Klein leed in de studio...

Tijd om naar bed te gaan! Floppy in de MPC om de gedane arbeid op te slaan... (je voelt hem al aankomen). SHIFT + SAVE en de hele teringboel slaat ineens op tilt; scherm vol met tekens en cijfertjes die me niks zeggen :( Ik overweeg even diezelfde MPC in 1 zwaai uit het raam te mikken...

MPC2000 en O.S. 1.72? Heb dit ook een paar keer gehad. Daarom heb ik daarna altijd versie 1.70 gebruikt...en niet meer deze problemen gehad.

Jedee, ik heb mooie kant en klare kabels te koop minder dan de prijs dat je ze zelf soldeert (neutrik pluggen, cordial kabel)

Ach, ach, ach......

Tijd om naar bed te gaan! Floppy in de MPC om de gedane arbeid op te slaan... (je voelt hem al aankomen). SHIFT + SAVE en de hele teringboel slaat ineens op tilt; scherm vol met tekens en cijfertjes die me niks zeggen :(

Soms lijkt het allemaal even niet gegund, zeg maar.

Aaijajaai :( Ik leef mee ! Nog kunnen slapen daarna ? Ik trek dat soort dingen ook slecht.
Om dat soort redenen ben ik zsm aan de pc gegaan en later aan de usb sampler. Moet wel zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met zipdrives, die waren alleen heeeeel langzaaaaaam, wat ook je workflow behoorlijk kan verpesten.

Net begonnen met het digitaliseren van mijn 12-Inches.
Kom ik bij de ongeveer 25ste plaat erachter dat de mengtafel op MONO-staat. (D&R Disteq) Waarom zit die knop er überhaubt op zeg,...
Nou ja, ik ga later wel weer opnieuw beginnen.
Wat een stomme fout.

Beetje een oude quote maar ik had het een maand geleden ook. Soundforge genereerde mono waves ipv stereo. Kwam er gelukking na de 7e plaat al achter toen ik bij check geen dikke gechoruste stereo juno's hoorde :D

Jedee, ik heb mooie kant en klare kabels te koop minder dan de prijs dat je ze zelf soldeert (neutrik pluggen, cordial kabel)

Tof Niel, maar ik wil gewoon zelf kunnen solderen, dan kan ik alles es echt op maat maken... het is nu of te kort of mijlen te lang... ik zal er nog wel ff aan denken !

Tof Niel, maar ik wil gewoon zelf kunnen solderen, dan kan ik alles es echt op maat maken... het is nu of te kort of mijlen te lang... ik zal er nog wel ff aan denken !

Echt serieus....in het begin denk je oooh leuk solderen....maar kabels worden het dan echt niet....er gaat teveel tijd inzitten om die dingen te solderen....tijd die je beter kan besteden aan muziek maken of een vette DIY synth te lassen.....Ga maar eens voor zeg 4 effecten 4 synths en een 42 kanaals mengert kabels solderen...ik doe het allang niet meer....echt zonde van je tijd....en 2e hands goeie kabels zoals die van Niel kosten geen drol en worden op de stoep afgeleverd.

Mijn klein leed is dat ik nog steeds bezig ben met het verbouwen van de studio en bijna alles los gekoppeld is;{ mengert op zijn kant in de gang, buro is daarintegen wel al klaar, racks zijn gezaagt en zitten in elkaar....er is licht aan het eind van de tunnel......

Groot leed is dat ik elke week alles moet opbouwen en afbreken, dus elke week maar een of twee tracks opnemen. Aangezien wij alles in een jongeren centrum hebben staan. Heeft wel weer als voordeel dat we ook wel eens door onze 2X400watt Kustom versterker kunnen spelen op aardbeving volume.

Zonder jouw terechte leed te willen bagataliseren, moet je toch wel ontzettend masochistisch zijn ingesteld om anno 2009 nog steeds met floppy's te werken.

Volgens mij vervloekte ik die dingen in de jaren '80 al.

Ik doe vrij veel nog met floppies ivm met veel oudere spullen (vooral samplers), en ik heb er eigenlijk bijna nooit problemen mee. In dit geval met de MPX2000XL lag het ook niet aan de floppy trouwens, maar puur aan het SAVE commando zelf. En ik denk nu ook te weten, waar het mee te maken heeft want volgens mij heb ik dit ooit wel eens eerder bij de hand gehad.

Volgens mij moet ik die TRACK MOVE functie gewoon niet meer gebruiken want zodra ik dat doe en daarna iets wil opslaan, gaat het fout. Is op zich niet goed natuurlijk maar wel goed te voorkomen in de toekomst....als ik het maar niet meer vergeet!

Overigens gebruik ik de MPC zelf bijna niet meer om te samplen, alleen maar als sequencer. Om die reden hoeft er voor mij ook geen ZIP drive oid in want ik heb maar zeer weinig data op te slaan.

Nou ja, binnenkort probeer ik de track alsnog af te maken in ieder geval. Wij geven nooit op :)

Ik hoor sinds gisteren af en toe ineens ruis in mijn gloednieuwe KRK RP5's :(

Alle aansluitingen gecheckt maar helpt niet.... Als ze maar niet stuk zijn....

Ik hoor sinds gisteren af en toe ineens ruis in mijn gloednieuwe KRK RP5's :(

Alle aansluitingen gecheckt maar helpt niet.... Als ze maar niet stuk zijn....

Heb het ook als ze langer aan staan. Ook de voedingskabels maken niet altijd even lekker contact.....

Maar wat verwacht je voor dat geld? Er moet ergens op bezuinigd worden.

Heb het ook als ze langer aan staan. Ook de voedingskabels maken niet altijd even lekker contact.....

Maar wat verwacht je voor dat geld? Er moet ergens op bezuinigd worden.

:(

Maar toch; zelf als ik alle kabels loshaal en de monitor aanzet hoor ik direct een (weliswaar zacht) gekraak... dit lijkt me niet normaal voor een 2 weken oude monitorset?!

als een indiaantje steeds van je studioplek verdreven worden door de bleekhuiden en steeds je tipi ergens anders moeten opbouwen,.. En als je kampvuurtje net lekker brandt,.. wat denk je,..

Oh ja,.. nog meer,.. Een hele toffe album maken met een hele goeie producer,.. een dikke deal aangeboden krijgen bij een major,.
en dan erachter komen dat die gast waarmee je dat album hebt gemaakt in marseille in de goot ligt, aan de harddrugs is en echt niet terug komt naar nederland omdat ie de hele scene heeft opgelicht voor tienduizenden guldens.

En deze,.. een supergoeie zangeres,.. die slist!!!!

Internet hebben in je studio ,

en niet de verleiding kunnen weerstaan om een half uur op syntforum te piepen

en OOK nog te reageren op dit grappige draadje....

I.P.V. MUZIEK MAKEN...............

Oh ja,.. nog meer,.. Een hele toffe album maken met een hele goeie producer,.. een dikke deal aangeboden krijgen bij een major,.
en dan erachter komen dat die gast waarmee je dat album hebt gemaakt in marseille in de goot ligt, aan de harddrugs is en echt niet terug komt naar nederland omdat ie de hele scene heeft opgelicht voor tienduizenden guldens.

Damn! Das lullig!

En deze,.. een supergoeie zangeres,.. die slist!!!!

Ja, of een supergoede zangeres met een gouden strot hebben gevonden die het qua Engels accent nét niet heeft.... oooh dat is zo balen! Uitspraak is eigenlijk nog wel het belangrijkst van een zangeres!

Ja, of een supergoede zangeres met een gouden strot hebben gevonden die het qua Engels accent nét niet heeft.... oooh dat is zo balen! Uitspraak is eigenlijk nog wel het belangrijkst van een zangeres!

Oh,.. je kent r ook?,. gheheh
En er pas echt achter komen als je gaat mixen toch,.. hoe dom t eigenlijk klinkt!!! Echt te erg!!

....er is licht aan het eind van de tunnel......

Tunnel? Subwoofer bedoel je. Dat is geen licht, dat is het BASS gat!

Oh,.. je kent r ook?,. gheheh
En er pas echt achter komen als je gaat mixen toch,.. hoe dom t eigenlijk klinkt!!! Echt te erg!!

Nee, op je huwelijksnacht er achter komen dat ZE 'n HIJ is. lol

Je kunt toch wel blind je synths bedienen? Ik denk dat ik een aardig eind kom. Beetje blindheid heeft Stevie Wonder en Ray Charles ook nooit tegengehouden.

Niet echt studio leed, of eigenlijk wel kan weinig zien nu dus ook niet in me studiootje, je hoornvlies van je oog snijden tijdens een duik in het zwembad, en dan ook nog tijdens je vakantie, kan je lekker binnen zitten met de gordijnen dicht en 8) op je pan.:bekdicht::frons::stupid

Damn,. beterschap man!

Back