Tips voor te weinig inputs?

Ik zou als je geen zin hebt om te investeren gewoon je huidige manier van werken aanhouden. Waarom?

Nou omdat je een compromis gaat sluiten over de kwaliteit van je componenten in het belangrijkste stuk van het audioproces. Ik zou er persoonlijk voor een enkel extra kanaal nooit een submixer van Behringer tussen zetten. En dan al helemaal nioet zo'n micromix. Die micromixen zijn leuk als noodoplossing maar voor permanente mixing slaat het natuurlijk nergens op.

Een goeie patchbay zal minimale gevolgen hebben voor de kwaliteit van je audiosignaal. Een mixer van dubieuze kwaliteit kun je zelf wel wat over raden denk ik.

Een beetje audio interface kan zijn inputs via DSP mixen naar een stereo out. Dit betekent dus dat je in ieder geval al 6 kanalen winst hebt. Kunnen er ook 7 zijn als je de submix in mono doet.

Maar goed er zijn vele oplossingen maar de echte oplossing zal met kwaliteitscomponenten altijd om een investering vragen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zou als je geen zin hebt om te investeren gewoon je huidige manier van werken aanhouden. Waarom?

Nou omdat je een compromis gaat sluiten over de kwaliteit van je componenten in het belangrijkste stuk van het audioproces. Ik zou er persoonlijk voor een enkel extra kanaal nooit een submixer van Behringer tussen zetten. En dan al helemaal nioet zo'n micromix. Die micromixen zijn leuk als noodoplossing maar voor permanente mixing slaat het natuurlijk nergens op.

Een goeie patchbay zal minimale gevolgen hebben voor de kwaliteit van je audiosignaal. Een mixer van dubieuze kwaliteit kun je zelf wel wat over raden denk ik.

Een beetje audio interface kan zijn inputs via DSP mixen naar een stereo out. Dit betekent dus dat je in ieder geval al 6 kanalen winst hebt. Kunnen er ook 7 zijn als je de submix in mono doet.

Maar goed er zijn vele oplossingen maar de echte oplossing zal met kwaliteitscomponenten altijd om een investering vragen.

Dat begint me inderdaad duidelijk te worden. Het was ook hetgeen ik verwachte, maar ik vroeg me af wat andere forumgebruikers voor oplosingen gebruiken. Je weet immers nooit hoeveel creatiever andere mensen soms zijn.

Maar het geval is dat een grotere mixer voor mij op dit moment (student) een te grote investering is, terwijl een leuk synthje nog wel eens aan te schaffen is. Dus heb ik de keuze tussen niets kopen en heel lang sparen voor een grote tafel, of gewoon heel af en toe eens een apparaatje er bij kopen en naar een oplossing zoeken. De die laatste keuze had ik al gemaakt.

Dus het beste lijkt me op den duur geld vrij te maken voor een Spirit tafeltje van 12 tot 16 kanalen of zo, en die op mijn Soundcraft tafel inprikken (weet nog steeds niet wat de beste manier is, gewoon 2 inputs/tape in?).
En dan koop ik later als ik Professor Dr. Kraan ben wel een dikke vette SSL waar ik dan geen tijd meer voor heb om nog iets op te doen zodat ik als bejaarde nog eens mijn eigen begrafenismuziek kan componoren. :geslaagd:

Zo, weten jullie mijn toekomstvisie ook weer. :biertje:

Maar tot ik een extra mixertje heb heb ik in ieder geval wat opties. Voorlopig blijf ik in ieder geval nog even lekker patchen. Ik hoop dat iemand nog een helder antwoord heeft op mijn vraag hoe ik 2 mixers het beste op elkaar aansluiten kan.

Postum scriptum,

De 8 inputs van mijn geluidskaart gebruiken en naar de stereo uit mixen is inderdaad een voor de hand liggende optie die ik nog eens bekijken moet. Het probleem is echter dat ik mijn PC tot nu toe alleen nog maar voor recording en sequencing gebruikt heb en de voorkeur heb om alles verder hardwarematig te doen.

Back