Pulsar

A

arno2000

Guest
Hallo,

Om mijn pc qua performance wat te ontlasten zat ik er aan te denken om evt een pulsar kaart erbij te kopen.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om binnen sx3 de effecten van de pulsar kaart als inserts en send effecten te gebruiken?

Groeten, Arno

Ik zou als ik jouw was voor UAD kijken , of powercore dsp kaarten .

het is mogelijk dmv van de XTC mode. Ik heb dit zelf nooit gebruikt en het wordt geloof ik ook niet meer officieel ondersteund, maar het zou wel moeten werken.
Ik zou zeggen, kijk eens op PlanetZ in het XTC forum voor meer ervaringen en meldingen van eventuele problemen.

Oh sorry, ik zie het nu pas, ik geef helemaal geen antwoord op je vraag .. sorry!

Hey Arno,

Weet je zeker dat je een Pulsar wilt kopen? (Ik neem aan dat je de creamware Pulsar bedoelt)
Heb overwogen een Scope Project (Pulsar II) aan te schaffen voor ik besloot toch voor een RME kaart te gaan. Ik las namelijk vrij regelmatig dat die kaarten de neiging hebben te hangen en dan kun je je hele pc rebooten. Gevolg is dat je alle settings van de configuratie waar je op dat moment mee bezig was kwijt bent en je weer van voor af aan kunt beginnen.
Ik baalde er wel van want het leek me een superkaart met veel mogelijkheden en veel handige software erbij. Helaas kies ik toch liever voor een stabiel systeem en heb die Pulsar II uit mn hoofd gezet. Erg jammer..

Als je besluit em toch te kopen, laat me even weten hoe de kaart bevalt en of hij in de praktijk vaak rare dingen doet. Thanks alvast! :biertje:

Nick

Met een RME onlast je kwa vst(i) niks, nada, noppes en dat is nou juist wat Arno wil. RME en Pulsar zijn appels en peren in dit geval.

UAD voor compressie en eq, Poco voor reverbs en de virus. Samen gaan ze hand in hand!!!

Dat is ontlasting... Nog ff en ik moet ook :D

Origineel geplaatst door nick74

Ik las namelijk vrij regelmatig dat die kaarten de neiging hebben te hangen en dan kun je je hele pc rebooten.

Ik werk al vele jaren met Creamware kaarten (Pulsar, Scope) en heb exact de omgekeerde ervaring; zelfs als mijn pc hangt door iets totaal anders blijft Creamware gewoon doorwerken! Audio en zelfs exerne MIDI (inderdaad dus synths bespelen op Creamware met een extern MIDI keyboard terwijl Windows totaal bevroren is).

Voor mij werkt Creamware dusdanig betrouwbaar dat ik het zelfs regelmatig inzet om grote PA speakersystemen met 4-6 zware stereoversterkers realtime af te regelen (crossover, multiband compressing, EQ etc)

Met de XTC-modus heb ik eerlijk gezegd geen ervaring (semi-VST integratie); ik gebruik Scope altijd in de Scope environment (1 van de 2 modi van deze kaart).

Ook dan is ontlasting van je sequencer prima mogelijk; via ASIO (tot 64 kanalen 32 bit integer of floatingpoint) kun je effecten, synths op je Creamware kaart(en) gebruiken met je sequencer. Je kunt dan de effecten, synths etc naar keuze letterlijk 'bedraden' naar je sequencer, of je sequencer audiokanalen afmixen op een Creamware mixer, of beide tegelijk. Op mijn pc haal ik met 4msec latency nog uitstekende prestaties.

Let wel dat dit een totaal andere manier van werken is dan synths en effecten als 'vst-plugin' draaien; Scope is gewoon een 'aparte studio' op DSP-chips die via ASIO verbonden is met je sequencer. Voor sommigen zal dit zeer verwarrend zijn; voor anderen (waaronder ik :biertje: ) is dit werkelijk ideaal, omdat je in Scope werkelijk de meest krankzinnige setups en bekabelingen kunt realiseren, zolang je maar voldoende DSP power hebt.

Verder weet ik uit ervaring (studio's om me heen die op Creamware zijn overgestapt) dat de leercurve van Creamware nogal stijl kan zijn (juist door die extreme mogelijkheden) en dat het soepel werkend krijgen van de (bejaarde) kaarten wat inzicht in Windows en IRQ's kan kan kosten.

Tot slot: Scope (Pulsar) presteert aanmerkelijk beter op een Intel chipset dan op Via (heeft met de PCI-bus prestaties te maken, al schijnt dat met de laatste Via chipsets nauwelijks meer een rol te spelen)

Nico hoort het al.. dat wordt sparen voor een 2e pc met een Scope kaart er in ;)
Best balen omdat juist de eigen werkomgeving van die creamware dat me aansprak, plus het (over)complete softwarepakket. Oh well.. shit happens..

een creamware kaart is toch een iets andere league als de meeste andere kaarten, ik zou hem ook zeker niet aanraden voor de meeste muzikanten, de leercurve kan hoog zijn en het komt inderdaad allemaal wat nauw met betrekking tot installatie en zo. Echter als je het doorhebt dan heb je wel een mega studio omgeving in je computer. De creamware kaarten zijn enorm stabiel. Ik draai op dit moment de creamware kaart in een x2 939 board waarin pci en pci express op 1 moederbord zitten, ook hier totaal geen problemen met de creamware kaart.

Als het je alleen gaat om de plugin ontlasting dan zou ik liever gaan voor een uad, daar kreeg je meer waar voor je geld vind ik. Bij creamware wordt het toch allemaal een dure zaak als je die plugins allemaal gekocht hebt.

Dat creamware kaarten zomaar zouden "hangen" daar heb ik nog nooit van gehoord. Die scope software draait juist zeer stabiel. Wel is het zaak om erg te letten op dingen als irq conflicten om de kaarten goed te laten draaien maar dat geldt eigenlijk voor alle geluidskaarten wel denk ik.
Qua learning curve valt het denk ik mee als je al wat verstand hebt van studiotechniek. Mijn eerste CW kaart kocht ik toen ik nog helemaal niks wist van midi of sttudio's dus als ik het kan kan iedereen het ;) Het was een mooie manier om alles te leren zonder met stapels hardware in de weer te moeten.

Origineel geplaatst door ernest@303.nu
Ook dan is ontlasting van je sequencer prima mogelijk; via ASIO (tot 64 kanalen 32 bit integer of floatingpoint) kun je effecten, synths op je Creamware kaart(en) gebruiken met je sequencer. Je kunt dan de effecten, synths etc naar keuze letterlijk 'bedraden' naar je sequencer, of je sequencer audiokanalen afmixen op een Creamware mixer, of beide tegelijk. Op mijn pc haal ik met 4msec latency nog uitstekende prestaties.

Let wel dat dit een totaal andere manier van werken is dan synths en effecten als 'vst-plugin' draaien; Scope is gewoon een 'aparte studio' op DSP-chips die via ASIO verbonden is met je sequencer. Voor sommigen zal dit zeer verwarrend zijn; voor anderen (waaronder ik :biertje: ) is dit werkelijk ideaal, omdat je in Scope werkelijk de meest krankzinnige setups en bekabelingen kunt realiseren, zolang je maar voldoende DSP power hebt.

Even een vraag daarover: kan je dat beest ook zo routen met die scope zodat je bijvoorbeeld een reverb plug van creamware gewoon als insert kan gebruiken in je sequencer mixer (moet daarvoor je sequenser mixer niet toelaten om via de inserts audio naar buiten te routen en de bewerkte audio van buiten terug naar de return sturen; dacht dat cubase sx3 zoiets kan, maar omdat ik maar een crappy sb live heb met 1 audio in en 1 out heb ik dat nog nooit kunnen testen/niet op gezocht) ? Dat zou dan wel ongeloofelijke mogelijkheden bieden (ik denk bv aan een vsti synth lead door een tube screamer jagen :D ).

En qua stabiliteit: ik heb al horror verhalen gelezen van creamware kaarten die niet samen werken met bepaalde moederborden (pci bus overflows), is dat (nog) zo?

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Even een vraag daarover: kan je dat beest ook zo routen met die scope zodat je bijvoorbeeld een reverb plug van creamware gewoon als insert kan gebruiken in je sequencer mixer (moet daarvoor je sequenser mixer niet toelaten om via de inserts audio naar buiten te routen en de bewerkte audio van buiten terug naar de return sturen; dacht dat cubase sx3 zoiets kan, maar omdat ik maar een crappy sb live heb met 1 audio in en 1 out heb ik dat nog nooit kunnen testen/niet op gezocht) ? Dat zou dan wel ongeloofelijke mogelijkheden bieden (ik denk bv aan een vsti synth lead door een tube screamer jagen :D ).

Ja dat kan, dat is doodsimpel in die omgeving.

En qua stabiliteit: ik heb al horror verhalen gelezen van creamware kaarten die niet samen werken met bepaalde moederborden (pci bus overflows), is dat (nog) zo?

helaas is dat nog steeds zo, het is dus zaak om vooraf je goed te verdiepen in welke moederbord weinig problemen veroorzaakt. Ook voltage van je pci bus is bij de nieuwe boarden iets waar je goed op moet letten. op http://www.planetz.com/forums kun je hier heel veel informatie over vinden, dat voorkomt dat je ene board met problemen uitzoekt.

ps. een sblive? ongelooflijk en dan in 2006

Origineel geplaatst door nick74
Hey Arno,

Weet je zeker dat je een Pulsar wilt kopen? (Ik neem aan dat je de creamware Pulsar bedoelt)
Heb overwogen een Scope Project (Pulsar II) aan te schaffen voor ik besloot toch voor een RME kaart te gaan. Ik las namelijk vrij regelmatig dat die kaarten de neiging hebben te hangen en dan kun je je hele pc rebooten. Gevolg is dat je alle settings van de configuratie waar je op dat moment mee bezig was kwijt bent en je weer van voor af aan kunt beginnen.
Ik baalde er wel van want het leek me een superkaart met veel mogelijkheden en veel handige software erbij. Helaas kies ik toch liever voor een stabiel systeem en heb die Pulsar II uit mn hoofd gezet. Erg jammer..

Als je besluit em toch te kopen, laat me even weten hoe de kaart bevalt en of hij in de praktijk vaak rare dingen doet. Thanks alvast! :biertje:

Nick

Nou hier heb ik anders toch nog nooit last van gehad.. Ik heb intussen al best wel een tijdje een Creamware Pulsar 2, en dat ding werkt perfect... Superstabiel... Ik weet niet waar die verhalen vandaan komen dan?? :confused: Anyway, ik kan hem je in ieder geval zeker aanraden.. Het is ff doorkrijgen hoe het geheel werkt, maar in principe valt het reuze mee.. Qua routingmogelijkheden binnen de pc is het echt een hemeltje bij wijze van... Je kan het zo gek maken als je zelf wil.. Ideaal! Bij mij blijft ie er mooi inzitten in ieder geval..

Naar wat ik nu zo lees betrof het dan waarschijnlijk een incompatibiliteit met overige hardware. Misschien had ik toch nog even verder moeten zoeken.. inmiddels begin ik er steeds mer van te balen dat ik niet tóch een creamware heb besteld.
Maar ja, het scheelde 450 euro in amerika tov europeese prijzen.. dat is fors en mijn budget is ook weer niet dat je zegt ongelimiteerd. Na bijna een maand gewacht te hebbem totdat eindelijk de betaling was goed gekeurd (betaald per creditcard.. beetje absurd lang, niet?) bleek de kaart niet meer op voorraad te zijn en zou opnieuw besteld moeten worden wat weer enkele weken zou gaan duren. Toen had ik het wel even gehad (was overigens bij JRRshop.com)
Dus zat weinig anders op dan een andere kaart te nemen. Best lullig wanneer je kaart er ineens mee nokt en je direct een vervanger moet hebben.
Damn.. eerst maar weer wat knaken sparen en onderzoeken welke moederborden die scope kaarten het best tolereren. Iemand suggesties?

Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik had deze kaart gezien "Creamware Pulsar II XTC"
Weet niet wat het verschil is tussen deze en de scope versie.

Maar wat ik begrijp is het dus redelijk makkelijk mogelijk om dus verbs en delays
in cubase te intergreren en daarnaast nog enkele synths te gebruiken van de
pulsar kaart in Sx3?

Ik zag deze kaart staan voor ongeveer 400 euro is dit een redelijke prijs?

Groet, Arno

Origineel geplaatst door arno2000
Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik had deze kaart gezien "Creamware Pulsar II XTC"
Weet niet wat het verschil is tussen deze en de scope versie.

Maar wat ik begrijp is het dus redelijk makkelijk mogelijk om dus verbs en delays
in cubase te intergreren en daarnaast nog enkele synths te gebruiken van de
pulsar kaart in Sx3?

Ik zag deze kaart staan voor ongeveer 400 euro is dit een redelijke prijs?

Groet, Arno

ik zou niet de xtc kaart nemen, die heeft geen io module. en dat maakt de creamware kaart juist zo krachtig. mijn advies : niet doen!

neem dan een gewone pulsar ii
die staan regelmatig voor dumpprijzen op het internet en zelfs hier op synthforum met praktisch alle plugins

ik zou niet de xtc kaart nemen, die heeft geen io module. en dat maakt de creamware kaart juist zo krachtig. mijn advies : niet doen!

Wat doet die i/o module precies? Zijn dit extra outputs?
Ik heb deze opzich niet nodig wil de fx via mijn gewone outputs laten lopen.

2x een scope gedraaid op een win 2k en xp machine, beide rete INstabiel. Intel 3ghz, 2gb ram op een asus mobo.
Software voelt gewoon niet goed aan en gaf regelmatig resets en of hickups dus voor mij iig geen creamware meer. Vind ze bovendien onder de maat presteren in vergelijking met poco en uad. 2x synth en wat effecten en vol is je cpu-load en denderend is de kwaliteit zeker niet, helaas.

Origineel geplaatst door arno2000
Wat doet die i/o module precies? Zijn dit extra outputs?
Ik heb deze opzich niet nodig wil de fx via mijn gewone outputs laten lopen.

De XTC kaarten hebben volgens mij helemaal geen I/O, de normale Pulsar/Scope dus wel.

ik ben ook van mijn pulsar systeem afgestapt vanwege de bugs etc...

Toen ze net uitkomen waren ze behoorlijk revolutionair, nu behoorlijk gedatereerd, zoals geen multitimbraliteit, geen meeerdere midipoorten om de grote mixer remote te controllen etc etc

Ik zou voor een UAD kaart gaan nu...

Back