Leeft Trancecore nog?

Resonance

Turn up the reso!
Ik heb vroeger in duitsland (eind jaren 80 of begin 90's) eens een dubbel cd gekocht met hardcore en trancecore.
in de loop der tijd is eigenlijk vooral de trancecore cd 1 van mn favoriete cds geworden..

vroeg me af of er hier op t forum mensen zijn die bekend zijn met trancecore?

ik neem aan dat de muziek ook wel is meegegaan in zn tijd ....

het laatste waar ik me eigenlijk nog in verdiept heb zijn de ''immortality series'' over t algemeen keiharde trance,
maar ook dit is al een tijd lang gestopt als ik t goed heb....
al klinkt de immortality trance over t algemeen wel een stuk complexer, en iets minder zweverig

ben zelf op t moment wat aan het expirimenteren met trancecore ..

en ik dacht laat ik ook gelijk even 10 seconde posten, zodat je een idee heb wat ik onder trancecore versta

als iemand wat goede trancecore cds of producers weet hoor ik t graag ....

Attachments

• trancecore-test2.mp3
    265,8 KB · Bekeken: 100
Laatst gewijzigd:
:) Die Immortality cd's zijn idd best fijn, vinnik!

Maar veel van de 'vroegere' trance vind ik een STUK beter dan 't meerendeel dat tegenwoordig de ether ingepompt wordt.

idd.. vroeger maakte ze nog trance in de diepe zin van t woord ..

tegenwoordig is t meer een show van zoveel mogelijk special fx in je track duwen, en een hoop afwisseling terwijl t in mijn ogen juist de kunst is iemand met een bepaald geluid in trance te brengen ipv elke keer iemand dood te gooien met een overdosis aan synth geluiden en effecten...

zal zo die cd eens opzoeken waar ik zelf graag naar luister en ff een trackie uploaden ... ben erg benieuwd wat mensen ervan vinden ...

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Ik heb je bijlage geluisterd en ik zou zeggen haal alle tracks die op deze CD staan en je kan weer ven vooruit ;)

http://www.discogs.com/release/22673

suc6

tis iig ook een duits label dat t uitbrengt ... ben benieuwd...
nu nog uitzoeken waar ik deze cd kan kopen
bedankt voor de tip

Kennen jullie deze nog?

CENOBITE.GIF

Heb er nog een longsleeve shirt van + cd Machines in Motion! :D

Origineel geplaatst door MPCman
Kennen jullie deze nog?

CENOBITE.GIF

Sjeus ja, volgens mij heb ik dat vroegah nog wel verkocht....

had wat problemen bij t rippen (aspi errors)

deze track is iig wel goed geripped ... niet de mooiste van de cd maar zeker niet slecht ....

http://s58.yousendit.com/d.aspx?id=3D458EVK2WTQ8398BEYULFCCUF

cd komt denk ik uit 94 er staat GEMA 94 ergens dus ik ga ervan uit de 94 t jaar was ....

label is denk ik: Radioactive Zone
Disc 2 van Megarave 3

heb heel wat zegels genuttigd bij dit soort muziek..
misschien ook 1 van de redenen dat deze trance mij veel meer aanspreekt als de trance van tegenwoordig....
die goeie oude tijd ... toen drugs en trance nog goed was }:|

Origineel geplaatst door MPCman
Kennen jullie deze nog?

CENOBITE.GIF

:halleluja: Heb ze bijna allemaal op Vinyl en ze blijven stuk voor stuk meesterwerken

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
upload dan ook ff een zegel 8o)

haha :P
als ik nog eens zegels tegenkom bewaar ik ze en koop ik er ook gelijk een hele zooi in ....
zegels zie je tegenwoordig echt nergens meer ....
vroeger liepen zelfs straat dealertjes nog regelmatig met die zooi rond,
tegenwoordig alleen nog maar vervuilde rotzooi

allemaal de schuld van de overheid :duivels:

legalizeren die handel

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
haha :P
als ik nog eens zegels tegenkom bewaar ik ze en koop ik er ook gelijk een hele zooi in ....
zegels zie je tegenwoordig echt nergens meer ....
vroeger liepen zelfs straat dealertjes nog regelmatig met die zooi rond,
tegenwoordig alleen nog maar vervuilde rotzooi

allemaal de schuld van de overheid :duivels:

legalizeren die handel

om deze thread open te houden onthoud ik mij van commentaar :engel:

back ontopic ....

wat vind je van de track?

vraag me af waarmee deze muziek gemaakt is ....
verder valt t me trouwens op dat de muziek in zn algemeen (op de cd dan) iets droger klinkt dan de trance van tegenwoordig
je geluiden laten zwemmen in reverb is volgens mij ook typisch iets wat niet mag ontbreken in huidige trance,
terwijl ze hier vroeger veel zuiniger mee om gingen. of zie ik dat nou verkeerd

back ontopic ....

wat vind je van de track?

Past in die tijdsgeest (92-95). In die periode woonde ik nog in het westen van het land. Concretecity.
M`n maatjes aldaar waren VNL. "gabber". Ik was (ben hahahahaha) een "mellowmiet". Dit was het perfecte compromis om eens ff lekker te (zie je eigen posts(egels)) Het wakkert alleen bepaald (vals?) sentiment aan bij mij. Dat heb ik sowieso met trance, erg sentimenteel, erg kunstmatige emoties.

In die tijd was er veel betere "trance" (Lees voor mijn persoonlijke favo`s https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=44419&pagenumber=4)
Maar eerlijk is eerlijk, na het horen van de track pakte het sentiment me wel even...

Re: Leeft Trancecore nog?

Ik heb vroeger in duitsland (eind jaren 80 of begin 90's) eens een dubbel cd gekocht met hardcore en trancecore.
in de loop der tijd is eigenlijk vooral de trancecore cd 1 van mn favoriete cds geworden..

vroeg me af of er hier op t forum mensen zijn die bekend zijn met trancecore?
Waar M0n0L0g1C mee kwam, is het eerste wat in me opkwam bij het lezen van dit topic. Hypnotrance! Echt een aanrader! Ik heb hem ondertussen al tig keer gehoord, ken hem uit mijn hoofd en is echt een van mijn favorite CD's... staat een hoop goeie nummers op! Ken de titels niet maar nummer 2,3,5,7,8,9,13 en 15 zijn top!

Voor mij werkt de muziek wel ontspannend, niet echt dansmuziek maar lekker in de auto of "gewoon" Ken trouwens verder niemand (tot nu dan) die die muziek ook luisterd!

het gaat geheel tegen m`n zogenaamde principes (:D hardtrance8o)) in...

Ik stel voor dat we een keer afspreken en zo`n track gaan bouwen. Lijkt mij wel leuk, just 4 phun...

[edit]we=ResSynM0n?[/edit]

Re: Leeft Trancecore nog?

het laatste waar ik me eigenlijk nog in verdiept heb zijn de ''immortality series'' over t algemeen keiharde trance,
maar ook dit is al een tijd lang gestopt als ik t goed heb....
al klinkt de immortality trance over t algemeen wel een stuk complexer, en iets minder zweverig

Die ''immortality series''... waren die niet een beetje goa achtig? En juist zweefie, toch? Kan het ook totaal mis hebben hoor. Volgens mij heeft IST (Industrial Strength Trance)
ook wel een paar leuke platen uitgebracht...Moet je maar ff tjekken. En dan wel die super vage ;)

Ik zal ff die titels opzoeken anders.

Deze cd heb ik, schijnt best zeldzaam te zijn. Dr staan echt goede trancecore tracks op en het is ook gelijk een cd-rom met die videoclips erop.

Attachments

• machines.jpg
    machines.jpg
    19 KB · Bekeken: 103
Back