Wat en hoe samplen jullie nou eigenlijk???

ik gebruik dus echt geen samplecd´s
het idee dat iemand anders precies dezelfde loop gebruikt:bekdicht:

ik werk voornamelijk met phrasesamplers en speel zelf gitaar en basriffjes in.
ook maak ik loops met de gameboy of C=64. verder sample ik regelmatig met een microfoon allerlei geluiden van pannen, potten, elastieken enz en maak daar weer loops mee.
nadeel van phrasesamplers is dat je vast zit aan het tempo van de loop.

Origineel geplaatst door reddread
ik gebruik dus echt geen samplecd´s
het idee dat iemand anders precies dezelfde loop gebruikt:bekdicht:

sample cd's (loops) zijn bij uitstek leuk materiaal om aan gort te knippen voor leuke perc sampletjes...

Origineel geplaatst door bliepbliep
t gaat de topicstarter meer om het "on-the-fly" samplen geloof ik.

iemand die dat doet/kan?

nahib amhali

die gebruikt toch zon phrase sampler? echt leuk on the fly muziek maken, geen gelul.
je kunt alles opnemen etc. De groove, tempo, alles heb je in 1 x.
Geen geklooi meer met drumsamplers die je eerst moet begrijpen en uiteindelijk niet kunnen
wat je had gehoopt
(AAAAAAAAAAAAAAAAARRGH!)

is dat ook met software mogenlijk, dat phase samplen?

met midi kan dat in live (iets wat er op lijkt) je laad een nieuw arragement, selecteerd 1 maat en zet de boel op loopen. daarna stel je de overdub goed in, zet je een vst-i op dat kanaal en spelen maar.

is er een progje die dit doet met de mic ingang. dus een soort endless delay?

Origineel geplaatst door Daredevil
nahib amhali, die gebruikt toch zon phrase sampler?

Nee, da's een 'looper' delay wat hij gebruikt, als je dat stukje op die cajon bedoelt.
Da's dus een delay met vrij lange feedback-tijd en 100% feedback, met daarbij wat extra bedieningsmogelijkheden, zodat je naar wens een eindeloze repeat kan maken.

is er een progje die dit doet met de mic ingang. dus een soort endless delay?

Ik heb wel eens van die software gezien, ja. Kijk anders eens op www.loopers-delight.com voor wat tips.
Daar kom ik bijv. deze gratis software tegen: http://evenfall.com/ambiloop .... ziet er leuk uit!

Het punt met loopers is echter dat de bediening wel handig moet zijn.
Meestal heb je daar een hele bos switch pedalen bij, die je op een apparaat kan aansluiten.
Hoe dat met software zou moeten... ?

Laatst gewijzigd:
Wie ook een loop-delay gebruikt....

Wie ook een loop-delay gebruikt....

...is KT Tunstall, een iers-chinese singer/songwriter die momenteel ook een hitje heeft (naam weet ik niet), maar met haar eerste single, "Black Horse & The Cherry Tree", kon je haar geregeld op de buis zien met gitaar en Akai Headrush loop-delay.

leuke vindt ik van de samplers is als je hoort dat het samplers zijn als instrument , zoals in de art of noise

bv.

Zo is er ook een ...

Zo is er ook een ...

... Sample CD-Rom te krijgen (uitgever weet ik even niet) met samples van "oude vintage samplers" te krijgen.

Inmiddels...

Inmiddels...

...is m'n sampler (Akai S-2000) één van m'n meest gebruikte apparaten. namelijk om gitaarphrases in te spelen.
Heerlijk, geen lange opnames maken en toch echte gitaren.

Perfect.

PLAAAAAAAten softsynths eigenelijk alles wat ik heb gaat of naar de sampler of door de sampler dan lekker veel resamplen en choppen opnieuw inspelen en weer resamplen choppen nog meer effecten tot ik te vreden ben
en wat ik sample kan vanalles zijn van drum loops tot scratch sessies zelfs lyrics spit ik via mn mixer in naar mijn mpc

Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd. Echter, ik wil op lokatie samplen. Beetje zoals je ook digitaal fotografeert. Foto nemen, kijken of het iets is, nee nogmaals fotograferen en net zolang totdat je het juiste hebt.
Nu kun je natuurlijk een draagbare recorder gebruiken en thuis afwerken, maar ik wil meteen weten of ik het ergens in kan gebruiken. Is er een sampler die bijvoorbeeld op batterijen werkt?

Even inhaken op (phrase) samplers.. Ik heb een KP3 en das een heel dik ding. Alleen.. waarom waarom waarom is er geen start pedaal ingang of een precount functie. Daardoor is de samplerfunctie nogal waardeloos voor snel even een loop inspelen met gitaar of iets dergelijks.. :erm:

MPC500. Kun je onderweg ook nog meteen met je nieuwe samples aan de slag. :)

ik sampel voornamelijk loops die ik daarna in mijn pc al dan niet aan gort knip en opsla. en omdat ik mijn ding kan doen zonder deze loops weer te gebruiken, zijn mn loops meer een historisch sample archiefje aan het worden dan dat ik er daarna nog iets mee doe. dat vind ik zonde, dus ben aan het proberen steeds meer loopmateriaal te maken waaruit t.z.t. ik weer nieuwe dingen kan doen. doe dit sinds begin dit jaar ongeveer, daarvoor heb ik nooit iets met samples gedaan.

Back