Leeft Trancecore nog?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik hoor hier nu verschillende dingen besproken worden.

Volgens mij is het verschil tussen trancecore en oude hardtrance nog niet goed uiteengezet.
IST Records staat niet voor Industrial Strength Trance, IST is gewoon IST (toch zijn er wel behoorlijk wat lekkere trippy releases op uitgebracht, refererend aan de collectie van mij en ProtoHuman :P ).
Holographic is wat mij betreft echt een topper in de oude Hardtrance. :halleluja (trippen met ballen)
Naar ik weet was Michel Klaassen (van Tellurian, Leviathan en Cenobite Records) degene die de term trancecore in het leven heeft geroepen (correct me if I'm wrong). Voor mij gelden zijn tracks ook als trancecore; trancemuziek met hardcoreritmes.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er eind jaren '80 al trancecore-cd's op de markt waren (lijkt me meer iets vanaf 1994).

Over riedeltjes inspelen gesproken lijkt het me trouwens leuk om ook mee te werken aan een gezamenlijke track. Dergelijke melodieën inspelen lukt mij wel. :)

klopt dis 93-94 e.v.

heb even wat opgenomen .... ff vluchtig door de cd heen geskipped en gespoeld ...

had m eerst geupload naar yousendit.... f*cking traag en aan t einde was de pagina blanco .....
dus ik heb rapidshare maar ff gebruikt, dus de geintresseerde moeten er iets meer voor doen als alleen op link clicken en daarna op de file ...

mixje duurt zo'n 23 minuten .... de laatste track heb ik volledig laten draaien ....
best een simpel trackie maar ik vond m ff heel relax had geen zin om m uit te zetten :)

http://rapidshare.de/files/18671882/Trancecore-.mp3.html

kan iemand met tijd en zin misschien ook eens zoiets doen op de hypnotrance cd? ben erg benieuwd ...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb even wat opgenomen .... ff vluchtig door de cd heen geskipped en gespoeld ...

kan iemand met tijd en zin misschien ook eens zoiets doen op de hypnotrance cd? ben erg benieuwd ...
Relaxed...

De hypnotrance CD's liggen bij me maatje, hij heeft deel 1 en 2, ik vraag ze wel, zet ik wat nummertjes on-line!

Origineel geplaatst door MPCman
Kennen jullie deze nog?

CENOBITE.GIF

Heb er nog een longsleeve shirt van + cd Machines in Motion! :D
Die cd is echt vet:)

Re: Re: Leeft Trancecore nog?

Re: Re: Leeft Trancecore nog?

Origineel geplaatst door Ef_iks!
Die ''immortality series''... waren die niet een beetje goa achtig? En juist zweefie, toch? Kan het ook totaal mis hebben hoor. Volgens mij heeft IST (Industrial Strength Trance)
ook wel een paar leuke platen uitgebracht...Moet je maar ff tjekken. En dan wel die super vage ;)

Ik zal ff die titels opzoeken anders.
Die van Zenith zijn erg vet!!:) Kan wel eens wat uploaden indien gij dit wenscht:engel:

heb net weer eens naar die immortality cds geluisterd.. zit idd meer tegen de goa kant aan alleen over t algemeen heeft de muziek een iets agressiever tintje als de gemiddelde goa ..
en verder qua geluid kun je duidelijk horen dat het uit een later stadium komt als de muziek die ik eerder liet horen ...
volgens mij hoor ik vooral de virus volop aanwezig in 9 van de 10 tracks ... het bpm ligt over t algemeen ook wat lager als de eerdere trancecore waar ik op doelde ... maar goed, misschien is t die oude trancecore die is ge-evolueerd..
heb t vroeger jammer genoeg niet gevolgd..

tijdens mn zoektocht krijg ik toch meer het idee dat trancecore een zijtak van rave is ipv hardcore ....
en rave daar heb ik eigenlijk al helemaal niet naar geluisterd in mn leven, behalve marusha dat vond ik meestal wel cool

misschien moet ik me voor mn zoektocht eens gaan verdiepen in rave .... want ik heb nog steeds geen antwoord gevonden op mijn vraag: Leeft trancecore nog, zo ja.. waar en wie en hoe klinkt het vandaag

heb al weer door dat de trancecore scene in NL niks anders is als een slap aftreksel van de normale trance en hardcore
dat moet absoluut beter kunnen .... :kont:

:frons:

voor de liefhebbers nog een trackie van immortality:

http://s40.yousendit.com/d.aspx?id=3INEOAEMVJ6880BUU9RYTKMC9V

Re: Re: Re: Leeft Trancecore nog?

Re: Re: Re: Leeft Trancecore nog?

Origineel geplaatst door D-Ranged
Die van Zenith zijn erg vet!!:) Kan wel eens wat uploaden indien gij dit wenscht:engel:

JAAA!!! heel erg alsjeblieft!:D

Hypnotrance is eigenlijk nog steeds een van m'n favo compilatie CD's. Op de meeste compilaties staan maar een paar goeie nummers, maar deze dubbelaar had er wel erg veel. Als het een plaat was dan had ik 'm inmiddels grijs gedraaid.

Alleen het eerste deel van de reeks is trouwens de moeite waard... deze sound was niet erg lang populair denk ik. Ik weet nog wel dat dit soort muziekjes ooit ook werden gedraaid in een tent tijdens een rave op de Maasvlaakte, maar het was in die tent niet erg druk. Hollanders hielden dan meer van *of* lomp hakken *of* softe mellow house. Ik denk dat dit meer iets was voor Duitsers. In die tijd heb ik ook echt veel gezocht naar muziek in dezelfde stijl, maar dat wilde niet echt lukken (internet was toen ook nog niet zo groot als nu).

Het heeft inderdaad ook helemaal niks te maken met de trance van tegenwoordig.

Ik ben nooit zo'n fan van de Immortality reeks geweest. Ik ging dan meer voor de echte psychedelische goa.

Ik hou ook van hard en psychedelisch maar een geslaagde combinatie hiervan is redelijk zeldzaam. "Trancecore" is volgens mij nooit een echt volwaardige stijl geweest. Die Hypnotrance nummertjes laten zich ook een beetje moeilijk in een vakje drukken, maar het ligt inderdaad meer in de Duitse rave dan in de hardcore hoek.

Je hebt tegenwoordig wel veel hardhouse a la Lab4, Lisa Lashes etc. Dat beukt wel een beetje en er zitten hardere trancy/rave geluiden in, maar is duidelijk gemaakt om geld mee te verdienen: ik kan er niet echt van uit m'n dak gaan. Je kan dan misschien beter voor de hardere psytrance/goa gaan, maar ook dan moet je goed zoeken want dat is voornamelijk crap tegenwoordig.

is die hypnotrance ook te vergelijken met de muziek die ik gepost had? en dan bedoel ik dus niet dat stukkie in mn eerste post, maar van de cd ...

klinkt t ook qua geluid een beetje t zelfde?

Origineel geplaatst door j0ris

Ik weet nog wel dat dit soort muziekjes ooit ook werden gedraaid in een tent tijdens een rave op de Maasvlaakte, maar het was in die tent niet erg druk.

Was dat Mysteryland ?

Die Hypnotrance cd-tjes vond ik vroeger ook erg lekker....maar dan wel de wat snellere en hardere tracks die er op stonden...

Maar ja,trancecore...wat versta je daar onder ? Ik denk dan toch aan alles tussen bijv. Chemo records en Fire en dat soort dingen...en een beetje de sound van de Mayday raves vroeger,alhoewel dat meer Rave is...

Afijn...ik draaide vroeger veel van die dingen...

heb trouwens wat zitten googlen en kwam hier uit:

http://www.trancecore.nl/go.php?page=downloads&taal=uk

staan wat live mixes en dit moet trancecore zijn ... klinkt in mijn oren dus veels te soft, en klinkt toch meer naar de hedendaagse commerciele trance .... niet het soort trancecore waar ik naar opzoek ben

Euh.. Hebben jullie die mix van Ferox al geluisterd? zitten best lekkere nr's tussen en de mix ook oke.

Als iemand ff zo'n hypo upload, kunnen we misschien vergelijken. (niet dat ik er onwijs veel verstand van heb:) )

He Reso,

kun je hem ook anders uploaden? Of een klein stukje en dan als bijlage ofzo... of via yousendit...

Dit soort muziek dus :

http://rapidshare.de/files/18671882/Trancecore-.mp3.html

alleen ben ik opzoek naar dit soort muziek in een nieuw jasje .....aangezien deze muziek uit 94 stamt ...

ff geluisterd...een aantal van die plaatjes ken ik of heb ik zelf ja....gewoon oude rave en trance...zaten idd. wat plaatjes van het Fire label en Le Petit Prince tussen zo te horen...

ik weet niet of er dit soort muziek in een nieuw jasje is...ik denk dat je met goa of techno of schranz tegenwoordig wel de lading dekt...

Origineel geplaatst door Ef_iks!
He Reso,

kun je hem ook anders uploaden? Of een klein stukje en dan als bijlage ofzo... of via yousendit...

bestand is geloof ik 32mb .... dus dat gaat moeilijk ... heb gister via yousendit geprobeerd, maar yousendit upload erg traag, en toen het klaar was (na een uur) had ik ineens een blanco pagina zonder download link dus .....

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ben niet zo'n geschikt persoon voor die heerlijke synth riedeltjes die er in voor komen, zou me wel bezig willen houden met die lekkere, beetje doffe of korte bassjes. Met veel punch! ;) lijkt me wel een uitdaging!

Trouwens, kwam op Discogs ook deze tegen, mijn eerste "hardcore/terror" CDtje:
Met o.a.Voice of the Devil, Speednomania en natuurlijk DJ Dione met Wonderdrugs;)

hahaha.....ze hadden meteen maar de cd naar mijn track genoemd....dat was trouwens 1 van de eerste releases van mij...

Origineel geplaatst door dione
Was dat Mysteryland ?
Ja! Dat was 't! :) Hoezo?

@reso, je vindt die Hypnotrance CD volgens mij wel 2ehands op MP ofzo, koop 'm dan of download de tracks uit de discog via p2p ofzo: http://www.discogs.com/release/22673 (mag niet, ik weet 't, maar volgens mij kan je die tracks verder toch nergens nieuw meer kopen).

Ik meen trouwens ooit ergens gelezen te hebben dat Charly Lownoise of Mental Theo die CD had gecompileerd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Back