Yoonchi
Synth Dork
Ik vraag me de laatste tijd af wat zo speciaal aan een Moog Minimoog is. Behalve dat het best een mooie kast is(ik begin steeds meer die houten kasten van Moog en SCI mooier en mooier te vinden, had er een hekel aan vroeger) en er een typisch attack in het geluid zit.
Ik heb de laatste dagen de geluidsamples op de Alien Project Moog Minimoog site zitten beluisteren. Leuk dat je al deze geluidjes kunt maken. Het enige geluid dat ik echt goed vind is het geluid als laatste sample op Sound 3.
De rest is aardig maar dat kan ook allemaal met een 'magere' Crumar Bit One.
Dus ik wil graag wat reacties van Moog Minimoog bezitters horen.
Wat mis ik als ik geen Minimoog heb?
Niet zeggen dat ik nooit een Minimoog in het echt gehoord heb. Want ik heb in 1978 meen ik Earth, Wind & Fire live eentje horen gebruiken. En de Jan Hammer platen ken ik ook wel.
Ik heb de laatste dagen de geluidsamples op de Alien Project Moog Minimoog site zitten beluisteren. Leuk dat je al deze geluidjes kunt maken. Het enige geluid dat ik echt goed vind is het geluid als laatste sample op Sound 3.
De rest is aardig maar dat kan ook allemaal met een 'magere' Crumar Bit One.
Dus ik wil graag wat reacties van Moog Minimoog bezitters horen.
Wat mis ik als ik geen Minimoog heb?
Niet zeggen dat ik nooit een Minimoog in het echt gehoord heb. Want ik heb in 1978 meen ik Earth, Wind & Fire live eentje horen gebruiken. En de Jan Hammer platen ken ik ook wel.

(en koop ik morgen 30 bit ones)