Tipische C64 "snare"

Origineel geplaatst door koekebakker
Pfft... dan moet ik verdomd diep graven in mijn geheugen.
Het was een proggie met voornamelijk muzieknoten en een niet al te breed scala aan geluiden.
De SID programmeren zat er dus niet in. Wel wat atack/decay spul maar daar bleef het wel bij.
Ik Kan mij herinneren dat er een demo liedje van "king of the road" bij zat en nog wat
klassiek spul met o.a. Für Elise.
De interface was ronduit slecht, omdat je beperkt was tot een joystick. Invoeren, noot soort
kiezen, invoeren, nootsoort kiezen, etc...etc...
[afdwaling]
Maar hey... het was een programma van de plaatselijke computer club. Van die criminele
organisaties kan de mafia nog wat leren. Men kwam daar lauter om ongegeneerd software
bij de vleet te dupliceren, om vervolgens bakken vol diskettes mee naar huis te nemen. De
computerclub in Beilen werdt zelfs geleid door een politieman.
[/afdwaling]

En daarna heb je nooit verder gekeken dan je neus lang is?

Hier...probeer GoatTracker
http://en.wikipedia.org/wiki/GoatTracker

Pfft... dan moet ik verdomd diep graven in mijn geheugen.
Het was een proggie met voornamelijk muzieknoten en een niet al te breed scala aan geluiden.
De SID programmeren zat er dus niet in. Wel wat atack/decay spul maar daar bleef het wel bij.
Ik Kan mij herinneren dat er een demo liedje van "king of the road" bij zat en nog wat
klassiek spul met o.a. Für Elise.
De interface was ronduit slecht, omdat je beperkt was tot een joystick. Invoeren, noot soort
kiezen, invoeren, nootsoort kiezen, etc...etc...
erm... toch niet zoiets?

The_Music_Studio.gif

*auw!* Ik kan wel merken dat je weinig Commodore (muziek software) Kaas hebt gegeten ;)

toen ik 12 was, was ik niet zo into de commodore music. Toen vond ik Guns n Roses beter.
What a fool I was....

(het was inderdaad dat proggie. Ik kijg er nog koude rillingen van)

tsja ok interface... de essentie van dat programma is ook per definitie het invoeren van noten. Waarschijnlijk oogde zo'n programma destijds professioneler bij de muzieklezende nerd. Ik geloof ook niet dat er uberhaupt al trackers bestonden voor de c64 zo rond de helft jaren 80 (laat staan publiekelijk verspreid waren)

maar goed, ik moet nog zien hoe vriendelijk jij de interface gaat vinden van Prophet 64 ;)

toen ik 12 was, was ik niet zo into de commodore music. Toen vond ik Guns n Roses beter.
What a fool I was....

(het was inderdaad dat proggie. Ik kijg er nog koude rillingen van)

In 1990 was je 12. Toen waren Rock Monitor, Future Composer, DMC en Music Assembler al beschikbaar voor de massa.
Wat een ongelofelijke kutcomputerklup moet dat geweest zijn dat zie die niet voor je hadden
;)

't Is nooit te laat om het nog 's te proberen.

Juist. Ik wacht daarom nog ff vele recensies van de prophet64 af.
Het jammere is datik geen software (boven genoemde proggies) op C64 schijven
kan zertten via PC zonder extra hardware. Daar was de MSX wat handiger in (720kB, Fat12)

Back