Elektron Monomachine?

Rodge

Nieuwkomer
YoYo,

Ik ben er over aan het nadenken om de monomachine van elektron te kopen.
Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met deze synth. Is er iemand die de monomachine heeft??
Zo ja, zijn we er tervreden mee?? Ik heb veel reviews gelezen, samples gehoord, filmpjes gezien
en dat ziet er allemaal erg positief uit. :eureka:

Het is redelijk wat geld dus wil graag zeker zijn dat het echt zo'n geweldige synth is.

Thanks people!

Rodge

Ik weet niet of je al andere synths hebt ? Een vriend van mij heeft um en ik kan niet anders zeggen dat als ik het geld er voor had er gelijk een gehaald zou hebben !!

Maar het is een specifiek geluid waar je van moet houden ! Ik vind het smullen :P

En de structuur van de synth is niet zo gebruikelijk ... wat wel weer bepaalde mogelijkheden naar voor en schuift die erggg cool zijn. Mede daar door niet zo geschikt voor een beginner !! Vandaar mijn vraag ook 'of je al andere synths hebt'.

Glenn

Ik heb er ook een gehad en vond het een mooi ding. Leuke sequencer ook alleen wel mono x 6 dus eigenlijk niet zoveel.
Daarnaast gebruikt de mono ook eventueel parts voor fx en dat is wel jammer.

Toch zou ik hem nu niet meer kopen. Ik heb veel vershillende gear gehad en merk dat er enorm verschil is in kwaliteit. De mono scoort best hoog voor een va maar nu heb ik een spectralis van radikal en die gaat toch weer een stapje verder.

Succes

Origineel geplaatst door pal
Ik heb er ook een gehad en vond het een mooi ding. Leuke sequencer ook alleen wel mono x 6 dus eigenlijk niet zoveel.
Daarnaast gebruikt de mono ook eventueel parts voor fx en dat is wel jammer.

Toch zou ik hem nu niet meer kopen. Ik heb veel vershillende gear gehad en merk dat er enorm verschil is in kwaliteit. De mono scoort best hoog voor een va maar nu heb ik een spectralis van radikal en die gaat toch weer een stapje verder.

Succes

Behalve een 1 synthpart hebben de Spectralis en de monomachines sowieso niets met elkaar te maken.
Dus die vergelijking gaat wat mij betreft helemaal niet op!

Bovendien heeft de monomachine een verschrikkelijk karakteristieke sound terwijl de spectralis met zijn sampleplaying juist erg neutraal kan klinken.

Dit zal idd mijn eerste echte synth worden, de reden dat ik elke
keer weer terugkom bij de monomachine is dat ik juist de bediening
van elektron producten erg goed vind. Ben nu een tijdje met de machinedrum bezig
en kan niks anders zeggen dat het erg logisch in elkaar zit.
Ik neem aan dat dat ook bij de monomachine zo is??

Ik vind het ook helemaal niet erg om een lange tijd in de boeken te duiken
om de synth helemaal goed te begrijpen, als ik er maar lang plezier
van kan hebben :geslaagd: , en dus veel soorten geluiden eruit kan halen.

Als ik de Spectralis bekijk ziet hij er wat "onvriendelijker" uit, maakt me niet
heel veel uit, maar betekent dat ook dat je er veel meer mee kan doen??
Hoeveel kost ie eigenlijk??

Ik moet ook zeggen dat ik onder de indruk ben van het bedrijf elektron.
Misschien een beetje subjectief, maar ben erg tevreden over de machinedrum.

+

+

Ik schat de kans dat het geluid, de bediening en de mogelijkheden van de Monomachine je zullen bevallen erg groot is, aangezien je duidelijk zo positief bent over de Machinedrum. De Elektron's liggen tenslotte in elkaars verlengde in al die opzichten.

Mensen die de Machinedrum wegdoen zijn vaak toch niet blij met bediening en het geluid. En da's een heel persoonlijk verhaal natuurlijk.

Ik heb nu sinds een paar dagen een mm en wordt telkens erg blij als ik 'm aanzet en er mee ga muzieken. :) Fantastisch apparaat met geweldige sequencer. :okdan:

Ik heb er ook 1 gehad en ik vond het ook een geweldig ding. Ik vind hem wel erg elektronisch klinken en vrij duur voor wat hij kan. Daarom heb ik hem ook verkocht. Je kan voor het geld van een monomachine een aardige setup met diverse synthesizers opbouwen.

goedkoop is hij niet nee, en je kunt idd een kleine setup met verschillende apparaten kopen ipv een monomachine. Wat in het voordeel van de mm spreekt is dat het een geintegreerd concept is met een goede filosofie en doordacht userinterface, waardoor het een creatief en inspirerend stukje muziektechnologie wordt. Dat heb ik met een combinatie van verschillende apparatuur nog niet mogen ervaren.

Origineel geplaatst door MCBasje303
Ik vind hem wel erg elektronisch klinken en vrij duur voor wat hij kan. Daarom heb ik hem ook verkocht. Je kan voor het geld van een monomachine een aardige setup met diverse synthesizers opbouwen.

Ben wel benieuwd wat er voor in de plaats is gekomen?

Tot nu toe: een yamaha rm1x, MAM ADX1, een micro q lite. Dit voor iets van 500 euro. Kan er dus voor het geld nog het 1 en ander bijkopen.

Re: +

Re: +

Origineel geplaatst door conso
Mensen die de Machinedrum wegdoen zijn vaak toch niet blij met bediening en het geluid. En da's een heel persoonlijk verhaal natuurlijk.

Ik ken eigenlijk juist niemand die de Machinedrum wegdoet om de bediening maar juist om de specifieke sound. Daar moet je van houden......Alle Elektron machines hebben een hele specifieke sound waar je van moet houden.

Vind je die sound top dan koop je, ongeacht welke je koopt, een hele mooie en gebruikersvriendelijke machine.

Back