Je bent pas een echt synthfreak als:

fuse

Gepokt en gemazeld
je weer een extra stroomgroep in je meterkast moet bijplaatsen om je 'vriendjes' van stroom te voorzien.

je katten oberheim (obie) of andere merknamen geeft.

als je geflitst wordt en denkt 'kut weer een kabel minder volgende maand'.

als je je maandsalaris in synths gaat rekenen.

als je bij elk liedje wat je hoort je alle presets van de synths opdreunt.

... als je je bed zo neerzet dat als je wakker wordt meteen je maatjes een goedemorgen kan wensen.

Als je beste maat een liedje neuriet (sp?) en je gelijk zegt: "hey dat klinkt als een Ms20!"

Als je soms een maand van koekjes moet leven omdat je een nieuwe synth hebt gekocht!

ok, even een mooie dan?

-Als je lid bent van het Synthforum :D
(ooh, wat voor de hand liggend weer)

-Als al je afspraken in je agenda beginnen met Moog,Yamaha,Roland etc.

Origineel geplaatst door STicKX
Als je soms een maand van koekjes moet leven omdat je een nieuwe synth hebt gekocht!

Dit is waar: ik heb in '82 een Sequential Circuits Pro One bij Sensomania gekocht voor Fl. 1695,-- De flightcase was Fl. 300,--, dus dat was bijna 2000 piekjes.
Ik moest een half jaar lang brood met chocoladekorrels eten om mijn rode bankrekening weer zwart te krijgen.

Je bent pas een synthfreak als je je vriendin hebt uitgelegd hoe je Minimoog werkt.

Als je zegt dat je boodschappen gaat doen je naar je lokale keyboard store gaat. Je alleen maar merk kleding hebt (moog, yamaha, roland etc. dat soort shirts), Je opzoek bent naar een vriendin die ensonique heet, je je achternaam laat veranderen in oberheim etc.

Als je je gear afzonderlijk een naam toewijst en ze dan ook nog bij het gemeentehuis laat inschrijven als inwoners van...

:)

-als je beter weet waneer je een bepaalde synth hebt gekocht dan de verjaardag
van een bekende

Origineel geplaatst door nick nova
... als je een synth boven een vrouw kiest...

Uhmmm.... ik zie mij toch liever boven die vrouw dan die synth hoor. ;)

Trouwens m'n zus heet Sylvia (close enough?) maar is al getrouwd. (voor JB)

Maar als je het telletubbie huis koopt en daar al je analoge synths neerzet is ook best wel freaky.

Als je je eerste kind "Roland" noemt, je tweede "Alpha" en je derde "Juno", omdat dat zo mooi staat op het naambordje bij je brievenbus

als je wakker word en niet in sync kan komen met de dag :)

In dat geval geef ik later eentje de naam K2600, net alsof je kind dan een robot is met serienummer ;)

Back