Al veel te lang durend probleem!!

Sensi

Stamgast
goeiedag allemaal,
3 weken geleden heb ik een keycontrol 49 gekocht + audiophile 2496 (geluidskaart) gekocht. Alles direct aangesloten en geinstalleerd.. In windows media player kan ik gewoon muziek luisteren dat werkt goed. Ik kan in cubase of FL (zonder controller) beats maken, werkt ook prima, maar zodra ik me midicontroller erbij pak en een bassline of drums ga inspelen dan begint ie raar te doen want de eerste paar keer dat ik een toets insla krijg ik gewoon geluid maar na 10 a 15 keer een toets te hebben geraakt blijft opeens de toon hangen en reageert me controller nergens meer op als ik dan in me sequencer op stop druk dan stopt het geluid wel alleen me controller doet daarna ook niks meer@!! Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd zowel in windows als me software..ik ben al 3 weken bezig en vind t nu wel leuk geweest, dus is er misschien iemand op dit forum die me hiermee kan helpen...?
Greetz
Senzi

Driver issue of wellicht de verkeerde controller gekozen bij Cubase of FL. Het is maar ingeving. Beide programma's veroorzaken dit?

Ja in zowel fruityloops als in cubase kom ik hetzelfde probleem tegen..
Ik heb dus een realtek onboard geluidskaart, deze heb ik uitgeschakeld in me bios, oude drivers van me onboard uitgeschakeld, nieuwe drivers van me audiophile 2496 geinstalleerd, daarna me geluidskaart in me pc gezet. Heb gewoon muziek enzo alleenwanneer ik dus een melodie ga inspelen in een sequencer prog dan speelt ie een paar noten af en dan blijft me controller hangen.. vervolgens doet me controller nix meer tenzij ik het programma opnieuw opstart.. egt zoo vaag!!

Ik heb m'n 4 monitorboxen aangesloten op me versteker, me versterker met de meegeleverde kabel van me geluidskaart in de uitgang van me geluidskaart in me pc. Heb gewoon geluid dus weet niet zeker of het met me setup te maken heeft. Ik denk eerder een verkeerde instelling of iets in me software of gewoon een kleinigheid wat ik misschien over t hoofd heb gezien.
Zie plaatje:
Maakt t uit of ik de eerste 2 of laatste 2 plugs gebruiik van me geluidskaart?
En heb ik die s/pdif plug nodig met mijn setup?

Wie kan me helpen??
grt

Attachments

• audiophile2496-fa40783570b9273ae18d109509bfed81.jpg
    audiophile2496-fa40783570b9273ae18d109509bfed81.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 104
Oja het is trouwens een 6 meter lange kabel terwijl de lengte tussen me pc en versterker nog geen meter is, zou het daar aan kunnen liggen eventueel?

Origineel geplaatst door Sensi
... Maakt t uit of ik de eerste 2 of laatste 2 plugs gebruiik van me geluidskaart?
En heb ik die s/pdif plug nodig met mijn setup?

Of de software instellingen goed zijn kan ik zo niet beoordelen.

In de handleiding staat pecies waar welke aansluiting voor is.
S/Pdif kun je gebruiken om een MD, DAT of andere digitale dingen aan te sluiten.

Heb je je sequencer wel zo ingesteld dat deze de M-audio ASIO driver pakt en niet de standaard DirectX Multimedia Driver?

Als ik dat namelijk vergeet dan heb ik precies hetzelfde probleem.. een paar keer rammen op je toetsenplank en de hele mikmak hangt

hoi sensi

Ik gebruik zelf een audiophile 24/96 icm cubase sx3.1 en heb daar geen problemen mee.
Heb je zelf al naar de latency gekeken in cubase?
En welke versie van cubase gebruik je??

Oja het is trouwens een 6 meter lange kabel terwijl de lengte tussen me pc en versterker nog geen meter is, zou het daar aan kunnen liggen eventueel?

6 meter is wel erg lang .... als het een slechte kwaliteits kabel is zou t daar aan kunnen liggen ja ..
je moet kabels zo kort mogelijk houden als ik jou was zou ik de tang erin zetten en flink inkorten....
lag t uiteindelijk toch niet aan de kabel heb je er iig weer minder kabel zooi aan over gehouden :)
of koop een nieuwe kabel, van een degelijk merk dan weet je tenminste bijna zeker dat de kabel in orde is ...

maar goed, ik zou dit allemaal wel als laatste optie houden ... en eerst proberen wat er eerder al genoemd is....

Ten eerste wil ik even zeggen dat dit een erg goed forum is met mensen die er verstand van hebben en niet te lui zijn een normaal antwoord te geven!

Ik gebruik nuendo 3 en FL 6, en gebruik trouwens geen midi device of dergelijke..
Dus ik hoef waarschijnlijk ook niet bij me output met "sync" te kloten..?
Ik heb me m-audio delta asio geselecteerd bij output met een latency van 5 ms.
Kan het ook iets te maken hebben met instellingen op me moederbord ofzoiets?
Ik weet t voor de rest anders egt niet meer want heb volgens mij al het mogelijke geprobeerd??
grtjes:mega:

probeer dan de kabel eens :)

dat lijkt me nog iets voor de hand liggender als iets op je moederboard
werkt t dan nog niet .... dan zou je idd eens kunnen zoeken in je pc

mobo kan wel problemen geven als je een pci slotje hebt met gedeeld IRQ (dat zijn meestal de onderste twee dacht ik). Maar ik weet niet precies of je dan de problemen krijgt die jij omschrijft, maar het is het proberen waard.

Je kan dus even kijken of je de kaart een slotje of twee naar boven kan plaatsen.. niet te hoog want dan gaat je voeding misschien weer storen op het geluidssignaal.

JA klopt ik gebruik dus voornamelijk nuendo3 met daarbij FL niet ge rewired maar los van elkaar, in combinatie met m-audio deltaphile 2496

JA klopt ik gebruik dus voornamelijk nuendo3 met daarbij FL niet ge rewired maar los van elkaar, in combinatie met m-audio deltaphile 2496

Dan heb je best een budget kaart voor zo'n duur audio-pakket 8)

Maargoed, je bent hier met een vraag, dus ik zal niet lopen eikelen :peukie:

Daar heb ik ook idd al naar gekeken al1 in allebei de pci slots heb ik hetzelfde probleem, ook het voor de hand liggende probleem dat me controller zelf kapot is is ook niet het geval want ik bracht de controller mee naar de winkel waar ze m aansloten en daar deed ie t perfect...:confused:

Origineel geplaatst door Mikula
Dan heb je best een budget kaart voor zo'n duur audio-pakket 8)

Maargoed, je bent hier met een vraag, dus ik zal niet lopen eikelen :peukie:

Haha ja klopt, ben ook van plan binnekort een nieuwe te kopen alleen dat heeft nog weinig zin als deze budgetkaart het nog niet eens naar behoren doet...

Ja goed plan dat ga ik idd nu doen, maar je kan die draden dus gewoon inkorten zonder ze te verkloten;) ?
Zou best goed kunnen trouwens dat het daar aan ligt want de data moet natuurlijk een veel grotere afstand afleggen..

Maar hoe kort ik ze in doorknippen en draden met kroonsteentjes ofzo vastzetten? want de plug is aan het draad verzekerd...

Back