak onder de noten..

De minimoog proberen te tunen wat niet lukt en na uren vloeken en het apparaat naar god verwensen erachter komen dat je de gate/CV stekkertjes er achter nog in hebt zitten...

Ik erger me dood aan effectpedaaltjes op batterijen!

Ik vergeet altijd de kabel eruit te halen waardoor ik de volgende dag geen effectjes meer heb..

Met pijn en moeite een leuk geluidje te hebben geprogrammeerd.
Druk je tijdens het saven per ongeluk op het 'patch'knopje en je creatie is foetsie of je overschrijft een bestaande patch die je nog vaak gebruikt ook. :stupid

Zo herkenbaar :D

Mijn vader zegt altijd.. "een foutje is niet zo erg.. zolang het je laatste maar niet is" en daar heeft ie helemaal gelijk in :mega:

Het geluid uit mn kawai k4 kraakte ineens. Pielen met het niet meer zo nieuwe mengpaneel, andere kabels zoeken op zolder, vervangen, nog steeds gekraak. Stekkertjes bekijken... Die zien er goed uit.
O, even wiebelen aan de volumeknop van de synth zelf: opgelost! :stupid

Heel weinig tijd voor muziek hebben. Daardoor gaan alle muzikale ideeën en leuke patchcombi's die ik vind terug verloren. Toen ik nog meer tijd had, kon ik die ideetjes vaak tot een nummer uitwerken en geraakte er nog eens een album vol. Nu noppes.

Met jouw postcount zou je toch bijna gaan vermoeden dat de door jou in het forum geïnvesteerde tijd naar schatting dermate veel geweest moet zijn, dat als deze tijd in de muziek zelf gestoken zou zijn, de postcount wellicht de zevenduizend nog niet bereikt zou hebben ten gevolge van het dubbele effect van zowel het meer tijd hebben voor muziekmaken, alsmede het niet meer hoeven te spreken over het kleine lijden in de studio :D

Het volgende is welliswaar geen klein leed in de studio, maar het is wel leed...
Vroeger speelde ik in 2 bands en daarnaast nog wat losse partime projecten. Ik gebruikte toen oa een Juno106. Omdat ik veel patchgeheugen nodig had voor 2 bands en de projecten, werkte ik met de tape interface van de Juno. Afhankelijk met welke band of welk project ik bezig was vulde ik het geheugen van de Juno vanaf tape. Jullie raden het al: 2 uur rijden naar een optreden, apparatuur opbouwen en aansluiten en dan tijdens de soundcheck erachter komen dat je het verkeerde geheugen geladen hebt in je Juno.......

Met jouw postcount zou je toch bijna gaan vermoeden dat de door jou in het forum geïnvesteerde tijd naar schatting dermate veel geweest moet zijn, dat als deze tijd in de muziek zelf gestoken zou zijn, de postcount wellicht de zevenduizend nog niet bereikt zou hebben ten gevolge van het dubbele effect van zowel het meer tijd hebben voor muziekmaken, alsmede het niet meer hoeven te spreken over het kleine lijden in de studio :D

Ik post veel om mijn vingers soepel te houden. 8o)

Back