digitaal of analoog ?

moeilijk hoor zo een blinde test , denk digitaal

:)

luister eens hoe analoog mijn digitale synthpatch klinkt ;-)

Ik doe zelf lekker aan hybride..digitaal met analoog sausje

P.s. voor de clavia g2 patch, gooi er ook eens wat saturate modules tussen, heb ik zeer mooie analoog achtige resultaten verkregen.

:W

Origineel geplaatst door Patat Met
Digitaal

Ik ga ook weer voor digitaal, maar dat is een pure gok want ik vind m niet zo voor de hand liggend :)

Ik heb het ook elke keer verkeerd blijkt maar weer.:mexico:

Origineel geplaatst door pal
voor de clavia g2 patch, gooi er ook eens wat saturate modules tussen, heb ik zeer mooie analoog achtige resultaten verkregen.

Er zitten een stuk of 7 verschillende distortions in de patch.

Dit komt van een ander forum, maar ik ga het toch pikken :D
Vraag was: is dit een echte minimoog, creamware kloon of VST-kloon :)

Attachments

• rec0002.mp3
    555,4 KB · Bekeken: 109
Origineel geplaatst door Division
... is dit een echte minimoog, creamware kloon of VST-kloon :)

Erg zuiver, het klinkt eigenlijk te schoon voor analoge circuits. Geen aliassen in de hoge frequentie's dus het is geen VST, of je moet een VST in Cakewalk Sonar gebruiken want die herschrijft je VST namelijk naar een hogere resolutie waardoor het veel beter gaat klinken.

Het zou wel eens de Creamware hardware bak kunnen zijn.

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Ik denk dat ik alle test die vanaf nu bij jou vandaan gaan komen goed zal hebben :P

Daarmee dat ik al iets van ander forum verzon ;{
Maaaaaaaaaaar... van de zomer heb ik een Virus TI en ga ik een reeks sounds uit albino2 (of dan al 3) toveren én een sound-a-like uit de virus, en dan weer een hoop mensen versteld doen staan 8D

Ik heb trouwens die Creamware bak onder handen gehad, en echt veel verschil met de VST was er niet voor zover ik op die kleine KRKtjes kon horen. Is natuurlijk geen ramp, want de minimonsta is zowat de zwaarste VST die ik ken. 1 enkele instantie met een zware patch krijgt mijn processorcycli op 90% als ik een beetje alle registers opentrek :D

En mijn pc is dan nog geen kattenpis al zeg ik het zelf... Lichtjes overclockte Athlon64 3800+ met een beest van een cooler, met 1GB GEiL 2.5 TCCD (!) samsung chips, WD Raptor schijf, prima draaiend OS, ... :engel:

Anataal / Digiloog

Anataal / Digiloog

Ik hoor altijd veel freaks over dat Analoog beter is enzo.
Ik denk dat het voor de gemiddelde luisteraar nix uitmaakt of het Analoog of Digitaal is.

1)In zeer lege muziek arrangementen hoor je wel sneller of iets Analoog is of niet denk ik.

2)En zodra iets heel erg muzikaal is hoor je het naar mijn idee minder goed of het Analoog is of niet.

Die 2 laatste punten daar gaat het naar mijn idee om.

Kortom voor mij is het geluidsfragment voor nu gewoon Anataal en Digiloog.:W

Back