apparatuur soulwax optreden

olaf

Ouwe rot
Hoi!
ik was vrijdag bij Soulwax in Utrecht en ik vroeg me af waar ze hun synth geluiden doorheen gooien. twee van hun hadden een analoge bak onder hun synth staan (zwarte bak met zilveren knoppen). wat was dat voor ding? ik had het idee dat het een analoge compressor en of delay was of zo?? zou dat kunnen? is iemand er ook geweest en wie weet wat dat was?

verder vroeg ik me af hoe ze die korg gebruikten. volgens mij haalden ze er hun analoge saw bassen uit? maar ik had het gevoel dat ze m ook af en toe alleen als filter gebruikten, klopt dat? dat er geluiden vanuit die laptop doorheen werden gestuurd??

het klonk lekker, vond ik.

Ik zag iig iets staan dat op een roland space echo leek, naast iets dat op een korg ms20 leek. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben :) Wat er allemaal in de rackjes hing kon ik niet zien.

J3773

ja, dat draadje heb ik al gelezen :-). op de foto's van dat concert zag ik deze apparaten niet staan.. wel de korg, en volgens mij hadden ze die moog nu ook weer.. zowel onder die moog als onder die korg zat dat apparaat. kwa uiterlijk leek het inderdaad op zo'n roland space echo... zou dat het kunnen wezen?? ik heb ook al gezocht naar foto's van het concert maar kan ze nog niet vinden. weten jullie at voor overdrive pedaaltjes ze gebruiken?

Back