welk programma voor een mess up te maken?

Origineel geplaatst door Yoozer
Voor een mash-up heb je vaak een acapella van een track nodig; vragen waar deze gehaald kunnen worden is niet toegestaan ivm copyright-issues (dat je 't even weet, no offense intended - maar het is vaak de vraag na de vraag "waar maak ik dit mee").

enigzins offtopic, maar toch:

Een tijdje geleden kwam ik een site tegen (nooit verder naar gekeken, dus vraag me ook geen url) waarop acapella's te vinden waren, nagezongen door anderen. Even logisch beredeneerd zou dit imo ook niet toegestaan moeten zijn. Op de site zelf beweerde men echter (natuurlijk) anders. ik heb er toen voor de gein een paar gedownload en beluisterd. Wat me, naast de sterk wisselende geluids- en zangkwaliteiten, opviel was, dat ik er zeker 2 gevonden had waarbij de tekst hooguit op het origineel leek, maar waarin toch de nodige woorden vervangen waren.

ik heb totaal geen interesse in het gebruiken van die acapella's, noch in het gebruik van dergelijke sites als bron voor leuke geluidjes/stemmetjes, maar zou eigenlijk toch wel willen weten wanneer je nou precies aan de goede kant van de lijn bezig bent, en wanneer je naast het potje pist.

Wie weet het ?

Hoi,

Bij het maken van mess up (of mash ups) ben je auteursrechtelijk nooit goed bezig. De eigenaar bezit alle rechten en voor een ander is het dan niet tvoegestaan om deze openbaarn te maken dan wel te verveelvoudigen.

Aangezien het mashen verveelvoudigen is en het daarna hier op het forum zetten oberbaar maken is, is het dus auteursrechtelijk gezien niet goed.

Misschien heeft die site wel de auteursrechten onder licentie gekregen en mag daarom de tracks door anderen in laten zingen. Feit is dat als je deze gaat mashen, jij nog steeds niet de eigenaar bent van de rechten en het dus nog steeds niet mag.

Ik zou zeggen mix lekker door, maar release je track nooit commercieel.

Re: welk programma voor een mess up te maken?

Je zult mij dan ook niet horen zeggen dat je acapella's soms wel kunt vinden met P2P software

:maffia:

-C-

Origineel geplaatst door 6 trak
:frons:

O, je dacht dat dat mijn hoogtepunt in muzikaal kunnen was?

:bekdicht: Sju, dat IS ook zo....

Back