Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie het voordeel niet. Logic doet alles wat ik wil. Soort valse nostalgie als je het mij vraagt.

XP probleem... maar erm, nieuwe diskette gewoon formatten op de Atari, dan flop met PC gebruiken...Volgens een site moet ik t programma unzippen en op een oude 720kb flop zetten maar die krijg ik niet geformatteerd op mijn pc? de atari kan wel dos geformatteerde floppys aan maar waarom geen recente dan?
da's idd wel makkelijk/handig voor dit soort zaken.Of je installeerd op een oude pc windows 98....
De enige redenen die ik kan verzinnen om m'n Atari('s) weer uit te pakken, is voor de (schijnbaar) 'anders' strakke midi-groove. Ofwel: hij / zij schijnt 'n eigen midigroove te hebben vanwege de clock.

Ik gebruikte er ooit nog 1 als sampler (mono in en uit, wel 16 bit 44,1 kHz, maar dan 1 stemmig. Kon ook 4 stemmig: 8 bit 11 kHz of zoiets...). Ah, die goeie ouwe tijd...![]()

erm ah... ja dat zal dan ook wel zo zijn idd... zelf nooit meer geprobeerd nl.6 trak...flop formatteren op de atari heeft geen zin....xp kan gewoon niet overweg met 720 kb floppen...ook niet lezen.
uitgaande van alleen noten zal dat pas zo rond de 1000 zijn voordat de bandbreedte begint te kuchen, gebruik je daarnaast ook nog veelvuldig pitchbend en modulatie (om nog maar helemaal niet te spreken van CC's of zelfs SysEx) dan gaat het heel hard idd...ik irriteerde me meestal mateloos aan het feit dat de Atari (1040st met standaard midipoort) heel slecht was in het verwerken van veel data tegelijk. Bij heel veel noten tegelijk kon je duidelijk horen dat ze achter elkaar werden verstuurd en dat resulteerde vaak in 'onstrakke' muziek.
uitgaande van alleen noten zal dat pas zo rond de 1000 zijn voordat de bandbreedte begint te kuchen, gebruik je daarnaast ook nog veelvuldig pitchbend en modulatie (om nog maar helemaal niet te spreken van CC's of zelfs SysEx) dan gaat het heel hard idd...
maar dat had verder weinig met de atari midipoort te maken...
geen wonder, SysEx is helemaal niet bedoeld om realtime te gebruiken tijdens een song... dat is vragen om problemen nutuulk...Ehm o ja... meestal gebruikte ik beste wel wat sysex voor het filter cutoff van de Roland Sound Canvas.
maar da's dus gewoon een soundchip en sampletjes tracker maar geen midi tracker...Gaat over een gratis tracker met goeie live mogelijkheden.

hoezo? ...hij wil alleen maar aangeven dat je nu ook extern kan spoelen naar een bepaalde positie waarbij de tracker nu ook automatisch weet waar ie naartoe moet springen, dat was voorheen niet mogelijk met dit soort trackers...Maar toen ie begon over ableton, z'n controller
en op't laatste zijnen release datum...
HAHAha![]()
zoals al eerder opgemerkt;Soit,
Al bij al is't wel een leuke presentatie,
Maar als "100% SoundStudio Tracker Artist" vind ik de Amiga's Soundstudio
toch wel Superieur hoor ! Veel meer dan 3 tracks
dat is leuk voor een "100% SoundStudio Tracker Artist" maar dit is specifiek voor Atari Tracker enthousiastelingen die zoiets voorheen nog nooit eerder hadden gezien...en met arexx kun je 't helemaal naar je hand zetten...
't Is o zo simple om gans je toestenbord toe te wijzen
aan de SoundStudio functies.. (Muting tracks, Pattern Change, Tempo Change,...)
M'n A4000 Keyboard werkt net als een controller!
En dat deze tracker goed zou te syncen zijn
is ook iets waar Soundstudio problemen mee geeft.
zo gek is dat toch niet? t'iz niet meer begin 90's heMaar van zijnen uitleg over "All Trackers need to be Freeware"
'tja,
"Het is daardoor dat we de "Tiejo" van Med/SoundStudio kwijt zijn!!!"
![]()

6 trak...flop formatteren op de atari heeft geen zin....xp kan gewoon niet overweg met 720 kb floppen...ook niet lezen.