Investeer je in de toekomst or not

Waar een wil is een weg.
Vooral geniet en groeien in je instrument is belangrijk.

Ik ga mn studio inkrimpen.
Heb te veel spullen die ik niet gebruik.

Is dat ook een toekomst investering ?
Yes!
En er zal een last van je afvallen.
Merk zelf hoe kleiner de boel hier word hoe fijnen het werkt.
Zo een beetje alles wat ik heb ben ik me bewust van...Dus hoe meer, hoe meer energie het kost.

Zo weer een synth de deur uit.

Mocht je je MS20 wegdoen zou ik die graag overnemen,
Die is van een vriend van me die inmiddels is overleden.
Iemand waar ik ook veel van electronica en techniek van heb geleerd

Als je wil investeren voor de toekomst, investeer in jezelf. Bijvoorbeeld door te leren een instrument te bespelen. Wat soms nog niet zo eenvoudig is om daarin een keuze te maken. Heb zelf bijvoorbeeld weinig met toetsen, het ontbreekt daarom aan motivatie om daar echt tijd in te steken. Goed viool kunnen spelen lijkt me geweldig, maar ik denk dat je daarmee op jongere leeftijd moet beginnen om tenminste tot een redelijk niveau te komen.
Helemaal mee eens. Leren is investeren in je toekomst. Briljant! :)
Ik ben daarom zelf iets meer dan 2 jaar geleden begonnen met mixing courses volgen. Sinds kort voorzichtig een eerste duik genomen in music theory.

Viool is btw wle pittig om te leren. Gaat snel vals als je daar niet uren en uren oefening in hebt zitten. Als je iets met snaren wil is een bas met frets het eenvoudigst, maar gitaar wil ook wel lukken als je het voorlopig enkel bij akkoorden (of nog simpeler) power chords houdt. En als dat allemaal niet lukt is er uiteraard altijd nog de triangle :D

Ik ga mn studio inkrimpen.
Heb te veel spullen die ik niet gebruik.

Is dat ook een toekomst investering ?
Dat had ik niet meteen verwacht van je, maar ik begrijp het wel. Even goed schudden en je merkt wat er door de mand valt. Jij hebt zoveel prachtbakken dat er vast een boel "minder" spul de deur uit kan zonder dat je het ooit mist.

Mijn studio groeit eerder dan dat ze krimpt, maar ik probeer ook wel te zorgen dat het allemaal welgekozen spullen zijn die serieus iets meer bieden zonder dat ik ze moet gaan verantwoorden met kromme redeneringen.

Het enige in mijn studio dat ik niet gebruik zijn enkele reserve Atari's. Codewoord "reserve". Als ik die niet heb, wordt de hele studio onbruikbaar zodra degene die in gebruik is het zou begeven. Dus die staan nuttig ongebruikt te wezen.

Ik ben nu 61 en gebruik mijn instrumenten alleen live. Een tijdje heb ik met softsynths op het podium gespeeld maar dat geeft mij toch niet het gevoel wat ik nodig heb.
Recent een 2e hands Kurzweil gekocht van een 86 jarige muzikant die nog een paar keer per week op de planken staat. Zo hoop ik het ook vol te houden.
Dus ik hou het voorlopig met bij workstation en synthesizer.
Op mijn pc heb ik de V-collection staan. Maar die gebruik ik voornamelijk om inspiratie op te doen voor nieuwe geluiden.
Een paar keer heb ik met een DAW gestoeid maar dat is (nog) niet mijn ding. Misschien later als ik daar meer tijd voor kan maken.

Met de VST's die ik aanschaf heb ik wel een go with the flow idee. Kans bestaat natuurlijk dat een bedrijf of developer ermee stopt en dat er geen updates meer verschijnen. Maar kan de meeste plugins vast nog wel jaren gebruiken. Dan kom ik er vanzelf wel achter wanneer ze gedateerd raken en dan heb ik wel waar voor m'n geld gehad en nieuwe dingen geleerd, en ben ik waarschijnlijk wel weer bezig met wat dan goed is.

Ik zeg altijd maar zo: beter je geld uitgeven aan plugins dan aan heroïne. Das pas weggegooid geld :)

Tjsa, tis jammer dat je geen geen modular meer doet.. is echt next level tegenwoordig :D

En hoor je echt geen verschil met analoog?

Mocht je je MS20 wegdoen zou ik die graag overnemen,
Die is van een vriend van me die inmiddels is overleden.
Iemand waar ik ook veel van electronica en techniek van heb geleerd
Sorry van je vriend, deelneming.
Je oude MS20 blijft hier, dat zou 1 van, de laatste zijn die zou vertrekken, je zal wel snappen waarom.
Dat had ik niet meteen verwacht van je, maar ik begrijp het wel.
Ik heb nu 52 hardware synths en helemaal geen ruimte meer.
Er mogen er 15weg en er komen 3 nieuwe bij.
Een beetje een streven voor de toekomst.

Ik denk dat ik een harde 40 stuks hardwaresynths plafond nodig heb om niet te ontsporen. 8D
Dat is ongeveer ook de hoeveelheid die ik frequent gebruik.

Ik moet in de toekomst nog meer naar analoge hardware polysynths met keyboard en veel knoppen en schuiven.
Daar ligt mn hartje. VAsynth of hybride is evengoed, zelfde beleving.

Back