[Track] Orchestra De La Musica

Verder vind ik het eigenlijk heel moeilijk te beoordelen, daar synthmuziek eigenlijk helemaal niet mijn smaak is.. Ik hou wel van elektronische muziek maar dan moet er duidelijk een soort van headbobin' groove inzitten en dat heb ik hier niet zo mee.

Gevarieerd is het zeker en er zitten een aantal verassende elementen in. Ik denk wel dat ik niet de verkorene ben hier wat zinnigs over te zeggen..

die drums @ 6.02 blijven 8~

Origineel geplaatst door Mikula
Leuke drums rond 6.02, waar heb je die mee gemaakt?

8~

Meerendeels zijn het gewoon de plugs van SX3 zelf ; reverb, delay en distortion. Met een hoop programmeren en geduld. En een Emu Ultra sampler.

Origineel geplaatst door chosenminder
Meerendeels zijn het gewoon de plugs van SX3 zelf ; reverb, delay en distortion. Met een hoop programmeren en geduld. En een Emu Ultra sampler.

Knap gedaan hoor :)

't Zit weer knap in elkaar, met name de drums en de effecten die je erop toepast. :okdan:

In de chat had ik al een en ander toegelicht over hoe ik deze stijl ervaar. Ik kan de lijn niet echt volgen. Ik heb vaak het idee dat het melodisch niet helemaal klopt. Willekeurig soms.

Nu kun je erover discussieren of dat komt door mijn muzikale achtergrond of niet, ik kan het maar moeilijk waarderen.

Nogmaals zeg ik: technisch van behoorlijk niveau.:okdan:

vreemd, maar dat maakt 'm eigenlijk net lekker:)

Klinkt lekker apart, daardoor ist erg orgineel. Je weet niet wat je verwachten kan en daardoor blijft et boeiend:) Alles is goed in elkaar gemixt! Erg leuk gedaan!

Vooral sterk op de compositie, goed varieerend daarin. De drums vind ik het lekkerste klinken. Arpeggio-Piano rond 1:33 heerlijk aphex twin-achtig, Trance strings rond 5:00 klinken misschien iets te clean, vind het op deze manier niet zo passen. Gaaf wat je doet na 6:03 met de drums 8) einde is ook origineel!

zoals ik al eerder zei

ik mis t rustpunt id track.. de basis
knap gemaakt en de emu klinkt weer mooi
de beat (vooral na 6:02) funkt een stuk meer dan een stel andere tracks die ik van je gehoord heb
de melodieen snap ik niet allemaal bij de track en t trancy-achtige stuk vind ik iets voor een andere track
de timing van de melodietjes vind ik niet overal even lekker

zoals altijd maak je weer eens 3 tracks in 1 :)

je hebt wel een eigen stijl.. ook al lijkt ie misschien her en der op dingen die ik al eens gehoord heb, je visie is duidelijk

Hartstikke bedankt voor jullie replies! :okdan:

Origineel geplaatst door fjoesz
ik mis t rustpunt id track.. de basis
knap gemaakt en de emu klinkt weer mooi
de beat (vooral na 6:02) funkt een stuk meer dan een stel andere tracks die ik van je gehoord heb
de melodieen snap ik niet allemaal bij de track en t trancy-achtige stuk vind ik iets voor een andere track
de timing van de melodietjes vind ik niet overal even lekker

Aphex Twin had niet met Windowlicker moeten komen ;). Even serieus het klopt dat ik vaak tracks maak met verschillende thema's. In mijn geval als je zolang muziek maakt wil je gewoon iets anders en muziek maken met verschillende thema's past er goed bij.

Dit soort tracks zijn gewoon gaaf om te maken.

mooi demotje vind ik. niet echt van ëen bepaalde style maar dat hoeft ook niet, zeker niet op s.f. . Het geeft gewoon aan wat je wel kunt en het zit mooi in elkaar. duidelijk veel werk en geduld en idd programeerwerk(wat ik mischien nooit van mn leven zou kunnen:D ). voor mij was alles wel te volgen, geen vage - of onbegrijpelijke stukken-. dat stukje tussen 3:35 en 4:45 (strings met een soort cutoff of zo) vond ik knap door elkaar gecomponeerd.

ik vond em wel een beetje lang duren....

.....maar waarschijnlijk was dat omdat ie al 5 keer opnieuw was begonnen!

mooi gedaan hoor, complimenten!
lekker sfeertje, en daar hou ik wel van.

grtz. ikke ;)

Ja, een echte chosen-track...

heel veel verschillende dingen waar mij het ene ingrediënt duidelijk beter smaakt dan het andere.
de orchestrale dingen vind ik erg cool, dingen die je met de drums doet ook, maar die trancy
leads knap ik een beetje op af :)

ik mis vooral een rode draad in de track; er komt geen enkel element terug bv.
het is voor mij nu meer een nummer wat bij beelden of iets zou moeten, omdat het als muzikaal stuk
op zichzelf niet interessant genoeg is. Ik vind daarom de vergelijking met Window Licker toch niet helemaal
op z'n plaats (no offense)

Ik hoor wel dat je je ziel en zaligheid in dit stuk hebt gestopt, en dat..... vind ik alleen maar een goed teken :)

Back