Welke live gear?

Origineel geplaatst door marcel B
Zijn der ook leuke synths in deze prijs klassen of iets er boven?

Een synth met veel knopjes en zo weinig mogelijk menu's

- k station ( is dat beetje een veelzijdige synth)
of een synth zonder toetsen

vermona performer..

een mpc zou goed gaan bij korgjes. de mpc gebruik je dan als sampler, als master in de midi sync setup en met de pads kan je vanalles triggeren (audio, video) en live drums spelen enzo
een synth met arp en vette bass sound kan ook ni misstaan
een compressor heb je ook nodig
heb je al een mixer?

heb je al beslist "hoe" je live wil werken? (een beetje dieper dan "knopjes draaien en on-the-fly beslissingen nemen) als je dat weet nl kan je je beter richten :)
200 a 300 euro is gene vette natuurlijk =(

Een Alesis Micron is een leuke synthesizer met sequencer en program-drumcomputer aan boord. Staat nu te koop bij Rockpalace, Feedback en I4-Muzique voor 469 euro.

Phochos:D

Ja heb wel een kleine mixer met nog genoeg ruimte over.

heb nog geen compressor en ook geen andere fx alleen zo'n fx in de mixer (maarja das ook niet echt veel)

En ja hoe ik live zou willen gaan:
- Van te voren de melodieen maken het liefst op de computer of in een makkelijke hardware sequencer.
- live snel en makkelijk kunnen kiezen welke melodie hij naar welke synth/ drum computer stuurt.
- en nog wat samples toe voegen.
- en af en toe zelf wat spelen als het kan als ik dan even me handen vrij heb.
- dus het liefste een sequencer(eventueel ook sampler) die ik het grootste gedeelte met 1 hand kan bedienen
zodat ik me ander hand nog vrij heb voor de volumes op me mixer en het draaien aan de filters/andere fx.

Mijn budget is niet al te groot dus kan of een hele tijd sparen en dan iets duurs kopen waar ik het meeste aan heb
of steeds wat kopen zodat ik uit eigenlijk toch op een leuke live setup uit kom.

Wat ik zeker moet aanschaffen is:
filter
compressor ook wel denk ik
synth
en dan nog een sequencer sampler

maarja wat eerst

nog ff over die Alesis Micron lijkt mee een leuke synth alleen beetje jammer dat er maar weinig knopjes op zitten.
ik weet niet of je daar echt last van hebt als je geluiden maakt of dat je gewoon makkelijk door de menu's heen gaat.

Origineel geplaatst door sjeijk
monitor speakers

Voor live??? Dan eerder een hoofdtelefoon toch...

Ja de sp-404 lijkt me ook wel leuk om live mee te werken.

Maar kan eigenlijk nog vrijweinig vinden over de sp-404 op dit forum.

Ik heb er wel een paar vragen mischien kunnen julie ze beantwoorden.

- kan je verschillende loops onder verschillende verschillende knoppen gooien. en dan bijv eerst 1 af laten spelen en daarna als de als hij weer op nieuwe zou moeten beginnen 1,2 en 6 tegelijk.

- kan je de loop aanpassen aan het bpm

- kan je makkelijk live kiezen welke loop/geluid je onder welke knop gooit of moet je dat allemaal van te voren doen.

2dehands zijn de Roland SP-808's ook goed betaalbaar! Heb er sinds kort ook 1 en dat werkt als een speer! Snelle laadtijden, interne zip, hoop fx.. Enige nadeel dat ik kan vinden is dat ie maximaal 4 stereo samples tegelijk kan afspelen, maargoed, een beetje creatieve geest werkt daar zo omheen!

Pas alleen op voor het filter, heb al 2 dagen een waanzinnige piep in mn oren omdat ik de resonantie even vol open gooide.. Dat doen we dus NIET nog een keer.. Allemachtig zeg :stupid

Maar erg leuke bak!! Sequencer, sampler, zelfs een monofone synth met step-sequencer zit erin! Alles werkt via zip en dat werkt bij mij tot nog toe prima! (Heeft geen intern geheugen, zijn geheugen is de zip die er op dat moment in zit!)

Ook een aux send zodat je je samples door een externe bak kan trekken! :okdan:

Origineel geplaatst door pal
Zo'n mpc1000 voegt niks toe geloof me ;-)

Zoveel mensen zoveel meningen, lol. Wij werken voor onze liveset met een MPC-1000 en ik vind 'em heerlijk, vooral de USB is ideaal. Samples drag&droppen met midifike erbij, MPC opstarten et voila. Niets zo vervelend dan een hele middag samples inladen met een floppy, zoals op de SU-700 :D

Als ik jou was zou ik voor een mpc1000 gaan, die heb ik laatst aangeschaft, zeer tevreden over bediening is makkelijk, snel, apparaat is compact voor live, makkelijk combineren met computer(bluebox software)

De rm1x heb ik 2x gehad en verkocht, echt nix voor mij. groot, zwaar, slechte geluiden.

de Boss sp505 gebruik ik ook live, meer voor phrase loops. Verder een raar ding. Roland zegt dat je wav, aiff kan importeren, mij niet gelukt. Er is ook een nieuw o.s. Alleen zeggen ze nergens wat er verbeterd is, dus ik zet 'm er mooi niet op.
verder geen stepsequencer.

Mijn setup voor live is nu:

-mpc1000
-tr606
-er1 (door de sp505 heen)
-sp505
-tb303
-dsi
-behringer mx1604a

-v3 thru ding
-msy2

+ evt

-behringer compressor
-zoom 1204
-mam phaze ding

zeer compacte setup...

Evt een midicontroller om in Live meer te freaken?

Is de sp-606 eigenlijk ook wat voor live want daar lees je hier eigenlijk best weinig over

De mpc 1000 is een beetje boven mijn budget
dat is wel jammer want het lijkt me wel een hele leuke bak.

mischien is het iets voor in de toekomst

Ik heb een tijdje getwijfeld tussen een SP-606 en Korg ESX, en uiteindelijk voor de laatste gekozen.. Prima bak voor live, veel realtime knoppen en hand-on fx.. de sp-606 oogt veel meer als een programmeer-ding..

oja, en;

Ja de sp-404 lijkt me ook wel leuk om live mee te werken.

Maar kan eigenlijk nog vrijweinig vinden over de sp-404 op dit forum.

Ik heb er wel een paar vragen mischien kunnen julie ze beantwoorden.

- kan je verschillende loops onder verschillende verschillende knoppen gooien. en dan bijv eerst 1 af laten spelen en daarna als de als hij weer op nieuwe zou moeten beginnen 1,2 en 6 tegelijk.

Ja, dan moet je de samples onderling beatmatchen (van tevoren) en als loop instellen, dan kan het. Je kunt ook hele patterns maken. En ook nog eens clocken met andere gear.. Of dat voor loop-samples geld weet ik niet, misschien met de tempo-lock functie.

- kan je de loop aanpassen aan het bpm

Ja, maar dat moet je (dacht ik) vooraf instellen bij de sample settings (bpm-waarden)

- kan je makkelijk live kiezen welke loop/geluid je onder welke knop gooit of moet je dat allemaal van te voren doen.

Dat moet je van tevoren doen, hoewel je wel tussen knoppen kunt switchen.. Maar als je weet onder welke knop wat zit, dan is er geen probleem denk ik.

:)

Origineel geplaatst door marcel B
Ja heb wel een kleine mixer met nog genoeg ruimte over.

heb nog geen compressor en ook geen andere fx alleen zo'n fx in de mixer (maarja das ook niet echt veel)

En ja hoe ik live zou willen gaan:
- Van te voren de melodieen maken het liefst op de computer of in een makkelijke hardware sequencer.
- live snel en makkelijk kunnen kiezen welke melodie hij naar welke synth/ drum computer stuurt.
- en nog wat samples toe voegen.
- en af en toe zelf wat spelen als het kan als ik dan even me handen vrij heb.
- dus het liefste een sequencer(eventueel ook sampler) die ik het grootste gedeelte met 1 hand kan bedienen
zodat ik me ander hand nog vrij heb voor de volumes op me mixer en het draaien aan de filters/andere fx.

Mijn budget is niet al te groot dus kan of een hele tijd sparen en dan iets duurs kopen waar ik het meeste aan heb
of steeds wat kopen zodat ik uit eigenlijk toch op een leuke live setup uit kom.

Wat ik zeker moet aanschaffen is:
filter
compressor ook wel denk ik
synth
en dan nog een sequencer sampler

maarja wat eerst

Ik zou met een synth beginnen, dat is wel een tijdje erg leuk genoeg om verder te sparen voor de rest.
Geen advies over de keuze van een synth, volgens mij zijn ze allemaal wel leuk als je er veel tijd insteekt.
Wat fuse zei over een midicontroller ben ik het erg eens sinds kort.....spaart je synth knoppen ook nog:D

Ik begin nou helemaal te twijfelen maar dat is niet erg

Ga binnen kort maar is naar de feedback om van alles te bekijken en te testen wat mij het beste ligt.

maar in iedergeval bedankt voor de tips

Ja tuurlijk is de mpc1000 een mooie bak voor sequencing en drums maar het is geen synth ;-)

Origineel geplaatst door bombario
Zoveel mensen zoveel meningen, lol. Wij werken voor onze liveset met een MPC-1000 en ik vind 'em heerlijk, vooral de USB is ideaal. Samples drag&droppen met midifike erbij, MPC opstarten et voila. Niets zo vervelend dan een hele middag samples inladen met een floppy, zoals op de SU-700 :D

Back