Nieuw huis, nieuwe akoestiek

foto

foto

4..

De wanden waar je hier naar kijkt, waar de deur in hangt vormen dus nu het volgende probleem die ik moet aanpakken.

Nu is het een simpele gipsplaten wand aangehecht aan een houten skelet.

Attachments

• dscn0017.jpg
    dscn0017.jpg
    26,7 KB · Bekeken: 128
Dit valt wel mee denk ik. De muren zijn middels dubbele gisplaat op hout redelijk geïsoleerd.

Dat valt eerder tegen vermoed ik :D, hiermee elimineer je contactgeluiden sowieso niet helemaal maar ook: als je bijvoorbeeld maar 3 wanden in een kamer met 4 wanden volledig isoleert dan hoor je beneden gewoon nog geluid en dan voornamelijk onder de niet goed geisoleerde wand.
Echt meer dan je denkt.

Dubbele gipsplaat is goed, maar ik zou zeggen een losstaande muur (twee panelen met aan weerszijde gipsplaat en in het midden gevuld met steenwol) en de ruimte tussen de oude en de nieuwe muur ook vullen met steenwol..
Dit is een systeem dat goed werkt. Maar dit is dus een stuk meer dan alleen maar een dubbele gipsplaat, vandaar dat ik mn vraagtekens bij de huidige isolatie zet.

Ziet er uit als een leuke ruimte trouwens ! En als je het goed geisoleerd hebt ben je ook nog af van de zolder-kou ook nog.:D

Dat valt eerder tegen vermoed ik , hiermee elimineer je contactgeluiden sowieso niet helemaal maar ook: als je bijvoorbeeld maar 3 wanden in een kamer met 4 wanden volledig isoleert dan hoor je beneden gewoon nog geluid en dan voornamelijk onder de niet goed geisoleerde wand.

De wand waar je tegen kijkt waar de deur in zit is zowieso een zwakke plek. Dit zal ik dus zowieso nog moeten aanpakkken.

Overigens heb ik de andere wand/muur ook niet geisoleerd. Die is echter van steen dus dat is minder erg denk ik. Het is duidelijk dat ik iets moet doen aan die wanden.

Dubbele gipsplaat is goed, maar ik zou zeggen een losstaande muur (twee panelen met aan weerszijde gipsplaat en in het midden gevuld met steenwol) en de ruimte tussen de oude en de nieuwe muur ook vullen met steenwol..

Dit is idd. een optie die ik zal onderzoeken. Maar daar gaat mijn kamer dus nog kleiner van worden en het is weer geld zucht.. Maar goed, dat hoort erbij he:D

Was dat zolderdak al geisoleerd tussen de pannen en het hout?

Als dat niet zo is, en je de houtenplanken aan de binnenkant voorziet van isolatie en gipsplaten, kan je niet meer zien of het hout gaat rotten door een vochtprobleem of lek. Das niet zo fijn. Tenzij je natuurlijk een behoorlijk lek hebt en het vocht uiteindelijk ook door je isolatie en gips heen zou komen.

Easy-Cell

Easy-Cell

Beste Ensemble, ik wil ook met Easy-Cell mijn houten vloeren laten isoleren. Gaat hier voornamelijk om overlast van het lopen op de eerste etage en op zolder. Op zolder staat tevens een beamer die ik als thuisbioscoop heb omgebouwd, dus daar kan nog wel wat meer geluid vanaf komen. Mijn zoontje ligt dan daaronder weer te slapen.:Z.

Om hem een goede nachtrust te geven, adviseer jij nou wel of niet Easy-Cell?:halleluja

Back