welk programma voor een mess up te maken?

DE3JEYH

Nieuwkomer
Hallo,

Welk programma kan je het best gebruiken om een mess up te maken.
Wil dat wel is gaan proberen,van 2 plaatjes 1 plaat maken.
Bijv.die plaat horny as a dandy,zal iemand vast wel kennen,zeker de 3fm luisteraar ;)

Groeten

Sony ACID werkt ook, maar Ableton is ook goed. Voor een mash-up heb je vaak een acapella van een track nodig; vragen waar deze gehaald kunnen worden is niet toegestaan ivm copyright-issues (dat je 't even weet, no offense intended - maar het is vaak de vraag na de vraag "waar maak ik dit mee").

Software om mp3's om te zetten naar .wav formaat : Winamp kan dit al. Audacity werkt ook en kost niks. Vaak knip je eerst de fragmenten op maat om ze dan met Ableton of ACID aan of over elkaar te zetten.

Origineel geplaatst door Yoozer
Sony ACID werkt ook, maar Ableton is ook goed. Voor een mash-up heb je vaak een acapella van een track nodig; vragen waar deze gehaald kunnen worden is niet toegestaan ivm copyright-issues (dat je 't even weet, no offense intended - maar het is vaak de vraag na de vraag "waar maak ik dit mee").

Nee dat wist ;)
Bedankt voor de info gasten,ik ga is ff een beetje kooien.

combo acid/audacity werkt alvast erg goed volgens mij, misschien ook iets makkelijker om mee te beginnen dan ableton

heb onlangs met acid en audacity zelf deze mash-up gemaakt

Origineel geplaatst door no_disc
combo acid/audacity werkt alvast erg goed volgens mij, misschien ook iets makkelijker om mee te beginnen dan ableton

heb onlangs met acid en audacity zelf deze mash-up gemaakt

Wat gaaf man !
Heb hem wel 3 keer beluisterd.
Die rap is nou niet meteen de makkelijkste om in sync te krijgen met die beat.
Maar naar acapella mag dus niet gevraagd worden, ok is goed, maar waar kan ik de forum rulez lezen ?
Kan ze echt niet vinden.:stupid

Origineel geplaatst door SicktronicK
heel goed gedaan dit!

bedankt
was eigenlijk mijn eerste mashup, ondertussen van een aantal jaar terug
niet echt extreem dansbaar, maar eerder soortement laidback. Mocht ik die nu opnieuw doen zou ik em meer oppompen.

Origineel geplaatst door Maks
what the hell? deze mashup hoorde ik al toen slimshady en flatbeat net uit waren? did U really make this is one ;)?
strange als dat zo is...heb em wel degelijk zelf gemaakt:)

wss zit er in ieder geval toch wel wat verschil tussen die mash-up en de mijne (bijvoorbeeld dat ik geen ongecensueerde acappella vond :D )

Kan je in Ableton ook de tempos van de samples veranderen?? Zodat ze op elkaar passen.

Ik heb zojuist mijn eerste test in de muziek software ooit gedaan. Ik heb er logic voor gebruikt (en mijn Magix Music Maker Kennis van jaren terug).

Ik heb nog steeds geen monitoren, dus hij moet nog afgemixt worden en hier en daarm nog wat aangepast, maar het bewijs: In Logic is het ook mogelijk. De overgangen zijn hier en daar nog niet goed, maar zonder monitoren is dit niet goed te doen.

Dus maar even naar de shop volgend weekend

Origineel geplaatst door Deadstar
Kan je in Ableton ook de tempos van de samples veranderen?? Zodat ze op elkaar passen.
Ehh.. da's zo ongeveer het hele idee achter Ableton, dat je zelf niet meer de samples hoeft te stretchen :P.

Al mijn MESS-up songs zijn gemaakt mbv Audacity (zie "Kut Nummer Contest"-topic), maar daar was het synchroon laten lopen niet echt belangrijk voor me.. :D

Het KAN wel, maar dan is het handig om van te voren de BPM's te weten van alle tracks, anders is het nogal een gepuzzel..

:okdan: Maar een leuk G-R-A-T-I-S programmaatje is het wel!

Maar hoe doet bijvoorbeeld Jazzanova het dan op de Blue Note Trip Platen? Deze samples komen vrijwel allemaal van hun originele vinyl collectie. Hoe rijgen zij de achtergrond muziek weg dan??

Re: welk programma voor een mess up te maken?

Origineel geplaatst door DE3JEYH
Hallo,

Welk programma kan je het best gebruiken om een mess up te maken.
Wil dat wel is gaan proberen,van 2 plaatjes 1 plaat maken.
Bijv.die plaat horny as a dandy,zal iemand vast wel kennen,zeker de 3fm luisteraar ;)

Groeten

Jij zit zeker op de HKU te hilversum ;)

Back