Origineel geplaatst door Fokov
Voor de duidelijkheid:
Het ging om een losse sample, gewoon als audio gebruikt. Dus niet in impulse of simpler of whatever.
Warp stond uit, maar fade stond aan. En ik denk dat dat laatste de crux is. Dan fade ie hem in in en dat gaat ten koste van de attack en dus punch/helderheid.
Maar verder goed om te horen wat hier allemaal gezegd wordt! Dus met renderen klinkt het sowieso beter? Wel iets om te onthouden, want vaak neem ik een track op via wavelab door hem gewoon af te spelen. Dan pakt ie nl de midi dingen (hardware) ook mee, anders is dat zo'n gekloot. Maar blijkbaar kan ik dat dus beter anders doen...
Maar voor de duidelijkheid:
Over Ableton niets dan goeds wat betreft werkwijze etcetera. uiteindelijk, echter, moet je wel blijven opletten hoe het allemaal moet gaan klinken en wat je er allemaal aan kan doen. Ik wordt de laatste tijd wel gek van het afmixen enzo. Ben helemaal niet meer met het creatieve aspect bezig maar alleen hoe je iets ' zo vet mogelijk' kan laten klinken. Zowel de individuele geludien als de gehele mix. Dat bevat natuurlijk ook wel een creatief element, maar toch... Het arrangement enzo verlies ik een beetje uit het oog.
Maar goed, da's weer een heel andere discussie.