dtxpress3 yamaha hoe de hiatcontroller aansturen met vsti's??

michielhemmer

Stamgast
beste forummers,

ik kom er ff niet meer uit...... ik heb een yamaha dtxpress3 special (e-kit) en bezit ook een aantal vsti's waaronder de stylus. ik werk met cubse sx en ik wilde dus de geluiden van de stylus toevoegen in een drummap. (heb mijn eigen drummap ge-edit waaronder de snare,base,toms van de hypersonic en de symbals van de stylus)

alles gaat prima als ik nu op de crash cymbals of ride sla krijg ik netjes de geluiden van de stylus maar de hiatcontroller is echt een heel ander verhaal??

de hiatcontroller heeft een aantal trigger mogelijkheden en ik heb ze dus ook toegevoegd maar het pedaal langzaam openen gaat niet echt (dan heb je een geluid voor open en voor dicht)??

kan ik ook alles behalve de hiatcontroller via vsti's laten lopen en dus de hiatcontroller gewoon via de dtxpress module laten lopen (en dit tegelijk)

ook de choke functie doet het prima maar bij opnames zie je hem niet in de drummap??

DIT ZIJN EEN HELEHOOP VRAGEN ...MAAR er zijn hier vast wel mensen die mij hierbij kunnen helpen toch?:geslaagd:

Zorgen dat er in je VSTi geen geluid toegewezen staat aan de noten die de DTXpress gebruikt voor de hihat. Vervolgens een program maken in je DTXpress waarbij je geen geluiden aan de overige pads toewijst en je kunt aan de slag toch?

De choke functie zal wel een midi controller of aftertouch zijn en dat is dan de reden dat je die niet terug ziet in een drum map.

mmmhh ik snap helaas niet wat je bedoelt.....ik gebruik de dtxpress alleen als controller (net zoals een keyboard) dus ik kan er geen geluiden in zetten.

alles gaat op dit moment goed behalve de hiatcontroller.....

wat doe ik: ik maak maak een nieuwe drummap aan in cubase en daarin plaats in de symbals van de stylus op de symbals van de dtxpress en de snare/basedrum/toms van de hypersonic op de dtxpress.......nu zet ik ook de hiats van de stylus op de dtxpress maar die functioneren niet zoals de dtxpress geluiden zelf. (ik gebruik dus 3 vsti's)

met die nieuwe drummap kan ik dus in 1 track in cubase alle vsti's aansturen en das natuurlijk tegek!! alleen de hiatcontroller klopt niet wat geluiden betreft??

is een programma zoals fxpansion BFD, EZdrummer van toontrack hier beter geschikt voor???

Re: dtxpress3 yamaha hoe de hiatcontroller aansturen met vsti's??

Origineel geplaatst door michielhemmer
kan ik ook alles behalve de hiatcontroller via vsti's laten lopen en dus de hiatcontroller gewoon via de dtxpress module laten lopen (en dit tegelijk)

Daar ging mijn antwoord over.

ok nu snap ik wat je bedoelt..........maar om dit voor elkaar te krijgen ben ik nog wel even zoet hahaha (ik moet die module van de yamaha eerst nog een beetje uit pluizen)

heb trouwens op tweakers een forum over fxpansion gelezen dat over dit probleem ging en die hadden ook allemaal dezelfde problemen....maar ik begreep daar ook niet precies wat ik eraan moest doen.

ik knutsel nog wel ff verder....

Back