Welke live gear?

marcel B

ElectroArt
Ik heb weer wat geld te besteden maar weet niet precies wat ik het beste kan kopen.
Ik zou graag me muziek live willen brengen. (lekker knopjes draaien) en veel pas op het moment zelf bepalen.

Ik heb al een electribe ERmkII en een EAmkII en op de computer ableton live met een midi keyboard.
Maar ik zit al heel de dag achter de computer voor school dus heb wel zin om thuis lekker met hardware muziek te maken.

Ik zoek eigenlijk nog wat leuke synth geluidje en een paar kick's snare's enz.

Ik heb een paar dingen bedacht.
of ik koop een sampler waar ik dan wat kicks in gooi en een paar synth loopjes die ik dan in ableton maak.
- de sp-404 ofzo (ik weet niet of dat wat is)

of een sequencer om alles aantesturen (zeker voor in de toekomst)
- rm1x ofzo

of een sequencer met een sampler erin (maar ik denk dat dat een dure grap word).

of gewoon een leuke synth en dan gewoon blijven sequencen in ableton.

Ik maak electro, techno, acid en soms vink het ook wel leuk om nog wat andere muziek te maken.

Mijn budget is ongeveer 200-300 euro het liefst wil ik nieuw spul kopen maar net als de Rm1x zou ik dan 2e hands kopen.

Ik weet niet wat ik het beste kan kopen of dat ik beter nog even kan wachte en wat anders kopen.

marcel

Misschien is de electribe S iets voor je?
Dan heb je een apparaat waarvan je al weet hoe ie werkt maar dan met een sampe engine.
Boven je budget zit je vast aan een MPC (jep daar ga ik weer 8)) of iets vergelijkbaars.

-C-

Als ik jou was, zou ik gaan voor een dikke tweedehands analoog filter.

Kijk, opzich zijn die korgjes erg leuk voor live, ondanks dat ze erg beperkt zijn heb je er echt veel fun aan!
Gooi of je kicks of je synth door bijvoorbeeld een sherman filterbank of beide en het is erg leuk live aan die knoppen te draaien
www.sherman.be

Als je er dan ook nog een electribe s bijkoopt heb je echt een leuke set!

Succes!

ja de electribe ES is ook wel een kans hebber

Wat is eigenlijk het verschil tussen de sp404 en de electribe ES (mogelijkheden)
met welke kan je meer en welke is beter voor live gebruik

zijn er eigenlijk nog meer samplers in deze prijs klasse?

marcel

Laatst gewijzigd:
Zijn der ook leuke synths in deze prijs klassen of iets er boven?

Een synth met veel knopjes en zo weinig mogelijk menu's

- k station ( is dat beetje een veelzijdige synth)
of een synth zonder toetsen

Als je met loopjes wilt werken misschien een su700? Valt misschien ook net binnen je budget.

Origineel geplaatst door marcel B
Zijn der ook leuke synths in deze prijs klassen of iets er boven?

Een synth met veel knopjes en zo weinig mogelijk menu's

- k station ( is dat beetje een veelzijdige synth)
of een synth zonder toetsen
k station zijn genoeg topics over

oke ik ga is ff zoeken

maar zijn der nog leuke andere synths?

als jij een samplertje zoekt tot 300 euro
om loops in te proppen
kan je ook eens kijken naar een emu of akai 3000

Ik zat net weer is ff muziek te maken en ga denk toch maar voor een leuke synth.

Later kan ik altijd nog een hardware sequencer en sampler kopen.
denk dat ik nu meer heb aan een leuke synth.

Heb je nog aan externe filters of fx gedacht en/of gekeken?
is echt de moeite waard hoor ;-)

JA ik denk dat ik eerst een leuke synth ga kopen en dan gewoon blijven sequencen met ableton
Daar heb ik nu het meeste aan denk ik. Zo dat ik in ableton meer cpu over heb voor vst's en vsti's

En van de zomer maar is kijken voor een leuke fx/filter (dat kan ik nu nog wel even doen in ableton).
En de sampler gebruik ik nog maar ff uit ableton.

En dan ook maar is kijken naar een rm1x.

bedankt voor jullie tips

Mmm... filters en Fx in ableton kun je niet echt vergelijken met analoge filters hoor, maargoed... dit is een leerproces waar je zelf
dmv gear proberen achterkomt.

Succes :W

Ik zou wel graag een analoge filter willen maarja alles op zijn tijd.

Als de keuze bij mij zou liggen dan zou ik of lekker blijven freaken met live
of even door sparen voor een Akai MPC xxxx.
Een Akai MPC1000 is al voor 500 euro te vinden op marktplaats.

Zo'n mpc1000 voegt niks toe geloof me ;-) heb ze zelf tot 2 keer toe ook gehad met os.2
Is echt alleen leuk als drumdoos, maar je moet de interne fx en eq niet gebruiken zonde van je mooie samples.

Maar gooi je een bagger geluid uit een goedkope synth door een Sherman, akai, macbeth morocco, Mfb, metasonix, Draai aan de knoppen en je voelt het geluid opgepomt worden. En eigenlijk wordt je synth een nieuwe machine 8o)

Back