Leeft Trancecore nog?

O... wacht je moet kijken bij >>> IST Records

wel heel erg goed zoeken;)

ja die machines in motion-cd wil ik ook!

wel nog wat cenobite-vinyl, we'll tear your soul apart, strength of unity enzo...super! :okdan: maar cenobite (trancecore) is heel wat anders dan hardtrance toch?

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
het gaat geheel tegen m`n zogenaamde principes (:D hardtrance8o)) in...

Ik stel voor dat we een keer afspreken en zo`n track gaan bouwen. Lijkt mij wel leuk, just 4 phun...

[edit]we=ResSynM0n?[/edit]

Ben niet zo'n geschikt persoon voor die heerlijke synth riedeltjes die er in voor komen, zou me wel bezig willen houden met die lekkere, beetje doffe of korte bassjes. Met veel punch! ;) lijkt me wel een uitdaging!

Trouwens, kwam op Discogs ook deze tegen, mijn eerste "hardcore/terror" CDtje:
Met o.a.Voice of the Devil, Speednomania en natuurlijk DJ Dione met Wonderdrugs;)

Attachments

• r-317226-1109924171.jpg
    r-317226-1109924171.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ben niet zo'n geschikt persoon voor die heerlijke synth riedeltjes die er in voor komen, zou me wel bezig willen houden met die lekkere, beetje doffe of korte bassjes. Met veel punch! ;) lijkt me wel een uitdaging!

Ik ben geen toetsenvirtuoos, maar wat riedeltjes programmeren lijkt me geen probleem ;)
Iets maken dat sneller gaat dan 130 bpm lijkt mij wel een uitdaging :D

Ik ben geen toetsenvirtuoos, maar wat riedeltjes programmeren lijkt me geen probleem ;)
Iets maken dat sneller gaat dan 130 bpm lijkt mij wel een uitdaging :D
Hmmmm, langzamer dan 180 is voor mij anders ook geen dagelijkse kost ;)

Iets anders, die CD's uit die tijd, ik vraag me af wat voor gear daar voor gebruikt werd? Vooral de synthese, drum bakken zullen wel veel Rolands zijn... Het klinkt goed in ieder geval, analoogjes misschien?

Hmmmm, langzamer dan 180 is voor mij anders ook geen dagelijkse kost ;)

Iets anders, die CD's uit die tijd, ik vraag me af wat voor gear daar voor gebruikt werd? Vooral de synthese, drum bakken zullen wel veel Rolands zijn... Het klinkt goed in ieder geval, analoogjes misschien?

Vind ik aan de hand van MP3`s moeilijk te beoordelen.
Hangt af van artiest denk ik ook. Veel gebruik van samplers (loops) vermoed ik.

Ik hoor hier nu verschillende dingen besproken worden.

Volgens mij is het verschil tussen trancecore en oude hardtrance nog niet goed uiteengezet.
IST Records staat niet voor Industrial Strength Trance, IST is gewoon IST (toch zijn er wel behoorlijk wat lekkere trippy releases op uitgebracht, refererend aan de collectie van mij en ProtoHuman :P ).
Holographic is wat mij betreft echt een topper in de oude Hardtrance. :halleluja (trippen met ballen)
Naar ik weet was Michel Klaassen (van Tellurian, Leviathan en Cenobite Records) degene die de term trancecore in het leven heeft geroepen (correct me if I'm wrong). Voor mij gelden zijn tracks ook als trancecore; trancemuziek met hardcoreritmes.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er eind jaren '80 al trancecore-cd's op de markt waren (lijkt me meer iets vanaf 1994).

Over riedeltjes inspelen gesproken lijkt het me trouwens leuk om ook mee te werken aan een gezamenlijke track. Dergelijke melodieën inspelen lukt mij wel. :)

Inderdaad veel Roland-apparaten; veel 909-werk en 303-achtige riedeltjes.

Origineel geplaatst door Sly Dog

Naar ik weet was Michel Klaassen (van Tellurian, Leviathan en Cenobite Records) degene die de term trancecore in het leven heeft geroepen (correct me if I'm wrong). Voor mij gelden zijn tracks ook als trancecore; trancemuziek met hardcoreritmes.

Hier sluit ik me bij aan. Alhoewel de benaming zeker door anderen bedacht had kunnen worden, was Michel Klaassen de eerste die de naam ging gebruiken en wel met betrekking tot zijn muziek.

....wat is hypnotrance dan?

:) Gewoon mooi!

..en een Verzamel-CD reeks.

Ook behooorlijk sentiment-waarde bij mij; mooie kleuren / dingen gezien (of meer beleefd?!) door onder andere die CD's.. :D

:{

Attachments

• ht2.jpg
    ht2.jpg
    7 KB · Bekeken: 106
Origineel geplaatst door Sly Dog

IST Records staat niet voor Industrial Strength Trance, IST is gewoon IST (toch zijn er wel behoorlijk wat lekkere trippy releases op uitgebracht, refererend aan de collectie van mij en ProtoHuman :P ).
Holographic is wat mij betreft echt een topper in de oude Hardtrance. :halleluja (trippen met ballen)

Inderdaad... ik zag bij>>> User Comments & Reviews bij Discogs staan:

"Contrary to popular opinion and heresay, IST does not stand for Industrial Strength Trance, in fact it doesnt stand for anything at all, go look at your IST record sleeves, do the words 'Industrial Strength Trance' appear anywhere? Exactly.

Even the IS website had the label down as such for a time.

Lenny Dee himself stating this was the case in several interviews for magazines, jokingly saying that the label can stand for anything people liked such as 'Intelligent Sex Tracks'."

Er waren blijkbaar meer sulletjes die dachten dat het daar voor stond;)

En dan moet ik je met nog iets gelijk geven >>> Ze hebben zeker wel trippy releases uitgebracht!:yamaha:

Bedoel je met collectie je eigen uitgebrachte nr's? of jou verzamelwoede:)

Laatst gewijzigd:
Trip To Heaven van tiesto past voor mij ook perfect in dit gevoel.. wat een fabelachtige productie zeg.. :)

Er werdt echt goed spul uitgebracht toen zeg.. jammer dat het deze kant op is gegaan. ;{

Origineel geplaatst door MPCman
Hier sluit ik me bij aan. Alhoewel de benaming zeker door anderen bedacht had kunnen worden, was Michel Klaassen de eerste die de naam ging gebruiken en wel met betrekking tot zijn muziek.

Volgens mij was Michel Klaassen inderdaad degene die Trancecore is begonnen. Zie de LP van Cenobite, the Revelation o.a. Maar een groepje andere (steengoede) producers hebben het een tijdje voortgezet op Bionic Recordings voordat het onder de hoede kwam van de huidige platenmaatschappij. Voor mij zijn die eerste releases van dat label het summum van Trancecore, speciale plaatjes...

het gaat geheel tegen m`n zogenaamde principes (:D hardtrance8o)) in...

Ik stel voor dat we een keer afspreken en zo`n track gaan bouwen. Lijkt mij wel leuk, just 4 phun...

[edit]we=ResSynM0n?[/edit]

Lijkt me leuk :biertje:

maar ehm ..... om ff terug ontopic te komen .... de goeie trancecore is dus dood?

de goeie oude trancecore is vervangen met de meuk die je op www.trancecore.nl kan vinden?
opzich geen verkeerde muziek maar t meeste is in mijn ogen toch echt normale trance en hardcore ....

en weten jullie wel zeker dat trancecore uit NL komt? de cd die ik heb is van de bekende megarave feesten die vroeger in frankfurt werden gehouden, en de cd 2 heet zelfs Trancecore .. dus t is niet dat ik deze muziek zelf zo ben gaan noemen ..... Trancecore zou dus ook heel goed in Duitsland zijn ontstaan waar rave en varianten volgens mij een stuk populairder waren als t in NL ooit geweest is of zal zijn ...al zegt dit misschien weinig.... maar de muziek die in mijn oren trancecore is, heb ik tot nu toe alleen op duitse cds gezien ...en dat nr wat eerder werd genoemd als trancecore die track waar die sample in zit van: We'll tear your sould apart.. dat is in mijn oren ook gewoon hardcore, als het tenminste de track is die ik zelf in gedachte heb, die track die bekend is geworden door de hellraiser feesten en cds....

ik zal nog eens een poging doen een track te rippen en te uploaden, en anders moet ik m maar ff direct van cd opnemen in cubase audio .....

mn winamp kon een database van t net halen gelukkig .. heb nu de playlist ....
staan wel wat bekende namen tussen ...

playlist4qh.jpg

Origineel geplaatst door Soul Reaver
:halleluja: Heb ze bijna allemaal op Vinyl en ze blijven stuk voor stuk meesterwerken

michel klaassen zat hier toch achter?.. goede platen, maar ik vond de releases van stef scheltema (voor al de laatste 2 a 3) echt veel beter.

Origineel geplaatst door Zoidsity
:) Gewoon mooi!

..en een Verzamel-CD reeks.

Ook behooorlijk sentiment-waarde bij mij; mooie kleuren / dingen gezien (of meer beleefd?!) door onder andere die CD's.. :D

:{

die cd heb ik ook. super cd!

Back