Ik ben vandaag nieuw en absolute beginner.
Op het gevaar af dat ik een snauw :-) krijg.... probeer ik mijn vraag hier toch maar.
Ik moet immers ergens beginnen en ik kom er zelf niet uit.
Ik hoef, desgewenst, geen uitgebreide uitleg, maar wel graag een goede verwijzing waar ik eventueel zelf verder kan zoeken ( in jullie search vond ik nog niet wat nodig heb ).
Ik wil soundfontsamples in Cubase ( e/o Nuendo ) importeren, maar dat lukt me niet.
Ik ontdekte wel een VSTi voor SF maar ook daarmee krijg ik, wat ik wil, niet aan de gang.
Kennelijk begrijp ik de verbanden tussen SF:wav:midi nog niet.
Mijn rookie-vragen :
1.
Kunnen soundfonts als soundfonts in Cubase/Nuendo geimporteerd worden zonder gebruik van de Blasterkaart met Vienna ? ( Ik heb een Octane/AW4416/RME HDSP9652 combinatie ).
Zoja, hoe ?
2.
Zoneen, hoe maak ik wav's uit SF's ?
Want die krijg ik natuurlijk wel in Cubase/Nuendo.
Dank voor jullie hopelijke hulp.
Op het gevaar af dat ik een snauw :-) krijg.... probeer ik mijn vraag hier toch maar.
Ik moet immers ergens beginnen en ik kom er zelf niet uit.
Ik hoef, desgewenst, geen uitgebreide uitleg, maar wel graag een goede verwijzing waar ik eventueel zelf verder kan zoeken ( in jullie search vond ik nog niet wat nodig heb ).
Ik wil soundfontsamples in Cubase ( e/o Nuendo ) importeren, maar dat lukt me niet.
Ik ontdekte wel een VSTi voor SF maar ook daarmee krijg ik, wat ik wil, niet aan de gang.
Kennelijk begrijp ik de verbanden tussen SF:wav:midi nog niet.
Mijn rookie-vragen :
1.
Kunnen soundfonts als soundfonts in Cubase/Nuendo geimporteerd worden zonder gebruik van de Blasterkaart met Vienna ? ( Ik heb een Octane/AW4416/RME HDSP9652 combinatie ).
Zoja, hoe ?
2.
Zoneen, hoe maak ik wav's uit SF's ?
Want die krijg ik natuurlijk wel in Cubase/Nuendo.
Dank voor jullie hopelijke hulp.