Al veel te lang durend probleem!!

Origineel geplaatst door Sensi
Ja dit zijn de juiste drivers dat weet ik zeker, heb opgezocht welk moederbord ik heb en op de website van MSI de juiste driver gezocht alleen weet dus niet of dit voor me chipset is.. en of het wel nut heeft dit te installeren.. en welk bestand...

als het de juiste drivers zijn zal t ook wel juist voor je chipset zijn :)
gewoon op setup clicken dus .. rode icoontje van ati

Ik kijk net bij apparaatbeheer en daar staat bij me ATI sm-bus geen driver geinstalleerd? is dat het probleem misschien?

Dat zou goed kunnen ja.
Je moet altijd zorgen dat er geen problemen zijn met apparaten.
Dus als eerste dat probleem (waarschijnlijk driver probleempje) op lossen.

Volgens mij is de SM-bus een soort verzamel / rapporteer ding. Zal het probleem dus eigenlijk niet moeten zijn, maar zoals Michiel al zegt, better safe than unsure.. Dus even installeren die drivers.

Origineel geplaatst door Mikula
... SM-bus ...

Dat is volgens mij een digitale aansluiting op het moederbord om temperatuursensors aan te sluiten. Dan kun je via een programmatje aflezen hoe warm je CPU is.

Origineel geplaatst door FrankH
Dat is volgens mij een digitale aansluiting op het moederbord om temperatuursensors aan te sluiten. Dan kun je via een programmatje aflezen hoe warm je CPU is.

Dus een verzamel raporteer ding :P. Zal ook wel rotatiesnelheden van fans kunnen uitspugen, etc.

Nee bij me geluidkaart zit 1 cd met de drivers voor waarschijnlijk zowel audio en midi.. Ik kan binnekort een midi kabel van een maatje van me lenen zodat ik kan kijken of daar het probleem ligt.. Heeft er voor de rest nog iemand ideeen??

Ik had ook problemen met mn USB keyboard en die verdwenen toen ik een aparte net-voeding hiervoor ging gebruiken. Door (kleine?) schommelingen in t stroomnet was mijn USB niet stabiel, ik weet t anders ook niet te verklaren! Ook op jouw keycontrol 49 kan n voeding dus probeer dat eens....

Ok bedankt voor de tip! met een extra stroomvoeding bedoel je dus die aparte plug 8erin je midi controller waar je dus een soort adaptor op aansluit? en waar kan je zoiets kopen? :biertje:

"met een extra stroomvoeding bedoel je dus die aparte plug 8erin je midi controller waar je dus een soort adaptor op aansluit?" - ja.

"en waar kan je zoiets kopen" - zoek op Google.....

zit er een aan uit schakel knop op het controller? en heb je er wel aan gedacht die te gebruiken

Je kan ook in apparatenbeheer energiebeheer uit zetten.
Dat kan ook wel problemen verhelpen die met usb te maken hebben.

Origineel geplaatst door michiel blanken
Je kan ook in apparatenbeheer energiebeheer uit zetten.
Dat kan ook wel problemen verhelpen die met usb te maken hebben.

Goeie tip chillez!

haha

Heb het zelf ook the hard way geleerd.
Wat heb ik een gezeik gehad met mijn midisport!
Iedere keer ff lekker jammen en dan paf alle midi weg #$@$!&%^*@(^&*
Nu is het super8)

Laatst gewijzigd:
Zeker bedankt voor de tip, hopelijk werkt t ook:) maar energiebeheer zet je tog uit in je configuratiescherm bij de map energie...?

Nee die map heeft betrekking tot het uitschakelen van je schijven en display.
Ook kan je hier de slaapstand in stellen.

Back