Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door marcel B
Zijn der ook leuke synths in deze prijs klassen of iets er boven?
Een synth met veel knopjes en zo weinig mogelijk menu's
- k station ( is dat beetje een veelzijdige synth)
of een synth zonder toetsen

Origineel geplaatst door sjeijk
monitor speakers
Origineel geplaatst door pal
Zo'n mpc1000 voegt niks toe geloof me ;-)

Origineel geplaatst door marcel B
Ja heb wel een kleine mixer met nog genoeg ruimte over.
heb nog geen compressor en ook geen andere fx alleen zo'n fx in de mixer (maarja das ook niet echt veel)
En ja hoe ik live zou willen gaan:
- Van te voren de melodieen maken het liefst op de computer of in een makkelijke hardware sequencer.
- live snel en makkelijk kunnen kiezen welke melodie hij naar welke synth/ drum computer stuurt.
- en nog wat samples toe voegen.
- en af en toe zelf wat spelen als het kan als ik dan even me handen vrij heb.
- dus het liefste een sequencer(eventueel ook sampler) die ik het grootste gedeelte met 1 hand kan bedienen
zodat ik me ander hand nog vrij heb voor de volumes op me mixer en het draaien aan de filters/andere fx.
Mijn budget is niet al te groot dus kan of een hele tijd sparen en dan iets duurs kopen waar ik het meeste aan heb
of steeds wat kopen zodat ik uit eigenlijk toch op een leuke live setup uit kom.
Wat ik zeker moet aanschaffen is:
filter
compressor ook wel denk ik
synth
en dan nog een sequencer sampler
maarja wat eerst

Origineel geplaatst door bombario
Zoveel mensen zoveel meningen, lol. Wij werken voor onze liveset met een MPC-1000 en ik vind 'em heerlijk, vooral de USB is ideaal. Samples drag&droppen met midifike erbij, MPC opstarten et voila. Niets zo vervelend dan een hele middag samples inladen met een floppy, zoals op de SU-700![]()