Waarom een Moog Minimoog?

Origineel geplaatst door Leo
als die jp6 weg moet, hoor ik het graag!

Lijkenpikker! :P

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Is het GROTE probleem met dit soort bakken.
Heb een Jupiter 6 met een waanzinnig zaagtandlead. De Spuer SAW in de JP 8080 is daar op gebaseerd. De J6 is echter veel vetter.
Nadeel. je krijgt hem niet in je mix.
Je moet dan of een heel spaarse mix hebben of de zaagtand uitdunnen maar dan ben je je impact van het geluid kwijt.

Oftewel... useless zaagtand.

Origineel geplaatst door fuse
Lijkenpikker! :P

ik ben nooit te beroerd iemand te helpen van zijn problemen af te komen.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Is het GROTE probleem met dit soort bakken.
Heb een Jupiter 6 met een waanzinnig zaagtandlead. De Spuer SAW in de JP 8080 is daar op gebaseerd. De J6 is echter veel vetter.
Je moet dan of een heel spaarse mix hebben of de zaagtand uitdunnen maar dan ben je je impact van het geluid kwijt.

Compressie en EQ??

Origineel geplaatst door Pinquin
... en toevallig heb ik in het verleden regelmatig achter een minimoog gezeten. En daarnaast nog vele andere analoge synths. Maar we leven niet meer in de seventies, de mogelijkheden vandaag de dag zijn een stuk uitgebreider. Muziekaliteit zit niet in een machine, dat haal je uit jezelf. Dat een synth daarbij inspirerend kan werken lijkt me wel duidelijk, maar dat geldt voor alle synth's en niet alleen die ene Moog.....
Het valt me wel op die defensieve reacties, vast die-hard analogies.... ;)

Ik gebruik ook veel digitaal zoals een Waldorg q/xt/nordlead(zo goed als nooit meer)
Ik heb de vetste tracks gehoord die alleen maar met een pc zijn gemaakt.
Dus het ligt altijd aan je zelf hoe creatief je bent hoe je met je gear om gaat.

Maar als je een berg gaat beklimmen en je wilt je er goed op voorbereiden ga je toch ook niet met je oude vertrouwde slippers de mount everest beklimmen.
Nee wat doe je je kiest de best mogenlijke berg stappers die er zijn.
Dus daarom de mini:)

Origineel geplaatst door Catscan
Ik gebruik ook veel digitaal zoals een Waldorg q/xt/nordlead(zo goed als nooit meer)
Ik heb de vetste tracks gehoord die alleen maar met een pc zijn gemaakt.
Dus het ligt altijd aan je zelf hoe creatief je bent hoe je met je gear om gaat.

Maar als je een berg gaat beklimmen en je wilt je er goed op voorbereiden ga je toch ook niet met je oude vertrouwde slippers de mount everest beklimmen.
Nee wat doe je je kiest de best mogenlijke berg stappers die er zijn.
Dus daarom de mini:)

... mooi verhaal. Alleen de conclusie slaat als een tang op een varken 8o)

s het GROTE probleem met dit soort bakken.

Ik denk dat dit een typisch probleem van de jupiter 6 is, erg mid-gericht, een jupiter 8 heeft dat probleem weer totaal niet....maarja daar ga je ook geen supersaw op maken :D

.... en dan kun je net zo goed een VA synth gebruiken.

Waarom? gaat het hele geluidskarakter van een echte dikke analoge synth weg als je er EQ en compressie opgooid? daar wordt het alleen nog maar dikker van ;).

Ik heb zelf een Jupiter 8 ongeveer 10 jaar in bezit gehad, en het is nog een van mijn favorieten. Ik vond het alleen erg lastig om 'm goed in de mix te krijgen zonder toeters en bellen. Met het moderne spul gaat dat allemaal een stuk makkelijker. Dat er een uiteindelijk een verschil te horen is tussen analoog en digitaal klopt helemaal, maar is minimaal in een eindmix.

Back